Milloin te alatte vaatia, että muslimien, ortodoksien,
helluntalaisten, vapaakirkkolaisten yms. täytyy hyväksyä homoavioliitot?
Kommentit (7)
En minä ainakaan vaadi että kirkko hyväksyy homoavioliitot, vaan että homot ja heterot vihitään tasaveroisina maistraatissa.
En minä ainakaan vaadi että kirkko hyväksyy homoavioliitot, vaan että homot ja heterot vihitään tasaveroisina maistraatissa.
minä hyväksyn vain sen mikä minun omien etujen mukaan minulle sopii
en ole vastuussa kenenkään muun elämästä tai heidän omista valinnoistaan.
menkää nyt muualle ruikuttamaan
kun olen haluamassa homoavioliittoon moskeijassa, ortodoksikirkossa yms.
milloin te alatte vaatia, että heidän pitää myös erota kirkosta? Eikö heille ole vielä tuollaista erolaskuria, että saadaan täälä palstalla hehkuttaa, että "taas yksi erosi, jee maailma on taas paljon parempi paikka"?
ihan maallisessa mielessä. Kirkko ei mielestäni kuulu asiaan mitenkään, enkä vaadi kirkkohäitä.
vaan oikeutta avioliittoon. Tällä palstalla nuo käsitteet menevät sekaisin, enkä jaksaisi aina olla vääntämässä rautalangasta samaa asiaa. Avioliitto kuuluu niihin oikeuksiin, jonka soisi kuuluvan kaikille seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. En halua elää yhteiskunnassa, joka syrjii vähemmistöjä. Kirkon asia on päättää omasta kannastaan, valtion tehtävä on noudattaa lakia, joka kieltää syrjimisen.
Katsopa muuten vähän syvemmälle ortodoksisen kirkon historiaan. Saatat yllättyä: ortodoksisessa kirkossa on nimittäin keskiajalle saakka toimitettu sakramenttiä, jolla kaksi saman sukupuolen edustajaa solmii liiton keskenään.