Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisyrengas? Kokemuksia?

Vierailija
14.10.2010 |

Olen tässä kärvistellyt muutaman kuukauden hormonikierukan kanssa ja aion nyt hankkiutua siitä eroon. Jatkuvaa vuotoa ja muuta vaivaa on ollut. Minulle ei käy yhdistelmäpillerit ja ainoa jota en ole kokeillut on ehkäisyrengas. Pitäisi olla niin pieni määrä hormoonia, että saattaisi toimia. Kertokaahan nyt komemuksianne. Tuntuuko yhdynnässä? Tuleeko haluttomuutta? Mites vuodot? jne. jne. Nämähän ovat tietenkin yksilöllisiä asioita, mutta kertokaa nyt kuitenkin :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen ja kuopuksen välisen ajan, kun tiesin ettei pitkää ehkäisyä tarvita.

- ei tuntunut yhdynnässä ja senhän voi ottaa pois siks aikaa mikäli haluaa

- ei ainakaan mun kohdalla vaikuttanut haluihin, toisin kuin hormonikierukka

- kuukautiset normaalit

ainoo miinus onkin sitten hinta: kolmen kuukauden renkaat maksaa melkein 50 e. eli pitemmän päälle ei oo kovin edullinen vaihtoehto (vrt. kierukka 150 e/ 5 vuotta...

Vierailija
2/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa kierrossa oli pitkään tiputtelua mutta se loppui. Kuukautiset kestivät pari päivää ja tulivat niukemmiksi ja säännöllisiksi.

Mutta ajan myötä rengas aiheutti limakalvojen kuivumista niin "ulkoa" kuin sisältäkin joten pikkuisen oli tuskaista. Samalla lisääntyivät hiivatulehdukset. Kaikki oireet loppuivat kun lopetin renkaan käytön enkä taida ottaa käytöön enää, sen verran tuskallinen oli kokemus. Hyvinhän se sinänsä ehkäisikin, seksiä kun ei tehnyt mieli enää tuon takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tosi helppo tämmöiselle huonomuistiselle :). Välivuotoja, päänsärkyä tai hermojen menettämistä ei tullut. Seksissä rengas ei haitannut menoa ;). Mutta renkaan pois jättämisen jälkeen huomasin eron seksin haluamiseen. Eli halut kasvoivat, mutta ei siinä suurta eroa ollut.

Itselleni siis sopi, mutta ystäväni ei ota enää rengasta mielialamuutosten takia.

Vierailija
4/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksena tosissan tuo suolainen hinta, minulta lähti halut ihan kokonaan sen myötä ja kärsin viikonkestävistä päänsäryistä. Käyttö oli kyllä vaivatonta ja mukavaa.

Vierailija
5/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli se, ettei tarvitse muistaa ottaa sekä matalahormoonisuus.

Miinuspuolena valkovuodon lisääntynyt määrä.

Mä en voinut käyttää yhdynnässä.

Vierailija
6/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli se, ettei tarvitse muistaa ottaa sekä matalahormoonisuus.

Miinuspuolena valkovuodon lisääntynyt määrä.

Mä en voinut käyttää yhdynnässä.

mullakin oli kuukautisten yhteydessä kovat päänsäryt, muttei muita kuukautiskipuja.

Vierailija
7/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin 7 kk. Mullakin päänsärkyä taukojen aikana. kestivät 3-4 pv, eikä päänsärkylääkkeet auttaneet. Haluttomuus oli kuitenkin suurempi ongelma, ja paikat kuivuivat. Joskus oli ihan kauheeta, kun yläpää halusi seksiä, mutta alapäässä tuntui vaan tosi ikävälle.

Siltikin oli parempi juttu kuin pillerit, eli jos pitäisi hormonaalisiin palata, niin ottaisin taas ehkäisyrenkaan. Päänsäryn kanssa pystyi elämään. Oli tosi helppo käyttää. Muuten ei ollut kuukautiskipuja. Ei ne halutkaan ihan kokonaan kadonneet, ehkä kolmannekseen tippuivat.

Vierailija
8/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut sen kauemmin, koska veti mun hermot niin pinkeälle. Olin kuin viulunkieli koko ajan ja todella hirevä tyyppi. Ei siis soveltunut mulle lainkaan, vaikka lääkärit vakuutteli, että se vaikuttaa lähinnä paikallisesti p*nmarjat...

Vierailija
9/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä ja näppärä.

Vierailija
10/10 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla varmaan liian löysät paikat tai en osannut laittaa. Tuntui, että on siellä ja oli pudota. Lopetin sitten sen käytön.