Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina täytyy väittää ettei ole rahaa jäädä hoitovapaalle vaikka syy olisin ettei huvita?

Vierailija
13.10.2010 |

Esim.muutamassa blogissakin missä ostellaan pelkkää gantia,lacostea yms vaatteita,on pari autoa ja asutaan keskustassa niin äidin on "pakko" mennä töihin heti äitiysloman loputtua,koska ei ole muka muuten rahaa?

Onko teistä nykyäänkin tabu ettei halua jäädä kotiäidiksi? Vai onko raha ja materia lapsen kanssa vietettyä aikaa tärkeämpää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ollaan lapsen takia kotona ja hups kun kolme vuotta on kulunut, uutta pukkaa..

Miksei vaan suoraan myönnetä ettei työnteko kiinosta pätkän vertaa tai ettei ole työpaikkaa mihin palata..

Vierailija
2/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi töihin palannut siksi, ettei olisi varaa jäädä kotiin.

Olen kyllä ihan avoimesti kertonut, että tykkään työstäni ja viihdyn siellä ja halusin siksi palata lasten ollessa runsaan vuoden ikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.muutamassa blogissakin missä ostellaan pelkkää gantia,lacostea yms vaatteita,on pari autoa ja asutaan keskustassa niin äidin on "pakko" mennä töihin heti äitiysloman loputtua,koska ei ole muka muuten rahaa?

Onko teistä nykyäänkin tabu ettei halua jäädä kotiäidiksi? Vai onko raha ja materia lapsen kanssa vietettyä aikaa tärkeämpää?

äidin varmaan tosiaan on pakko käydä töissä.

Vierailija
4/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kovinkaan monen av-mamman palkat ovat niin isot että niillä kummoista materiaa hankittaisi. Jos haluaa mennä töihin, niin sitten menee, ja jos haluaa jäädä hoitovapaalle, niin sitten jää. Jokainen päättää itse ja sun on turha tosiasiota tietämättä olettaa mitä muiden ihmisten päätösten takana piilee.

Vierailija
5/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms. niin ei silloin varmaan olekaan varaa jäädä hoitovapaalle.

Itse tosin pidän työstäni niin paljon, että en kauaa malta olla pois töistä.

Vierailija
6/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudekseen tietää ja udella ja arvostella toisten syitä mennä töihin tai jäädä kotiin. Mitä *****a se kenellekään kuuluu?

Vierailija
7/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten jaksa enää olla kotona. Oli ihanaa palata töihin mutta yhtä ihanaa oli se että palasin vain 3 päiväksi viikossa ja jäi näin paljon aikaa olla myös lapsen kanssa

Vierailija
8/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin kakkosen vanhempainvapaan jälkeen, esikoinen oli silloin 2,5- vuotias ja kotona siis miltei ollut 3 vuotta..

Jos olis jäänyt kotiin, olis ollut kotona 6 vuotta.

Nyt lapsia 4 ja hoitovapaalla ollut kuukauden, kaikista yhteensä. Ihan vaan sillä että on joskus kiva tehdä töitäkin. Joku toinen voisi olla kotona 12 vuotta, ei siinä mitään! Mutta minua saa arvostella? :D No, siitä vaan.

Ja ps. olen jäämässä hoitovapaalle. Ihan vaan että semmoseen tämä yhteiskunta myös antaa valinnan.

Meillä ei ole ap.n mainitsemia merkkivaatteita, mutta paskaakos sillä on väliä. Ihan peruskauraa vaan. Monellako ulkomaanmatkalla itse olet käynyt? aaveile ekasta lennosta yhä.

Elämä on valintoja. Ei siinäkään ole mitään vikaa että on rahaa ostaa jotain ihania lastenvaatteita. Minulla ei ole ollut varaa moiseen, joten kateudelta toi minusta ap kuulostaa.

T. kotiäiti

Vierailija
9/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vain, että miksi nykyäänkin pitää väittää ettei ole rahaa jäädä kotiin vaikka voisi kertoa vaikka kaipavaansa töihin/muuta kuin kotona olemista tms. Mikä on aika yleistä

Että tuomitseeko ihmiset sen niin helpolla?

Tätä mietti ap,joka ei näköjään osannut ilmaista itseään oikein

Vierailija
10/10 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisihmisellä on 40 vuottta aktiivityöaikaa, ehkä siitä osa menee opisekluun mut suurin osa työntekoon. Kyllä siitä muutaman vuoden voi lohkaista oamlle lapseleen että lapsi saa olla ensimmäisiä vuosia kotona.

Ja mulla ainakin oli vakivirka odottamassa kun töihini hoitovapaalta palasin 3 vuoden tauon jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä