Homoilta- Räsänen - tuli halu erota kirkosta - käsitinkö jotain väärin (ov)
Hei, kertaanpa nyt tässä miten käsitin tuota keskustelua.
Räsänen ymmärtää että joku on homo, mutta homouden toteuttamisesta pitäisi luopua, koska ihmisen pitäisi ymmärtää että sellainen käytös on syntiä. Pitäisi siis ymmärtää että on homo, mutta ymmärtää ettei käyttäydy kuin homo.
Jatkokysymys: Pitäisikö tällaisen homomiehen siis mennä vaikka jonkun naisen kanssa naimisiin ja valita sillä teolla ettei toteuta homouttaan ettei siis tee syntiä ?
Päivi Räsänenkin voi himoita naapurin miestä, mutta ymmärtää että se on syntiä ja siksi ei hyppää naapurin miehen kanssa sänkyyn ? Tämä asia on PÄivin mielestä verrannollinen siihen että homoksi itsensä tunnistavan ei kuulu toteuttaa suuntautumistaan ?
Aloin siis hävetä että olen kansankirkkomme jäsen. Minua ei nämä homo-lesbo-kysymykset juurikaan liikuta, mutta hävetti kyllä kirkkomme edustajien puolesta. Ihmettelen että homouden edustajat pysyvyivät niin rauhallisina ja asiallisina.
Paras kohta oli se viesti ruudussa että 20 vuoden päästä tätä keskustelua näytetään youtubessa hyvänä vitsinä.
Mutta korjatkaahan mitä käsitin väärin - katsoin ohjelmaa hiukan aikaa keskeltä.
Kommentit (50)
koko keskustelun asetelmahan oli YLE:llä tekemällä tehty. Saman verran olisi kirkosta löytynyt keskustelijoita, jotka olisivat olleet esim. Päivi Räsäsen kanssa eri mieltä, mutta sillä tavallahan ei olisi saatu kiinnostavaa ohjelmaa aikaiseksi.
Tämän vuoksi en oikein ymmärrä tätä kirkosta eroamisen buumia. Keskustelussa ei kuulunut sinänsä kirkon kanta, vaan yksittäisten ihmisten vanhoillisiksi etukäteen tiedetyt kannat. Asetelma oli täysin tietoisesti tehty vastakohtaiseksi, jotta saadaan kohua aikaiseksi.
ei ollut suurinta osaa papeista, diakoneista ja muista työntekijöistä. Suurin osa kirkon työntekijöistä todellakin kannattaa mm homojen siunaamista ym.
Päivi räsänen on vain rivijäsen. Hänen mielipiteensä kertoo enemmän hänen puolueestaan kuin kirkosta.
koko keskustelun asetelmahan oli YLE:llä tekemällä tehty. Saman verran olisi kirkosta löytynyt keskustelijoita, jotka olisivat olleet esim. Päivi Räsäsen kanssa eri mieltä, mutta sillä tavallahan ei olisi saatu kiinnostavaa ohjelmaa aikaiseksi.
Tämän vuoksi en oikein ymmärrä tätä kirkosta eroamisen buumia. Keskustelussa ei kuulunut sinänsä kirkon kanta, vaan yksittäisten ihmisten vanhoillisiksi etukäteen tiedetyt kannat. Asetelma oli täysin tietoisesti tehty vastakohtaiseksi, jotta saadaan kohua aikaiseksi.
Room: 1
24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. 25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. 26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. 29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat 30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, 31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. 32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin.
Räsänen ei (onneksi) puhunut ko. ohjelmassa kirkon edustajana, eikä hän sitä olekaan. Hän on vain yksi lukuisista seurakuntalaisista, joilla jokaisella vapaus ajatella esim. homokysymyksestä miten oikeaksi kokee. Kirkossa on paljon tismalleen päinvastoin ajattelevia ihmisiä, mutta heidän äänensä ei päässyt tässä ohjelmassa valitettavassa kuuluviin.
Onneksi en tuohon kerhoon kuulu, enkä takaisin enää liittyiskään vaikka aseella pakotettaisiin.
Jos asioita on mielessään kypsytellyt, ehkä nyt on aika ottaa se ratkaiseva askel eroon turhasta, aikaansa jäljessä olevasta instituutiosta.
