Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja yrittäminen...

Vierailija
14.10.2010 |

Argh. Olen ihan kypsä miehen yrittämiseen. Palkkaa saa sieltä ulos kolmasosan siitä, mitä aikaisemmin sai palkkaa ja koko ajan hän ja liikekumppaninsa jankuttavat, että rahasta on tiukkaa.

Ei siinä mitään, mutta samaan aikaan he ajelevat sitten taksilla mm. asiakkaiden luo, vaikka Helsingissä on hyvät julkiset liikennevälineet. Ja firmalla pitää olla täällä asunto, mutta se ei voi olla missään sellaisella alueella, että se auttaisi meidän perhettä arjessa, vaan se on läävä ihan muualla. Jos se olisi meidän kodin tai lasten koulun lähellä, sitä voisi käyttää myös muuhun kuin firmalaisten satunnaisiin majoituksiin. Ja kaiken huippuna miehen pitää kuitenkin käydä tasapuolisuuden nimissä kokouksissa toisella paikkakunnalla, koska ei muka ole reilua, että vain ne muualta tulevat joutuvat matkustamaan - heitä varten vaan sitten pidetään täällä asuntoa ja samalla sitten kuitenkin maksetaan miehelle hotelliasuminen siellä toisella paikkakunnalla...

Minä olen ottanut itselleni lisää töitä, koska miehen tulot ovat romahtaneet, mutta niitä pitäisi nyt koko ajan sitten tehdä tämän miehen firman ehdoilla. Argh ja argh. Kiva esimerkiksi yks kaks sitten sen lisääntyneen oman työmäärän kanssa hoitaa lapset, kuskaukset ja koti kaksi viikkoa yksinhuoltajana, kun mies lähteekin extempore työmatkalle.

Ja se firman kämppä on alueella, joka ei auta minua pätkääkään. Jos se edes olisi voitu vuokrata lasten koulun vierestä, säästäisin työaikaa tekemällä siellä osan töistäni etätöinä samalla kun kuskaan lapsia. Mutta ei, se on sitten tyhjän panttina senkin ajan ja minä ravaan ja raadan. Argh ja ARGH.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tarkoittaa yrittäjän riski.

Ilmeisesti olet sitten unohtanut kokonaan, että kun firmalla menee hyvin, säkin hyödyt. Mutta tosiaan onhan siinä kääntöpuolikin.

Vierailija
2/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, että törsäävät toisesta päästä ja minä joustan toisesta päästä. Ei kukaan aikuinen ihminen voi ennustaa moista rahankäyttöä.

Ja minä tienaan hyvin, joten tuntuu aika hullulta, että minä kieltäydyn rahakkaista töistä, jotta mies saa yrittää ja tulos on tämä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehdittuun arkeen. Pidä mielessä ne odottavat miljoonat, ja yritä jaksaa. Mä olen tulevan taloudellisen onnen toivossa jaksanut jo 10 vuotta. Ja kaikille, jotka nyt haluaa kommentoida ivallisia pikkukommenttejaan tietämättä tuon taivaallista yrittäjän elämästä, niin älkää turhaan. Mä tiedän sen kaiken kyllä, mutta olen luvannut myötä- ja vastamäet.

Vierailija
4/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, että törsäävät toisesta päästä ja minä joustan toisesta päästä. Ei kukaan aikuinen ihminen voi ennustaa moista rahankäyttöä.

Ja minä tienaan hyvin, joten tuntuu aika hullulta, että minä kieltäydyn rahakkaista töistä, jotta mies saa yrittää ja tulos on tämä.

ap

yhteydessä miehesi yritykseen.

Vierailija
5/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yrittäjän vaimo. Aika lailla yrittäjän puoliso joutuu joustamaan ja jossain vaiheessa usein myös elättämään perhettä. Että kyllä ne asiat tekemisissä keskenään on.

Vierailija
6/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole hölmö. Jostainhan se raha pitää perheeseen hankkia.

Vierailija
7/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yrittäjän vaimo. Aika lailla yrittäjän puoliso joutuu joustamaan ja jossain vaiheessa usein myös elättämään perhettä. Että kyllä ne asiat tekemisissä keskenään on.

yllätyksenä voinut tulla? Ja saathan myös sitten nauttia yrityksen tuottamista voitoista. Kuten yllä sanottiin, tässä on nyt konkretisoitunu yrittäjän riski. Joskus menee hyvin ja joskus huonosti.

Vierailija
8/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjän riskin kanssa. Tämä on vain hölmöilyä.

Firman asunto voisi yhtä hyvin olla lasten koulun vieressä, jolloin minä voisin hyödyntää sitä myös ja matkat voisi taittaa julkisilla. Jne.

Ei yrittäjyys tarkoita aivottomuutta.

ap

Vierailija
9/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun ja miehesi keskenään sovittavia juttuja? Siis että periaatteessa yritystoiminta kulkee omia latujaan, vaikka vaikuttaakin teidän elämään, mutta että sun pitäs puhua näistä teidän elämän valinnoista sun miehen kanssa. Toisaalta et voi vaatia, että myös yrityksen muut osakkaat tanssivat sun pillin mukaan, koska et ole yrityksen osakas tai edes työntekijä.

Jutteleppa nyt ukkosi kanssa ja sopikaa keskenänne joku kompromissi.

Vierailija
10/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ne on mieheni ja liikekumppanien välisiä, ja hän on nyt liian tossu.

Kyllä minä voin mielestäni vaatia, että se firman pyöritys on järkevää, eikä aiheuta kohtuutonta taakkaa perheelle. Vaativathan ne muutkin: Yhdellä osakkaalla on jo aikuiset lapset, mutta _hänen_ vaimonsa vaatii, että osa kokouksista on muualla. Tämä vaimo tienaa noin 1 500 euroa kuussa ja tosiaan ei ole enää edes lapsia kotona, joiden takia hänen miehensä ei voisi matkustaa.

Meillä on pienet lapset ja minun työtaakkani on todella helposti kohtuuton, jos mies vielä matkaileekin. Kohtuullista olisi, että jos kerran on matkojakin ja se asunto pitää täällä olla, se asunto voisi olla niin, että siitä olisi sitten minullekin hyötyä. Nyt se on tyhjänä, maksaa, ja samaan aikaan mies lentää sinne toiselle paikkakunnalle ja siitä maksetaan lennot ja hotellit. Täy-sin ä-ly-tön-tä!

Mitään järkevää syytä sille, että asunto olisi meidän kannaltamme järkevällä alueella, ei ole. Samalla hinnalla saisi jopa isomman ja parempikuntoisen. Mutta ei.

Vierailija
11/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAHA-ASIOIHIN OLLENKAAN!

Vierailija
12/12 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies kun tienaisi edes puolet siitä mitä minä ja saisi kumppaneineen sen firmansa pyörimään jollain tapaa järkevästi ilman että se revitään minun selkänahastani, niin olisin tyytyväinen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän