Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin niin kovasti kaksoset!!!!!

Vierailija
12.10.2010 |

Olen raskaana mutta eka ultra ei ole ollut vielä.

Haluaisin niin kovasti kaksoset. En tiedä monta alkiota kohdussani kasvaa mutta mitä luultavimmin vain yksi kuten edellisilläkin kerroilla. En ole käyttänyt lääkkeitä tai hormoni/hedelmöityshoitoja.

Tämä on vika raskauteni ja koko ajan toivon, että voi kumpa olisi kaksoset!!!

Te joilla on kaksoset tai odotatte niitä, kertokaa jotain negatiivista kaksosista niin lopetan tämän tyhmän haaveilun ja iloitsen, kun ultrapäivä koittaa ja näen yhden alkion?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taas pakko tähän väliin sanoa että kaksosten saaminen on aivan mahtavaa :) Parasta mitä meidän perheelle on tapahtunut. Rankkaa, ei mun mielestä. Hommaa, kyllä. Ihanaa, todellakin.

Vierailija
2/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä on kaksosissa? Mikset toivo samantien kolmosia, nelosia tai viitosia?

Monikkoraskaus on aina riskiraskaus. Lisäksi monikkojen vauva-arki on usein kaukana siitä vaaleanpunaisesta/-sinisestä pilviunelmasta, mitä yhden vauvan kanssa voi vielä harjoittaa. Se on täyttä työtä, jossa täytyy olla kaksi tai mieluummin useampi käsipari tekemässä.

Minulla on kaksoset, enkä heitä pois vaihtaisi, mutta en ymmärrä tällaisia haihattelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iloitse lapsistasi, itselläni on kaksoset viimeisimmät lapset, ja olisin todellakin ollut parempi äiti kaikille lapsilleni jos kaksoset olisivat syntyneet erikseen. Todellakin rakastan kaikkia lapsiani paljon, mutta helppoa ei ole elämä ollut varsina

Vierailija
4/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksois-vauva-arkea vierestä seuranneena voin sanoa etten kaksosia toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleni.

Vierailija
5/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis varsinkaan isommille lapsilleni kaksosten synnyttyä. Sitä ei voi käsittää ennen kuin sen kokee..

Vierailija
6/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksois-vauva-arkea vierestä seuranneena voin sanoa etten kaksosia toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleni.

Odotin itse kaksosia, mutta toinen meni kesken vko 9. Olen itsekin kaksonen ja olen pitänyt kaksosuutta pääasiassa positiivisena, tosin omaa identiteettiään saa todistella ihmisille vieläkin.

Nyt tuntuu, että olisi ihanaa, jos tulisi kaksoset. Toisaalta äitini on kertonut, että oli aika rankkaakin välillä...

Vierailija
7/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurimmalla osalla alku hankalampi. Joutuu olemaan pidempään sairaalassa, vaikka olisi vierihoidossakin. Monesti syntyvät muutaman viikon etuajassa ja vähintään toinen syö huonosti ja kellastuminen todennäköisempää.

Kaksosraskaus on riskiraskaus.

Vierailija
8/27 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ihan oikeasti kuitenkaan halua kun se on riskiraskaus :)

Vierailija
9/27 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet luvannut (itsellesi? puolisolle?), että tämä on viimeinen raskaus, mutta haluaisit ehkä sittenkin vielä lisää lapsia? Onko pakko jo nyt lyödä tämä asia lukkoon? Pelkään, että et nauti vauva-ajasta, kun koko ajan haikailet viimeistä vauvaa... Kannattaisiko näitä tunteita yrittää käsitellä? Voin olla tietty täysin väärässäkin.

Vierailija
10/27 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi siellä vain oli. No, oli kyllä ihana nähdä sydämen syke! :)

t. ap

Vierailija
11/27 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut 2 kertaa kaksosia. Molemmilla kerroilla toinen on mennyt kesken. Ensimmäisessä raskaudessa toinen meni kesken rv 12 ja nyt toisella kertaa meni kesken rv8. Ekalla kerralla tämä tarkoitti 22 viikon vuodelepoa ja pelkoa jatkuvasti että toinenkin menee. Nyt on iloinen 4 vuotias. Nyt toisella kerralla sairasloma alkoi rv:lla 8 ja jatkuu edelleen rv:14. Nyt vaivana on jatkuva voimakas verenvuoto.

Ei kaikki kaksoiraskaudet mene hyvin. Se on aika riskiraskaus sekä vauvoille että äidille.

Tämänlainen ikävä tarina väliin.

