G. Jos uusi vauva oli eriä sukupuolta kuin edellinen/edelliset, ostitko uudet vaatteet?
Vai piditkö niitä "vääränvärisiä"?
Meillä on ennestään 4 tyttöä. Kolme jo isompia, mutta nuorin vasta 1v 3kk ja kaikki hänen vauva-ajan vaatteet on säästössä. Ovat pääasiassa tyttömäisiä, mutta on niissä paljon unisex-kamaakin.
Nyt odotan kaksosia, jotka ovat ultran mukaan poikia. Olen ajatellut, että voivat vauvana ihan hyvin olla vaaleanpunaisissa ym vaatteissa, eihän siitä ole mitään haittaa! Toki mekot ja hameet on jo vähän liikaa, mutta siis normi bodit ja potkarit menee, väristä viis. Kuitenkin monet on sanoneet, että "kyllä se mieli muuttuu, kun saat pojat maailmaan, et sinä niitä viitsi sitten punaisiin pukea". Tai jopa "kun nyt viimein saatte poikiakin, niin tottahan niille pitää miesten vaatteet ostaa".
Olispa kiva tietää, miten muut ovat toimineet?
Kommentit (41)
on kans meillä tyttö nyt 8kk ja vaikka on vaalean punaiset vaatteet ja vauva on TODELLAKIN tytön näköinen ja on vielä punainen turvakaukalo, ei ollut mitään"poikien" värejä päällä niin tuli yks akka mulle et mikäs on pojan nimi? siihenpä vastasin etä vit**iletko?
Ihan pienen vauvan kanssa kotioloissa se jotenkin vielä meni, ja lahjaksi tuli sitten tytölle niitä vaaleanpunaisiakin. Mutta aika nopeasti kyllästyin siihen, miten ihmiset aina pitivät tyttöä poikana! Etenkin kun hän oli vielä pitkän aikaa lähes kalju... Kotonakin alkoi tuntua, että haluan sittenkin tytön näyttävän hiukan tyttömäiseltä. Hyvästä yrityksestä huolimatta suuri osa isoveljen vaatteista jäi käyttämättä.
En pidä tyttövauvoillakaan mistää frilloista ja hörhelöistä. Ja poikakin on meillä alle kolmevuotiaana käyttänyt isosiskonsa sukkahousut ym loppuun. Minun mielestä alla kaksivuotiaana on aivan sama mitä on päällä. Pääasia, että on sopivan kokoista, ehjää ja puhdasta. Ja aivan taatusi poikamme pitää edelleenkin muutamia vaaleanpunaisia paitoja ja vastaavia, hänen lempivärinsä on oranssi, haluaisi kaiken oranssina. Vihaan tuollaista sukupuolikulttuuriin pakottamista.
mutta kaikille kolmelle lapselleni on kyllä tullut ostettua paljon aina uuttakin,usein aleja hyödyntäen. Aika paljon varsinkin isommilla lapsilla vaatteet kuluvat,mutta esim. kauppa- ja kylävaatteet menevät helposti ainakin kahdella,jos hyvin pitää! Unisex-värit on kyllä hyviä! Ruskeaan tykkään pukea sekä tyttöä että poikiani! Tummansininen on kyllä ihan kamala väri,mikään poika ei siinä ole kyllä suloinen!
joten uusiksi meni vaatevarasto. Jotain neutraalia säästin mutta pääosin tyttövauvan vaatteet olivat liian tyttömäisiä pojalle...
nmä tykkäsin pukea tyttäreni tyttömäisiin hörhelöihin...pojalle sit erilaista.
pinkkiä tunikaa ja vaaleanpunaisia trikoopöksyjä. Sellaista en pojalle pukisi kuitenkaan...itse olen aina inhonnut noita unisex-vaatteita kun ovat aika rumia...
