Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kauanko kuivatut sienet säilyvät käyttökelpoisina?

Vierailija
14.10.2010 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes tulevat syödyksi. ehto tosiaan on, että ne on kunnolla kuivat, etteivät homehdu. ja kannattaa suojata jollain kannella, ettei pölyynny. kuivaamisen idea on just se, että tuote säilyy. edellytys on että paikka on kuiva, ja kohtuu viileä eikä suorassa auringonvalossa, koska silloin lähtee väri ja maku.

eli aistinvarainen arvio, sitten kun maistuvat vastanlehdiltä, niin on aika siirtää biojätteeseen.

Vierailija
2/6 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ei tullut selväksi, että kauanko ne säilyy. Miten vanhoja sieniä ihmiset on syöneet? Mistä tietää, että kuivattu sieni on pilaantunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuoli 11 vuotta sitten. Löysin hänen kuivaamiaan tatteja ja tuli tosi hyvä keitto. Nam! Teen toistekin.

Vierailija
4/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään kuin pysyvät kuivina. Sienissä ei ole nimeksikään rasvaa mikä voisi härskiintyä.

Vierailija
5/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ilmeisesti ymmärrä suomea, ap, jos ekasta vastauksesta asia jäi vielä hämäräksi. Vuositolkulla, kunnes homentuvat tai menettävät makunsa. Olen itse syönyt kyllä monta vuotta vanhoja.

Vierailija
6/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotain 8v vanhoja suppiksia tiiviissä purkeissa, hyviä vielä on. Kyllähän sen näkee ja haistaa ja maistaa jos on pilalla, oikein kuivatut ja säilytetyt sienet säilyy vaikka kuinka pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan