Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä te luulette saavanne aikaan

Vierailija
14.10.2010 |

eroamalla kirkosta?

kertokaa tyhmälle

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt edes rippikoulua (mikä painostus siitäkin alkoi kirkon taholta) ja olin jo pari vuotta miettinyt eroavani.

En koe tarvitsevani luterilaista kirkkoa mihinkään, joten miksi kuuluisin siihen. Sama kuin kuuluisi mihin tahansa järjestöön, jonka asian puolesta ei edes ole.

Vierailija
42/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän oman vakaumukseni pohjalta. En pelkään islaminuskoa, pari ystävääni on muslimeja, joten tiedän asiasta jotain. Yhteiskunnnan ongelmia ei valtionkirkon säilyttäminen hampaat irvessä ratkaise, siihen tarvitaan vähän muita asioita.

Jos ja kun suomen kristillinen kirkko ja yhteisö katuu se on melkein kutsu fanaattisimmille uskonnoille.Eli suomi islamisoituu todella nopesti jos uskonvapauden lisäksi ei ole ns.valtionkirkkoa.Kuka teistä haluaa joka kulmaan muslimien moskeijan???Johan se nähdään nyt päiväkodeissa,kouluissa,työpaikoilla ja jopa liikuntakeskuksissa miten helposti islamuskoiset onnistuvat levittämään lonkeronsa.Mä maksan mieluusti veroja jotta kristillinen usko pysyin enemmistönä.Saksa,ranska,itävalta ja jopa ruotsi ovat hyviä esimerkkejä miten käy kun fanaattiset ja jopa käännytystyötä tekevä uskonto saa liikaa jalansijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esmekriksi Tapereella asuva henkilö, joka tienaa keskimäärin 2000 euora kuussa, maksaa kirkollisveroja 252 euroa vuodessa.

Jos et usko, mene sivulle:

http://eroakirkosta.fi/kirkollisvero

Jos joku todella maksaa sen 1000euroa vuodessa kirkollisveroa, niin luulisi, että niillä tuloilla nyt muutenkin pääsisi sinne ulkomaanmatkalle.

Laskin tuolla laskurilla, että henkilö, joka maksaa 1000 euroa vuodessa kirkollisveroa, tienaa kuukaudessa n. 7000 euroa.

Että tsemppiä vaan teille, joille se kirkollisvero on rahan kysymys

Vierailija
44/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroamalla kirkosta?

kertokaa tyhmälle

olisin jäsen instituutiossa jota pidän vanhanaikaisuudessaan lähinnä huvittavana?

Vierailija
45/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan pelkästään verojen takia eroaa, siis jos muuten kokee kirkon arvot ja toiminnan omakseen!

Vierailija
46/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en saa siltä mitään vastapalveluksena.

Tyhmäähän se on maksaa jostain turhasta. Nyt maksan tv-luvan sillä rahalla.

Vierailija
47/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan pelkästään verojen takia eroaa, siis jos muuten kokee kirkon arvot ja toiminnan omakseen!

Nimenomaan.

Oma pointini on ollut koko ajan se, että kirkollisvero on älytön ja itsekäs syy erota kirkosta. Jos arvot eivät kohtaa kiron kanssa, asia on silloin toinen.

Täällä tosiaan muutamat ihmiset ovat eroamisen syyksi maininneet kirkollisveron.

terveisin,

Se sama tyyppi, joka paasaa, miksi verotus on huono syy erota kirkosta

Vierailija
48/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole tyhmä maksaa turhasta?

Eli mikä on mielestäsi turhaa?

Vierailija
49/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä että on älytöntä kuulua kirkkoon vain tavasta. Ei se, että ei kuulu kirkkoon liity mitenkään palkka-armeijoihin tai siihen ettei halua hyväntekeväisyyttä tukea! Haloo, siis ei kai hyväntekeävisyys ja huonompiosaisten auttaminen vaadi samalla käännytystyötä?? Itse jos olisin hädässä, niin mielummin ottaisin veden ja leivän vastaan ilman höpinää jumalista ja raamatusta. Ja en ymmärrä miksi maksaiaisin josta minulle täysin turhasta??