tytölle vaatetta mitkä olivat neutraaleja sillä halusin ehdottomasti ostaa tytöllä neitimäistä ja pojalle sit myöhemmin poikamaista. Tykkään edellen ja inhoan sellaisia räikeän värikkäitä tai sit tylsän valkoisia unisex-vaatteita...ja tyttövauva on suloisimmillaan kun sillä on hörhelöä päällä :)
joku vaaleanpunainen menee vielä yöpuvuissa, sukkahousuissa, sukissa jne, mutta kukkakuviot oli mulle jo vähän liikaa =) Pojille on hankittu poikamaisempaa vaatetta päälyvaatteeksi, ja ulkovaatteet olen ostanut poikien väreissä suoraan (siis miksi tytön pitäisi kulkea pinkissä haalarissa?), niin onnistuu kierrättäminen parhaimmin.
kun esikoispojan vaatteita en juuri säilönyt.
Ja ostin myös vaaleanpunaisia ja pinkkejä, koska se on kiva väri.
Mä olen varmaan huono vastaamaan kun mulla on vasta yksi lapsi. Mutta musta ajattelet tosi järkevästi. Itse ostin raskausaikana ison vaatepaketin, jossa oli lähinnä unisex vaatteita mutta myös muutama ns. tytön vaate eli esim. vaaleanpunaisia potkareita. Pidin noita vaaleanpunaisiakin poitsulla (tosin eivät olisi olleet lemppareita vaikka laspsi olisi ollut tyttökin). Yhden mekon säästin ja yhden tunikajutun annoin kaverille. Mun raja menee noissa mekoissa, välillä kyllä tekisi mieli pukea poika tunikaan kun niitä on niin kivoja. Ostan kyllä edelleen meidän poitsulle myös sellaisia vaatteita, jotka varmaan monen mielestä enempi tyttöjen, lähinnä unisexiä siis mutta käyttää sekä ns. perinteisempiä tyttöjen että poikien värejä lisäksi (on 1,5v) ja jos saisin myöhemmin tytön ostaisin hälle varmaan vaan jonkun mekon (tosin oikeastaan niitäkään ei varmaan juuri ainakaan alkuun tarvisi, mun omat on lapsuudesta tallettu) mutta pääsääntöisesti pitäisin ihan samoja kuin poitsulla. En tiedä miten teillä mutta mä varmaan saisin tuskaksi asti lahjaksi niitä ns. tyttöjen vaatteita. En siis henkilökohtaisesti oikein tykkää näistä vaaleanpunaisista ja vaaleansisinistä tai tummista ison pikkumiehen jutuista, jotka on sitä perusvalikoimaa pienille pojille vaan joko maanläheisestä esim. Ruskovilla tai kunnon väreistä (keltainen, punainen, oranssi, ruksea jne) sekä tytöillä että pojilla.
itse olen aina inhonnut noita unisex-vaatteita kun ovat aika rumia...
ne pinkit ylihörhelöt on todella mauttomia. Laittaisitko itse päällesi jonkun päästä jalkoihin pinkin asun? Kamalan näköistä kun jotkut pukevat tytöilleen yhtä aikaa monenlaisia pinkin ja lilan sävyjä ja kuvioita, sydämiä, hello kittyä, yms. Lapsiraukoista tehdään kuin jotain karamelleja.
Kemikaalien takia.
Mutta asiaan, hommaan toki pojalle joitakin poikamaisia vaatteita jos isommat ovat olleet tyttöjä, en kuitenkaan kaikkea.
kun lapseni pk-ryhmässä on poika, jolla on vaaleanpunaiset talvikengät, selvästikin siskolta perityt. Itse en oiekin tykkää kenkiä periyttää, mutta noin muuten, hyvin menee vielä 3-vuotiaalla siskon vaatteet.
on kulkenut ensimmäiset puolivuotta serkkupoikien ja kaverin pojan vanhoissa. etupäässä sinisissä. ja sitten sen, mitä "suvun nuorinta" katsomaan tulleet ovat jonkun vaaleanpunaisen neuloneet, niin se sopii tosi hyvin sen sinisenkin kans.
