Ruotsin kielen taitajat! Auttakaa
Pitäisi kirjoittaa ruotsiksi tämmöinen teksti, mutta kun en osaa...
Ruotsin kurssi oli vaikea, koska en ole aikaisemmin opiskellut sitä paljon.
Mielummin olisin opiskellut oppikirjasta kuin meidän materiaaleista.
Kotitehtäviä oli minulle aivan liian paljon ja aikaa meni todella paljon.
Itselle annan arvosanaksi tehtävien tekemisestä ja yrittämisestä 5+, mutta oppimisesta 1+.
Olisin tarvinnut enempi aikaa oppimiseen.
Parityöskentelystä tykkäsin paljon ja se motivoi minua yrittämään.
Kiitos, jos joku haluaa auttaa minua..
Kommentit (4)
koska et sä varmaan osaisi niitä itse tehdä, vai mitä?
Kursen var svår för att jag inte har studerat svenska tidigare. Jag skulle hellre ha studerat lärobpcker än vårt material. Det fanns för mycket läksor som krävde mycket tid. Jag ger mig själv 5+ som vitsord för läksor och för et bra försök, men 1+ för kunskap. Jag behöver mera tid för att lära mig. Jag tycke mycket om parverksamhet, som motiverade mig att försöka mera.
ainakin näillä saat open ymmärtämään... :-)
Borde skriva ett historia på svenska, men kan inte...
Ruotsin kurssi oli vaikea, koska en ole aikaisemmin opiskellut sitä paljon.
Jag har inte studerad mycket svenska, och därför vårt kursen var svårt för mig.
Mielummin olisin opiskellut oppikirjasta kuin meidän materiaaleista.
jag tycker, att jag skulle ha gillat mera at studera med läröboken än vårt materialt.
Kotitehtäviä oli minulle aivan liian paljon ja aikaa meni todella paljon.
Det var allt för mycket läxor för mig, och det tog jättemycket tid att göda de.
Itselle annan arvosanaksi tehtävien tekemisestä ja yrittämisestä 5+, mutta oppimisesta 1+.
Jag tycker att jag borde få 5+ av försökning och aktivitet men 1+ av läringsresultatet (tästä prepositiosta en kyllä ole varma, kirjotan tämän ihan "lonkalta", en pääse n yt tarkistamaan mistään)
Olisin tarvinnut enempi aikaa oppimiseen.
jag skulle ha behövd mera tid för att lära mig.
Parityöskentelystä tykkäsin paljon ja se motivoi minua yrittämään.
Jag gillade mycket om pararbetet och det motiverade mig att försöka.
Kiitos, jos joku haluaa auttaa minua..
tack om någon vill hjälpa mig.
ainakin näillä saat open ymmärtämään... :-)
Borde skriva ett historia på svenska, men kan inte...Ruotsin kurssi oli vaikea, koska en ole aikaisemmin opiskellut sitä paljon.
Jag har inte studerad mycket svenska, och därför vårt kursen var svårt för mig.Mielummin olisin opiskellut oppikirjasta kuin meidän materiaaleista.
jag tycker, att jag skulle ha gillat mera at studera med läröboken än vårt materialt.Kotitehtäviä oli minulle aivan liian paljon ja aikaa meni todella paljon.
Det var allt för mycket läxor för mig, och det tog jättemycket tid att göda de.Itselle annan arvosanaksi tehtävien tekemisestä ja yrittämisestä 5+, mutta oppimisesta 1+.
Jag tycker att jag borde få 5+ av försökning och aktivitet men 1+ av läringsresultatet (tästä prepositiosta en kyllä ole varma, kirjotan tämän ihan "lonkalta", en pääse n yt tarkistamaan mistään)Olisin tarvinnut enempi aikaa oppimiseen.
jag skulle ha behövd mera tid för att lära mig.Parityöskentelystä tykkäsin paljon ja se motivoi minua yrittämään.
Jag gillade mycket om pararbetet och det motiverade mig att försöka.Kiitos, jos joku haluaa auttaa minua..
tack om någon vill hjälpa mig.
Svenska kursen var svår för mig, därför att jag inte har studerat mycket svenska tidigare.
Jag skulle hellre ha studerat från läröböckerna, än från vårt material. Det var allt för mycket hemuppgifter för mig och det tog jätte länge för mig att göra dem. Jag ger mig själv vitsordet 5+ för uppgifterna och ett gott försök, men vitsordet 1+ av hur mycket jag lärt mig.
Jag skulle ha behövt mera tid för att lära mig. Jag tyckte mycket om pararbeten och av dem fick jag motivation att försöka.
Kiitos, kiitos, KIITOS!!!! Kaikille jotka auttoivat minua, luulin et joudun sylkykupiksi, mutta ONNEKSI kaikki ihmiset eivät ole inhottavia. Sydämellinen kiitos ja kaikkea hyvää teidän elämään!! Minun päivä on pelastettu:-))))