Olen tyytyväinen että tuo eropiikki tuli tilastoihin, koska pakottaa kirkkoa ajantasaistamaan käsityksiään nyky-yhteiskunnassa ja tulevaisuudessa kirkon "mahti" heikentyy ja pk:t, koulut ym. saadaan pakkohartaudesta pois.

Vierailija
50/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä turhasta ette halua maksaa?

Mitkä kirkolisverolla rahoitetut asiat ovat siis turhia?

Vierailija
51/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... toki on muitakin.

En mitenkään halua olla osallisena yhteisössä, jossa ajatellaan, että homous on taipumus, jota ei ole pakko toteuttaa! Päivi Räsäsen mielipiteet jaksavat aina yllättää käsittämättömyydellään.

Haluaisin kysyä häneltä, voisiko hän olla toteuttamatta taipumustaan uskovaisuuteen, kiitos. Hänestä on moraalitonta toteuttaa homoutta. Minusta on moraalitonta käskeä homoa sulkemaan niin suuri osa itsestään pois ja siten pakottaa joku voimaan pahoin ja estää olemasta eheä ja onnellinen.

Toinen hyvä syy olla kuulumatta kirkkoon on, etten usko jumalaan. En kylläkään kuulu eronneisiin, kun en ole koskaan kuulunutkaan.

Vierailija
52/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheemme ei tule käyttämään pappien tai muidenkaan srk:n työntekijöiden palveluja. Emme niitä myöskään rahoita.

Mistä turhasta ette halua maksaa?

Mitkä kirkolisverolla rahoitetut asiat ovat siis turhia?

Vierailija
53/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo maksu on kuin heittäisin roskiin tuon rahan. En muutenkaan maksa mistään mistä en saa jotain vastinetta.

Vierailija
54/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaiden ylläpito ei ole ainut asia, mihin kirkollisveroa kyätetään.Oletteko ottaneet huomioon miten paljon kirkko työllistää suomalaisia? Vähemmän työttömiä, enenmmän hyvinvointia.

Kirkollisveroja käytetään myös lasten ja nuorten virkistystoimintaan esimekrikis erilaisiin leireihin ja kerhoihin(näihin kuuluvat mm. rippileirit, kesäleirit ja perhekerhot). Veikkaisin, että muutama av-mamman muksukin on päässyt nauttimaan näistä etuuksista.

Entäs vihkiminen sitten? Kuinka moni teistä on mennyt kirkossa naimisiin? Entäs kuinka monen lapset ovat kastettu? Ei sekään ilmaista toimintaa.

Kirkollisveroa käytetään myös hyväntekeväisyyteen, erilaiseen virkistystoimintaan kuten konsertteihin ja muihin tapahtumiin.

Ps. Oliko se summa todella vuodessa 100-300e? Miettikää, että saatte kaikki edellämainitut palvelut tuohon hintaan. Aika halpaa, sanoisin.

Onhan se tietysti toinen vaihtoehto lähteä sinnne matkalle, mutta millaiselle matkalle vaikkapa nelihenkinen perhe pääsee tuolla summalla?

Ette ole KOSKAAN käyttäneet kirkon palveluja?

Vierailija
55/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavani itselleni hyvän mielen ja säästän rahaa.

Ja miksi minun pitäisi maksaa ja olla osa jotain johon en usko, enkä halua kuulua millään lailla? Ei tuolla taivaassa ole mitään heppua, joka vetäis herneen nenään.

Siinä tyhmälle vastaus.

Vierailija
56/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt seurakunnan palveluita alle 15-vuotiaana, jolloin vanhempani painostivat menemään rippileirille. En silloin täysin ymmärtänyt, että se on pakollista, ja omat vanhempani kirkkoon kuuluvina ovat varmaan aiheutuneen kustannuksen kirkolle korvanneet. Itsekin ehdin maksaa kirkollisveroa kymmenkunta vuotta, noin 3000 euroa.

Seurakunnan omistamissa tiloissa olen käynyt kuluttamassa penkkiä vain muiden ihmisten häissä, hautajaisissa tai ristiäisissä. Jos häävieraaksi meneminen kiellettäisiin kirkkoon kuulumattomilta, en jäisi suremaan. Minä tai aikuisiän perheeni ei ole käyttänyt kirkon palveluja ollenkaan.

