*****SYYSvaaperot04 viikonloppuna*****
Kommentit (43)
ja nyt tiedän, mitä pitää kommentoida.
Ja se oli vielä se työ/rahakeskustelu. Kuulun myös siihen jengiin (501 ja buutsit, eiku...) joka on aina tienannut itse omat rahansa. Mies on kyllä lähes aina tienannut enemmän ja siten kantanut jonkun verran enemmän vastuuta kuluista, mutta kaikki raha minkä itseeni olen laittanut, on ollut " omaa" .
Minusta Jatun perheen yhteinen tili kuulosti hyvältä. HAluaisin meillekin sellaisen. Minusta kummankin omat hankinnat pitäisi tehdä jollain tarveperiaatteella niin kauan kun molemmat ei ole kokopäivätöissä. Lapset on kuitenkin yhteinen päätös, ja meillä ainakin teoriassa keskusteltu yhdessä, että olen vielä kotona. Minun oikeustajuani vastaan sotii, että minä maksaisin siitä päätöksestä säästämällä omista menoistani.
Niin, tänäänkin hankin itselleni suklaapatukan, vaikkei olisi rahaa... Käytännössähän en tietenkään osta esim. mitään vaatteita itselleni vaikka miekkulainen mieluusti kannustaisi sellaiseen.
Juu, liirum laarum.
Kukkuu
" Lapset on kuitenkin yhteinen päätös, ja meillä ainakin teoriassa keskusteltu yhdessä, että olen vielä kotona. Minun oikeustajuani vastaan sotii, että minä maksaisin siitä päätöksestä säästämällä omista menoistani."
Meilläkin on eri tilit, mutta mun mielestä toimii silleen hyvin. Silti eletään täysin yhteistaloudessa. Mies maksaa luonnollisesti suurimman osan, mutta minä kun liikun täällä pitkin poikin, ostan suurimman osan ruuista ja lasten vaatteista (sekä omistani). Jos oma tili lähestyy tyhjää, niin mies siirtää rahaa tai maksan luotolla (en suunnilleen koskaan). Sinänsä yksinkertaisempaa varmaan ois yksi yhteinen tili. Mulle voi kuitenkin olla ihan hyvä olla oma tili jolla on koko ajan suht vähän rahaa, niin kulutuskin pysyy maltillisella taholla. Ei sillä, että mun rahankäyttö koskaan ois ollut ongelmallista, mutta silti kivempi näin.
Nyt nukkumaan...
T: Ynis
En keksi mitään kirjoittamista, kunhan vien tilaa pinossa.
paitsi että Kukkuu, teit eläinrakkaan iloiseksi hiiri-jutullasi. Paitsi ei ollut tietenkään iloinen asia se muumio-jengi, jonka löysit.
Leluista: Palikat ovat hyviä ja lapset rakastavat niitä pinottavia kuppeja. Ne ovat monikäyttöisiä. Kirjat ovat nyt tärkeitä, vaikka eiväthän ne ole leluja. Pojalle ovat tärkeitä autot ja sellainen hakka-lelu, jossa vasaralla hakataan niitä tappeja. Ja ulkona hän kulkee polleana lapio tms. vähintään toisessa kädessä. Eli kaikki kättä pidemmät kiinnostavat häntä, että voi kokeilla kaivaa/hakata/koputella tarvittaessa jotain. Tytöllä on pieni reppu, joka pitää olla melkein koko ajan selässä sisällä.
Kauhea univelkataakka painaa hartioilla. Nukkumaan käsken itseni: mars petiin!
sl