Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Runsaat kuukautiset vaivana

Vierailija
14.10.2010 |

Mitä apua semmosen vaivaan?

Olisko vinkkejä kenelläkään täällä?

Olen vuosien varrella useammankin kerran eri gyneiltä kysellyt mutta e-pillerit ei tepsi ekä muuta apua ole tuntunut olevan. Jonkun lääkkeen kerran sain mutta sekään ei sopinut mulle.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikonstina monilla toimii ihan vain se, että syö paljon niukemmin kuukautisten aikaan, eikä esim. lihaa ollenkaan. Eli jollei ole ihan huolestuttavan runsaat niin suosittelen kokeilemaan, muuten voit syödä normaalisti.

Vierailija
22/41 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin kans kuukaus sitte se NovaSure ja tänään alko ekat hillot (jos niitä voi sellasiks enää kutsua...)! AIvan huippu toiomenpide, jos kuukausittaiset vaivat tulee olemaan tällasia!!! Mut nukutettiin toimenpiteen ajaks ja jopa sen härvelin valmistajan edustaja oli leikkauspöydän ääressä opastamassa leguria :) Taitaa olla vielä aika uus juttu Suomessa? Mut hieno juttu jos toimii!!! Mä maksoin koko jutusta muutamia senttejä vajaan 90€ ja jos se on hinta sille, ettei tarvii housupyykkiä useita kertoja päivässä tehä, ni seon erittäin OK!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsellä toimenpiteestä nyt vajaa 3 vkoa. Jälkivuodon perään tuli runsaat hulppeat vuodot kipuineen ,sit kohtutulehdus johon menee nyt antibiootit . Huono tuuri mulla ?! Toivo elää että nämä jää ainoiksi tällaisiksi vuodoiksi ja pääsisin säikähdyksesslä myös tulehduksen suhteen ( ei ehtinyt pahaksi ) Seksiä ei olla harrastettu yli kuukauteen......=( No,hyvää kannattaa odottaa ? Ja vaihdevuosia , ellei sit kohdunpoistoonjos tästä ei ollutkaan apua.

Vierailija
24/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta auttaa. Mulla loppui kokonaan muutamaksi kuukaudeksi sääännöllisen liiikunnan aloittamisen jälkeen.

Vierailija
25/41 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poltettiin kohdun limakalvo, vuodot väheni vähitellen mutta kivut jäi, edelleen 2 pv syötävä särkylääkettä.

Vierailija
26/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="tinna" time="14.10.2010 klo 12:46"]

Laihdutus auttaa joillakin...

[/quote]

Olen 175cm/53kg ja vuodan aivan sa*tanasti joka kuu niin, että hemoglobiini 113 ja olen jatkuvalla rautakuurilla.

Vierailija
27/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 00:41"]

Kotikonstina monilla toimii ihan vain se, että syö paljon niukemmin kuukautisten aikaan, eikä esim. lihaa ollenkaan. Eli jollei ole ihan huolestuttavan runsaat niin suosittelen kokeilemaan, muuten voit syödä normaalisti.

[/quote]

Mä ainakin pyörtyisin jos söisin niukemmin. Muutenkin jo alipainoa ja kamalat vuodot kuukautisissa. Enempi nälkäkin menkkojen aikaan kun keho tarvii energiaa siihen tyhjennys operaatioon.

Vierailija
28/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2010 klo 12:39"]

Mulla niukkeni vuodot, kun rupesin syömään buranaa kuurina aina kuukautisten aikaan. Mistä sit johtunee, en tiedä. Kipuihin sitä määrättiin.

[/quote]

Mulle kanssa määrätty menkkakipuihin buranaa kuurina, mutta en syö. Onneksi ei joka kuu tule menkat kamalien kipujen kera, ja niinä kuukausina kun tulee jeesaa kuumavesipullo alavatsalla ja lepo.

Vierailija
29/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fimea huolestui särkylääkkeiden aiheuttamista kuolemista
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kanta-hame/218028

Vierailija
30/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa hermoratahierontaa, itse sain siitä avun. Auttaa myös lapsettomuuteen ja vaihdevuosivaivoihin.

Vierailija
31/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Vähän vaikea taikoa apua näin palstan välityksellä,

Vierailija
32/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 03:03"]

[quote author="tinna" time="14.10.2010 klo 12:46"]

Laihdutus auttaa joillakin...

[/quote]

Olen 175cm/53kg ja vuodan aivan sa*tanasti joka kuu niin, että hemoglobiini 113 ja olen jatkuvalla rautakuurilla.

[/quote]

Mulla oli sama tilanne ennen tota Novasure-toimenpidettä. Ellet enää lapsia halua niin suosittelen lämpimästi kohdun limakalvojen polttoa. Vaihtoehtona rauta-arvon kohottamiseen on suonensisäisesti annettava Ferinject.

Vierailija
33/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös aijemmin runsaat kuukautiset (hemolobiini alhaalla tästä johtuen), e-pillerit eivät asiaa auttaneet.

Onneksi tajusin käydä vielä yksityisellä ja lääkärin määräsi Cerazetten. Kuukautiset ja kivut loppuivat kokonaan Cerazetten myötä mistä olen äärimmäisen onnellinen. Kokeile sinäkin!

Vierailija
34/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten helpottaa.

Vierailija
35/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:46"]

Vanhemmiten helpottaa.

[/quote]

Ei välttämättä helpota, olen itse 43 ja ei ole helpottanut.

Vierailija
36/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:46"]

Vanhemmiten helpottaa.

[/quote]

Ei välttämättä helpota, olen itse 43 ja ei ole helpottanut.

[/quote]Odota vielä pari vuotta. Kyl se kohta helpottaa ja loppuu sit kokonaan. = ))

Vierailija
37/41 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha valittaa runsasta vuotoa, jos käyttää pelkkiä siteitä. Suosittelen lämpimästi kuukuppia/tamponeja, niin johan helpottaa.

T. kokemusta on

Vierailija
38/41 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qlairoissa kaksi viimeistä pilleriä on lumepillereitä. Ovat siellä ns.muistipillereinä ettei uuden liuskan aloitus unohdu. Mutta mitään vaikuttavaa ainetta niissä ei ole.

Vierailija
39/41 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kohtua ultrattu? Myoomia?

Vierailija
40/41 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka montaa eri merkkiä oot kokeillut? Mulle sopi vasta viidennet pillerit.