Onko vaikea ymmärtää, että suuri osa kirkon nykyisestä jäsenistöstä ei vie lapsiaan kerhoihin, järjestä kirkkohäitä tai käy konserteissa? Kaikki kirkon jäsenet eivät usko jumalaan tai uskovat aivan toisin, kuin mitä kirkko opettaa. Miksi pitäisi jäädä maksamaan?

Vierailija
57/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kyllä elämäni aikana käyttänyt kirkon palveluita, sillä minut kasvatettiin niin, että kirkkoon kuulutaan. Vasta aikuisiällä olen havahtunut siihen kuinka outoa tällainen tapakristillisyys on. Valinnan teen nyt, mennyttä en voi perua vaikka haluaisin!

Näihin esimerkiksi siis kirkollisveroa käytetään:

Hautausmaiden ylläpito ei ole ainut asia, mihin kirkollisveroa kyätetään.Oletteko ottaneet huomioon miten paljon kirkko työllistää suomalaisia? Vähemmän työttömiä, enenmmän hyvinvointia.

Kirkollisveroja käytetään myös lasten ja nuorten virkistystoimintaan esimekrikis erilaisiin leireihin ja kerhoihin(näihin kuuluvat mm. rippileirit, kesäleirit ja perhekerhot). Veikkaisin, että muutama av-mamman muksukin on päässyt nauttimaan näistä etuuksista.

Entäs vihkiminen sitten? Kuinka moni teistä on mennyt kirkossa naimisiin? Entäs kuinka monen lapset ovat kastettu? Ei sekään ilmaista toimintaa.

Kirkollisveroa käytetään myös hyväntekeväisyyteen, erilaiseen virkistystoimintaan kuten konsertteihin ja muihin tapahtumiin.

Ps. Oliko se summa todella vuodessa 100-300e? Miettikää, että saatte kaikki edellämainitut palvelut tuohon hintaan. Aika halpaa, sanoisin.

Onhan se tietysti toinen vaihtoehto lähteä sinnne matkalle, mutta millaiselle matkalle vaikkapa nelihenkinen perhe pääsee tuolla summalla?

Vierailija
58/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankelilaisluterilaisen kirkon omaisuus oli vuonna 2008 800 miljoonaa euroa.

Kymmenestä eurosta kirkko käyttää vain euron yhteiseen hyvään...

En halua kuulua kirkkoon vain kasvattaakseni kirkon omaisuutta...

Vierailija
59/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsevaisuuteen/suvaitsemattomuuteen ja tekemisiin ylipäätään, on äänestää seurakuntavaaleissa kuin erota kirkosta!

Tiesittekö, että _kaikki_ merkittävät päätökset sekä seurakunnassa että koko kirkossa tekevät vaaleilla valitut luottamushenkilöt, so. tavalliset seurakunnan jäsenet? Kirkkoherralla toki myös on paljon vaikutusvaltaa, mutta hänetkin valitsevat seurakunnan jäsenet vaaleilla!

Surkeus on siinä, että ehdokkaiksi ja äänestäjiksi jaksavat vaivautua vain ne kaikkein fundamentalistisimmat seurakunnan jäsenet. Nyt on aika tavallisten kirkkoon kuuluvien, suvaitsevien ihmisten toimia! Seurakuntavaalit ovat näet 1.-5.11.2010 (kts. www.seurakuntavaalit.fi).

Ja niitä suvaitsevaisia, homoihin positiivisesti suhtautuvia ehdokkaita löytyy esim. Tulkaa kaikki-listoilta. Kts. oman seurakuntasi liberaalit ehdokkaat sivulta www.tulkaakaikki.net.

Luottamushenkilöt päättävät mm. siitä, mihin kirkon rahat käytetään, ketä siellä on töissä, ja mitä painotetaan. Jos diakonia tai perhekerhot ovat sinun mielestäsi tärkeitä, niin mene äänestämään, äläkä eroamaan kirkosta!

Vierailija
60/68 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen, kun tulin täysi-ikäiseksi, eli 13 vuoteen