ja sen mitä on uutta ostettu, on kaikki, joissa on joku söpö traktorin kuva ja sitten harvoin jotain "tyttömäistä röyhelöä"Kerran jossain kysyttiin, että onks toi poika, (kun oli vaaleenvihree ulkohaalari) mutta viereinen täti oli jo ehtinyt oikaista, että kyllä se ihan tytöltä näyttää... en sitten tiedä, jos vaaleet kiharat olis pojalla, että miltä sitten näyttäis??
mutta oikeesti, ensimmäisen lätäkön jälkeen ne vaatteet on kuitenkin kaikki saman värisiä?? ;-)
Vaatteet on poikamaiset, koska hänellä on kaksi isoveljeä. Mutta kyllä häntäkin tytöksi usein veikataan, onneksi sitten veljensä korjaavat tämän väärinkäsityksen.
Kun kerran on perheestämme ainoa, jolla on kunnolla paksu ja taipuisa tukka, niin olkoon sitten pitkä.
Pidin vääränvärisiäkin, varsinkin kotona ja vauvaikäisenä.
Yöpukuna meni poikavauvalle ihan hyvin vaaleanpunainen röyhelöpyjamakin. Sukkahousut nyt eivät yleensä vaatteiden alta muille näy, joten niitä käytin vaikka oli miten tyttövärisiä ja kuvioisia. Samoin jotkut tummanpunaiset yksiväriset vaatteet meni hyvin yksiin tummansinisten vaatteiden kanssa.
Ihan pinkkiä vaatetta en koskaan kodin ulkopuolelle mennessä pojalle laittanut, mutta kyllä sieltä esikoisen vaatteista löytyi sitä sun tätä pojallekin sopivaa.
Minä ja esikoistyttö pidetään molemmat lisäksi sinisestä ja ruskeasta, joten nyt on esikoiselle vaatteissa valittu tarkoituksellakin sellaisia värejä jotka kävisivät sitten pikkuveljellekin parin vuoden päästä.
Mäkin ostan enimmäkseen käytettyjä vaatteita, mutta kylläkin siitä syystä että samalla rahalla saa paljon enemmän ja yleensä lähes yhtä hyväkuntoisia kuin uutena ostettaessa (riippuu tietty mistä ja minkälaisia ostaa).
Kemikaalithan kuluu pesussa pois. Itse pesen niin uudet kuin käytetytkin vaatteet ennen käyttöä. Käytetyt yleensä jopa tuplasti, koska niissä on useimmiten käytetty hajustettuja pesuaineita ja olen itse hajuallergikko.
Kemikaalien takia.
Mutta asiaan, hommaan toki pojalle joitakin poikamaisia vaatteita jos isommat ovat olleet tyttöjä, en kuitenkaan kaikkea.
mielestäni tytön pitää näyttää tytöltä ja pojan pojalta, vaikka en osta sinistä ja punasta, vaan molemmille oman näköisiä vaatteita.
jotka eivät ole olleet mitenkään pojan näköisiä, vaan olisivat ihan yhtä hyvin voineet olla tyttöjäkin.
Musta ei ole olemassa mitään tyttöjen ja poikien värejä enkä mä ymmärrä, miksi vauva, pieni lapsi tai isompikaan lapsi, pitäisi pukea tytön tai pojan näköiseksi (mitä se edes tarkoittaa?), ihan yhtä tyttö tai poika se lapsi on, vaikka olisi mitä päällä. Ainoastaan tyttöjen hameet ja mekot olen minäkin jättänyt pienellä pojalla käyttämättä (meillä on siis kaksi tyttöä ja yksi poika). Tosin en ole tytöillekään ihan pienenä mitään pinkkejä hörhelöitä ostellut, vaan enimmäkseen kirkkaanvärisiä perusvaatteita, röyhelöitä, glitterijuttuja ym. on ostettu vasta, kun tytöt ovat niitä itse alkaneet pyytää.