Vierailija
12/27 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja luonto kiittää :(

Vierailija
13/27 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on yhdet kaksoset ja kun aloitin kuopusta odottamaan, olin hieman pettynyt, kun siellä oli vain yksi. Nyt on vauvakuumetta ja taas toivoisin kaksosia. Se, että toivon niitä johtuu jostain ihan muusta kuin siitä, että ensimmäinen vuosi esikoiskaksosten kanssa oli ihan kauhea! Varmaan toive kaksosista on jotain hormonaalista.

Vierailija
14/27 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taas pakko tähän väliin sanoa että kaksosten saaminen on aivan mahtavaa :) Parasta mitä meidän perheelle on tapahtunut. Rankkaa, ei mun mielestä. Hommaa, kyllä. Ihanaa, todellakin.

Itse olen 4 lapsen yh , ja nuorimmat on 8kk kaksoset .

Tietoisesti halusin tehdä nämä yksin vaikka isä onkin muutaman kerran viikossa mukana kuvioissa.

Meillä on kaikki mennyt loistavasti ja kaikki lapset on ihania .

Kaksosetkin liikkuu jo tosi hyvin itsekseen ja on niitä helppo vahtia kun he kulkevat rinta rinnan koko ajan :)

Jopa yksin olen tilanteesta nauttinut .

Kaksoset on todella suuri onni

Vierailija
15/27 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/27 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin niin!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
17/27 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2010 klo 22:19"]Te joilla on kaksoset tai odotatte niitä, kertokaa jotain negatiivista kaksosista niin lopetan tämän tyhmän haaveilun ja iloitsen, kun ultrapäivä koittaa ja näen yhden alkion?[/quote]

Kaksosraskauteen liityy riskejä. Ensimmäiset pari vuotta ovat helvettiä. Sen jälkeen ei ole pahaa sanottavaa. Kaksosuus on mieletön etu lapselle.

Mutta me aloitimme kaksosilla. Jos teillä on jo lapsia, niin he jäävät armotta omasta mielestään heitteille, jos saatte kaksoset. Sen jälkeen äidillä ja isällä ei ole pariin vuoteen aikaa tai jaksamista, jos ette ole yli-ihmisiä. Kaksi ei hoidu siinä kuin yksi, vaikka niinkin älyttömiä möläytyksiä kuulee. Ensin hoidetaan toinen ja sitten aloitetaan alusta.

Vierailija
18/27 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin sanoa että meillä ensimmäiset 8 kuukautta oli yhtä helvettiä kun pienet oli koko ajan kipeenä ja sairaalassa...mutta aika kultaa muistot...

Vierailija
19/27 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tässä nyt jotain näin alkajaisiksi:

-riskiraskaus sekä äidille että lapsille, lisääntynyt keskosuuden, vammautumisen ja jopa kuoleman riski

- raskausajan vaivat pahemmat, ihan pelkästään mahan kasvaminen liian nopeasti liian suureksi sattuu ihan ****sti

- kahden vauvan hoito on rankkaa, vaikka olisivatkin terveitä, vie äidin kaiken ajan eikä vanhemmista lapsista ei voi huolehtia niin hyvin kuin haluaisi

- rahaa kuluu selvästi enemmän, kaikkea pitää olla kaksi, edes kierrätys vanhemmilta sisaruksilta ei poista sitä, että saman kokoisia vaatteita/urheiluvälineitä/muita tarvikkeita tarvitaan aina kahdet. Myöhemmin monet isot hankinnat tulee tehtäväksi yhtä aikaa, mikä rasittaa taloutta enemmän kuin peräkkäisinä vuosina tehtävät hankinnat (lukiokirjat, autokoulu...)

- kaksosten äidin saama positiivinen ja ihaileva huomio kestää vain pari vuotta, leikki-ikäisiin kaksosiin saatika isompiin ei enää kiinnitetä samalla tavalla huomiota (eli jos tavoittelet erikoisuutta, niin huomaa että se kestää vain hetken)

- kaksoset riitelevät keskenään joskus hyvinkin verisesti, etenkin alle kouluikäisenä. Kaksi samassa kehitysvaiheessa olevaa saavat eritavalla riitaa aikaiseksi kuin eri-ikäiset sisarukset, joista toisella aina ikänsä puolesta etulyöntiasema

kaksosten äiti

Vierailija
20/27 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni pienimmilläänkin noin 9%

Keskosuus 10 kertaa yleisempää kuin yksösillä

Perinataalikuolleisuus 4-5 kertaa suurempaa

CP-vammaisuuden riski myös suurempi

Synnytys 40-50% todennäköisyydellä keisarileikkaus, joka taas vaarallisempi kuin tavallinen alatiesynnytys

Rahaa menee enemmän, rattaat ja vaunut kalliimpia, turvaistuimet yms. ostettava yhtä aikaa eikä voi kierrätää vaatteita jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi