9-vuotiaan käytös.. Ei voi olla normaalia enää?
Tytöllä on tapana, että värittää elämäänsä hirveästi. Kertoo ihme juttuja kavereista, joita hänellä ei edes ole yms.
Arkinen valehtelukin on jo ihan jokapäiväistä. Valehtelee mulle ihan silmät kirkkaana eikä ilmekkään värähdä! En ikinä voi kysyä tytöltä itseltään mitä on tehnyt, kun valehtelee kummiskin.
Nyt viimeisin tempaus on se, että pitää minun miesystäväni lapsia velipuolinaan..
Ja tietää siis ihan tasan tarkkaan, ettei kyseessä ole hänen perheensä!
Silti selittää aina kavereilleen, miten hänen veli sitä ja tätä.
On myös kirjoitellut kirjeitä mieheni vanhimman lapsen nimellä..
En ole ottanut tuota kirjejuttua puheeksi vielä. Pitäisikö? Otin kirjoitetut jutut kuitenkin pois häneltä.
Miesystäväni on tehnyt minulle selväksi, että vihaa tyttöä. Sanoo häntä valehtelevaksi penikaksi, joka pitäisi pistää välittömästi hoitoon.
Oon itsekin miettinyt tuota, että ehkä tytön ois parempi olla muualla/hänen ois hyvä saada hoitoa.
Olen raskaana ja mietin millainen vaikutus patologisella valehtelijalla on meidän perheessä vauvan myötä..
Tytöllä on myös taipumusta kiusata pienempiään joskus todellakin julmasti.
Koulusta tulee palautetta, että tyttö on kiusaaja ja ei tee hommiaan. On laiska ja häiriköi tunnilla. Valehtelee myös opettajille, nyt myös lintsaaminen on astunut kuvaan.
Itse en töitteni takia ehdi kyttäämään häntä joka ikinen hetki. En uskalla jättää häntä kuitenkaan kahdestaan miesystäväni kanssa (on sanonut, että jos tyttö hänen kanssaan temppuilee, antaa kuulla kunniansa kovan käden kautta.), joten tyttö käy koulun jälkeen iltapäiväkerhossa.
Siellä ei kuulemma leiki oman ikäistensä kanssa, vaan haluaisi puuhailla ohjaajien kanssa??
On kuulemma turhauttavaa, kun tyttö haluaisi kokoajan huomiota, eikä viihdy muiden lasten kanssa.
Mitähän tässä nyt tekisi?
Kommentit (52)
Mulla myös hankala yhdeksän vuotias, mutta niinhän ne lapset välillä on, varsinkin, jos jää selkeästi vähälle huomiolle.kirjoituksestasi tuli tosi paha mieli.Lueppa se itse ajatuksen kanssa, niin ehkä huomaat, missä mättää?Täällä aina välillä näkee niitä komentteja, että "no pitikö/pitääkö niitä lapsia sitten vielä lisääkin homata, kun ei edellisten kanssa pärjää", ja eka kerta, kun tuli tämän kirjoituksen kohdalla mullekin mieleen, että niin, pitikö?
.. mutta siinä tilanteessa sinä laitat törkyläjän kiertoon, et lisäänny hänen kanssaan..
Nyt otat ja kovistat häntä valehtelusta. Uhkaa viedä esim. viikkoraha, pelivuoro tms. mikä teillä nyt on pois jos ei muu auta.
Pian alkaa olla jo myöhäistä vaikuttaa asiaan, murrosikä on alkamassa jne. Nyt vaan molempia niskasta kiinni!!!
Eli hakee huomiota. Sinä odotat uutta vauvaa ja isäpuoli vihaa koko lasta - ainoa tapa, millä hän saa edes hieman huomiota (olkoonkin negatiivistä) on tuo valehtelu.
Unohtakaapa lapsen "ongelma" muutamaksi viikoksi, viettäkää aikaa yhdessä. Milloin olet viimeksi kysynyt, mitä lapsellesi OIKEASTI kuuluu? Olisiko hänellä vaikka äitiin (missä isä on???) ikävä????
eikä pelivuoroja.. Mistäs minä otan pois kun ei sillä mitään ole?
Ja arvasin että täällä aletaan heti syyllistämään, mutta todellisuudessa ette uskokaan miten kyllästynyt olen tuohon tyttöön. Laittaisin isälleen jos jätkä olisi edes ollut maisemissa tämän 9-vuoden ajan.
ap.
Lapset aistivat jos niistä ei tykätä. Jos miesystäväsi on ilmaissut tunteensa noin selvästi niin varmasti tyttökin tietää että hänestä ei pidetä. Ehkä hän tuntee itsensä ulkopuoliseksi varsinkin kun sinäkin odotat uutta vauvaa. Sun kannattaa kyllä keskittyä nyt vähäksi aikaa tyttöön ja hakea apua hänelle ennen kuin tilanne riistäytyy ihan käsistä. Hän halua olla osaa perhettä ja tuntea itsensä rakastetuksi. Tottakai hän keksii tarinoita ja valehtelee jotta saisi edes jonkinlaista huomiota. Kuulostaa siltä että hän on jäänyt kokonaan varjoon uudessa suhteessasi :/
eikä pelivuoroja.. Mistäs minä otan pois kun ei sillä mitään ole?
Ja arvasin että täällä aletaan heti syyllistämään, mutta todellisuudessa ette uskokaan miten kyllästynyt olen tuohon tyttöön. Laittaisin isälleen jos jätkä olisi edes ollut maisemissa tämän 9-vuoden ajan.
ap.
totta kai aletaan syyllistämään kun olet ihan itse syyllinen tytön ongelmiin.
Millainen ihminen voi laittaa oman lapsensa kiertoon??? Nyt arvijärjestys uusiksi ja otat tyttärestäsi oman elämäsi keskipisteen ja laitat hänen onglemasi ratkaisut etusijalle. KAIKKI muu on toisarvoista. Vielä ei tosiaan ole liaan myöhäistä muuttaa tyttäresi käytöstä ja omaa asennoitumistasi. Sääliksi käy tyttöä!
harvinaisen huono äiti. Haluat vaan hylätä yhden lapsistasi kun uutta pukkaa toiselle miehelle ja mieskään ei tykkää. Luultavasti tyttö käytttytyy noin koska teillä on kotona kamalat oltavat hänen kannaltaan. Vie tyttö edes psykologille niin on joku luotettava aikuinen.
Jospa tosiaan annat lapsen sijaisperheeseen, jossa osaavat huolehtia ja välittää, keskity sä siihen mieheen ja tulevaan vauvaan!
jos joku äidiksi itseään kutsuva edes harkitsee lapsensa poisantamista noilla perusteilla on sääli, että hän lisääntyy. Miesystäväsikin kuulostaa harvinaisen tyhmälle ihmiselle.Itse en tuollaista miestä katselisi,joka uhkaisi lastani väkivallalla! Tyttöparka. Tottakai voi kutsua miehenlasta veljeksi, sehän on hieno ele. Hakekaa apua, ennenkuin tuhoatte tytön elämän.