Jumala loi alkuperäisesti miehen ja naisen parisuhteeseen. Ja eikös Jumala luonut ihmisen omaksi kuvakseen? Näin ollen aina kun uusi ihminen syntyy, on se täydellinen ja synnitön, eli toisin sanoen maailmaan syntyy aina yksi uusi heteroseksuaali. Mutta koska synti tuli maailmaan ihmisen lankeemuksen kautta ja se elää täällä vieläkin, ja näin ollen tarttuu tähän uuteen syntyneeseen luomukseen hyvin pian.
Uuteen ihmiseen on siis luotu "peruasetukset", jota synti, kuten homoseksuaalisuus, muokkaa. Tämä aiheuttaa joissain ihmistyypeissä hyvin suurta ahdistusta ja sekavuutta, joka johtaa itsemurhaan.
Miksi väärentää raamatun sanaa? Uudessa testamentissakin kirjoitetaan siitä miten homous on kauhistus Jumalan silmissä. Miksi Jumala haluaisi siunata tällaista kauhistusta.
Homot voisitte perustaa oman kirkkonne, jossa saisitte siunailla itseänne mielinmäärin....
Elkää tunkeutuko kristilliseen kirkkoon muuttamaan perussääntöjä..
Joten te homojen vihaajat voitte ihan itse perustaa sen oman kirkkonne ja siellä omassa pikku piirissänne sitten syrjiä ja kauhistella homoja. Enemmistö ev.lut kirkossa haluaa muuttaa kirkon tasa-arvoiseksi ja paskat välittää teidän mielipiteestänne. Koita ymmärtää, että se sorron aika on ohi ja sille te ette voi yhtään mitään. Maailma on muuttunut ja aika on ajanut ohitsenne, joko muututte mukana tai menette muualle. Tässä asiassa tulee käymään aivan samoin kuin naispappeuden kohdalla, aikansa siedetään ja jos touhu ei muutu niin sitten tulee lähtöpassit.
Onhan selvää, että homous ei ole normaalia, mutta mikäs täällä normaalia on. Jos joku tulee onnelliseksi omasta ei suvunjatkamis seksuaalisesta tavastaan, niin sallittakoon se heille. Mutta on ihmisillä oikeus olla hyväksymättä koko homo hommaa. Se on sitten toinen jutska jos alkaa homoja hakkaamaan ja syrjimään. Ei homojen kaveri tarvitse olla jos ei halua. Itse tunnen muutamia suklaa kavereita, voin tehdä heidän kanssaan töitä, mutta vapaa-aikana en halua heitä tavata. Minusta minulla on oikeus siihen, ett' saan valita kaverini. Päivi Räsäselläkin on oikeus mielipiteeseen ja sitä pitää kunnioittaa.
Miksi sinä saat olla. mikä sinulle hyvää on mutta minä en saa olla minä ja tehdä sitä mikä minulle hyvää on?
Luulen, siis luulen jos Jumala on olemassa sitä ei ole kahlittu ahdasmielisen kirjan kansien väliin.
Ei Jumala siellä kirjojen välissä ole. Jumala on ite luonu sen kirjan ihmisten kautta vaikuttamalla. Raamatussa on hyvin pitkälti ihmisen "käsikirja"; miten ihmisen tulisi elää, jotta siitä kasvaisi täysin terve henkisesti.
Nykymaailmaa ahdistaa riettaus ja Jumalan pilkka, jota myös tällä foorumilla on hyvin pitkälti havaittavissa.
Jumalaa aletaan huutamaan vain suurimmassa hädässä, mutta kun vuosikymmeniä on saatu elää rauhassa maassa jossa kaikki tuodaan tarjottimella nenän eteen, unohtuu kaikkivoipa Jumala. Tämä on hyvin valitettavaa.
Rakastan lähimmäistäni, oli hän homo tai hetero, mutta homoseksuaalisuus on asia mitä en hyväksy.
Räsänen haluaa että homo hyväksyy syntisyytensä ja elää sen kanssa toteuttamatta itseään. Täten avautuu tie suurempaan armoon ja pelastukseen uskonnon kautta.