Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni viinintissuttelija puolustelee käyttöään2

Vierailija
13.10.2010 |

tyyliin "ei lasi, kaksi juhla-aterialla tee minusta alkoholistia/pistä lapsiani kärsimään/merkitse riippuvuutta".... selittely on turhaa, jos se kerta noin on.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi kaksi juhla-aterialla ei tee alkoholistia, ei edes lasi kaksi parina päivänä viikossa.

Ymmärräthän, että riippuvuus on sitä, että jatkuvasti pitää saada se tietty annos, muuten ei kestä.

Vähän selkeyttä näihin avauksiin. Jos sanot selkeästi, mitä tarkoitat, ei tarvitse arvailla.

Vierailija
2/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin "ei lasi, kaksi juhla-aterialla tee minusta alkoholistia/pistä lapsiani kärsimään/merkitse riippuvuutta".... selittely on turhaa, jos se kerta noin on.

Selittely onkin niille, jotka eivät millään usko, että kaikki eivät käyttäydy samoin kuin se oma isukki, jonka oli pakko juoda jokainen viinatippa niin kauan kuin talossa oli mitään juotavaa.

Viini vaan on hyvää ja sitä on kiva tissutella silloin tällöin. Itse rajoitan tissuttelun n. pulloon viikossa, ihan jo painonhallinnallisista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos täällä joku koko ajan tivaa miten joku 'voi' alkoholia juoda, on mielestäni ihan hyvä jos joku ymmärtämättömälle yrittää selittää.

Vierailija
4/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille vänkääjille, ettei kaikille alkoholi ole kännäämistä varten. Ilmeisesti tuhoon tuomittu yritys. Itse olen alkoholisti-isän toilailuja katsellut sen verran että oma alkon käyttö on maltillista.

Vierailija
5/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen taas yksi puolustelija..

selittäisitkö?

Oletko siis todella sitä mieltä, ettäpari viinilasia juhla-aterialla tekevät alkoholistin? Siinä tapauksessa olet kyllä varsin yksin mielipiteesi kanssa.

Voisitko muuten mitenkään perustella tuota mielipidettäsi asiasta, ja vaikka tuoda faktoja sen tueksi, vai onko se vaan todellakin aivopieru?

Vierailija
6/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on tissuttelusta, niin se voi ollakin ongelma. Satunnainen lasi tai kaksi esim. jouluna tai ravintolassa hyvän ruuan kanssa ei ole tissuttelua. Tissuttelua on mielestäni jatkuva, vaikkakin kerrallaan vähäinen alkoholin käyttö.

Vierailija
7/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholisti ei todellakaan ole ihminen joka juo lasin tai kaksi juhla-aterialla. Mua välillä sitten riepoo nämä avaukset.

T. alkoholistiäidin tytär

Vierailija
8/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeitä voi nappailla surutta. ne kun on lääkärin määräämiä ja on silloin lapsenhoitokunnossa.

todellakin

Vierailija
9/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä punaviini (ja vain se!) maistuu, yksi lasi ei riitä millään. Jos olen jonkun mieleestä alkkis niin mitäpä siitä.

Vierailija
10/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman lähipiirissä, jotka nimenomaan puolustavat omaa viininjuontiaan, mutta tuomitsevat oluen juoppojen juomaksi. Eivät kuitenkaan itse ajattele, että juovat pullon vinkkua mieheen per lauantai... samaan alkoholimäärään vaaditaan kuitenkin jo useampi olutpullo.

Vierailija
11/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman lähipiirissä, jotka nimenomaan puolustavat omaa viininjuontiaan, mutta tuomitsevat oluen juoppojen juomaksi. Eivät kuitenkaan itse ajattele, että juovat pullon vinkkua mieheen per lauantai... samaan alkoholimäärään vaaditaan kuitenkin jo useampi olutpullo.

Vierailija
12/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa juovan pitäisi sitä jotenkin puolustella? Onko se sinusta "tissuttelua"?

Vierailija
13/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes pullo mieheen/naiseen lauantaisin ei tee kenestäkään alkoholistia. Kyllä on lapsellista sakkia täällä.

Vierailija
14/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan EI tarvitse puolustella. Mutta se puolustelu ihan normijutustelun keskellä on häiritsevää. Ja kielii kuitenkin huonosta omastatunnosta. En myöskään väitä, että pari lasia viikossa tekee kenestäkään alkoholistin. Anteeksi huono kielellinen ilmaisu.

ap, joka myös alkoholistiperheen lapsi

Vierailija
15/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla tavalla täällä mielipiteitä esitetään ties mistä asiasta, miksi ei siis alkoholinkäytöstä?

Vierailija
16/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vika, jos asiat luetaan niinkuin ne halutaan. Palstailijoidenkin sisälukutaitokin on lähihoitajaluokkaa.

Vierailija
17/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet joko uskovainen/raskaana/.../muuten vaan pipo kireällä, jos et juo ja VARSINKIN, jos kehtaat alkaa määrittelemään alkoholistia - me suomalaisethan osataan juoda.

Vierailija
18/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet joko uskovainen/raskaana/.../muuten vaan pipo kireällä, jos et juo ja VARSINKIN, jos kehtaat alkaa määrittelemään alkoholistia - me suomalaisethan osataan juoda.

ei minua kiinnosta juotko sinä vai oletko juomatta mutta miksi minun ruokaviinini herättää niin paljon tunteita?

Vierailija
19/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mutta ihan pakko myöntää, että tunnen salaa olevani ylpeä itsestäni, kun ei enää tarvitse juoda ja saan pontta seuratessani muiden krapulatärinöitä, muistinmenetystä ja laskuhumalaa, been there - done that)

Vierailija
20/36 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koe että minullla on mitään puolusteltavaa.

Miehen puolen suvussa on kolme naista, joilla kaikilla on joko huonoja kokemuksia lapsuudestaan.

a) naisen äiti ollut täysi alkoholisti - nainen hoitanut äitiään

b) uskovainen äiti pelotellut "kuoliaaksi" alkoholin vaaroista - esimerkkinä ollut juoppo sukulainen

c) naisen isä on juonut jonkin verran ja uskisäiti ottanut siitä kovat pinnat -> tappeluita.

Nämä kaikki kolme naista ovat - ymmärrettävästikin - vauhkoja alkoholin suhteen.

Minä tulen perheestä, missä ei viinaa oikeastaan juotu. Hyvin olen maailmalla oppinut nauttimaan alkoholista. Nuorempana etenkin vetelin kännejä vähän liiankin kanssa. Minun suhtautumiseni alkoholiin on rentoa. Ja olen myös juonut lapseni aikana. Meillä on ollut paljon juhlia, joissa myös lapsia mukana. Kaikista on aina huolehdittu hyvin jne. Turha nyt heristää siellä sormea.

Sitä minä vaan, että ymmärrän nämä alkoholistiperheiden vesat ja heidän vauhkonsa. Kannattaisi ehkä vauhkota kuitenkin siellä terapiapenkillä, eikä täällä. Helpottoaisitte omaa oloanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi