Miksi reimat,jonathan ja remu on OUT??
Kommentit (56)
Kuosit ovat kerta kaikkiaan rumia, suurin osa. Yksiväriset ovat ihan ok, mutta en myöskään pidä karvareunuksista hupussa!
Millaista laatua on Cupcake? Hinta on tyyris, ovat yksinkertaisemman näköisiä (=kauniimpia), mutta tutuillani ei ole kokemusta. Miten kestävät käyttöä?
Esim. meidän tytölle ostin oikein nätin vaalean violetin, yksivärisen takin + siihen ruskeat housut (takin huppu myös ruskea). Pojalla on turkoosi puku. Kummassakaan ei mitään "suikaleita" tms. mihin täällä on viitattu.. Ostankin kyllä Remut aina suoraan tehtaanmyymälästä, jossa on paras valikoima.
Jonathanin ja remun nyt ymmärrän mutta että reima on junttia!!! Ja pah! Mistään et löydä niin kivan ja tyylikkään näköisiä vaatteita kun reimalta. Ja kaikenlisäksi niiiiin hyvälaatuisia. Mä haluan että lapseni ulkovaatteet on sävysävyyn ja reiman vaatteita ostaessa se onnistuu. Pidän harmaasta jollakin värillä piristettynä ja se toimii kaikilla. En minäkään kaikista reiman vaatteiden ulkonäöstä välitä mutta sieltä löytyy aina kyllä mieluisetkin kun jaksaa vähän kierrellä ja ettiä. Ticketin haalarit on niin venäläisen näkösiä karvakauluksineen, rahaa kyllä ois ostaa niitä mutta en vaan pidä niistä. Hienostelu ja kaupunki vaatteet kun kuitenkin on erikseen. Ja omaan yksinkertaisen ja tyylikkään tyylitajun :)
jotka päihittää reiman.
ja reiman laadusta on esim.tälläkin palstalla kuultu tosi paljon vain huonoa, menevät rikki heti,reklamaatiot ei toimi jne.
En haaskaa rahaani sellaiseen. talvivaatteiden pintamateriaali todella p....skaa.
Kiertele vähän kauppoja ja hypistele muita merkkejä-esim kappahl ja lindex, niin ymmärrät mitä tarkoitan!
Itse ostan sellaista mikä on mielestäni kaunista, kestävää ja käyttöön sopivaa. Reima ei usein ole minun makuuni kaunista.
Itse ostan sellaista mikä on mielestäni kaunista, kestävää ja käyttöön sopivaa. Reima ei usein ole minun makuuni kaunista.
En pidä niistä haalareista joissa on yläosa eri värinen kuin alaosa. Värimaailma on muutenkin liian perinteinen. Mutta on Reimalla kivojakin vaatteita toisinaan.
käyttötarkoituksen mukaan ja lapsi niistä myös pitää eli voi ei, meillä Remut jyrää ja minulle on aivan sama mitä muut käyttävät:)
Minun lapsella on Remun vihreä välikausihaalari, Reiman vihreä pipo (tosin ei samaa vihreän sävyä), Lassien ja Jonathanin ruskeat hanskat (jotka ei värin puolesta sovi yhtään haalariin)... Kaksi Reimatecin talvihaalaria, sinisiä, rumiakin ehkä. Minusta kokonaisuus oli ihan kiva, siniseen haalariin voi ostaa vaikka oranssin pipon jos haluaa että lapsi erottuu. En osannut arvata näin alle kaksivuotiaan esikoisen nuorena äitinä, että asukokonaisuus olisi pelkästään merkkien takia auttamattoman juntti, ja ihan asutaan Suomen mittakaavassa suuressa kaupungissa lastenvaatekauppojen täysien rekkien äärellä. Harkinnassa oli kyllä myös Didriksonsia, POPia ja Everestiä. Ai niin ja jopa Elloksen haalari oli harkinnassa :D. Ehkä tulevina vuosina sitten niitä tai muita, saas ny kattoo miten nämä nykyiset kestää.
Minulle on tärkeää että vaatteet on ehjät, sopivankokoiset, käytännölliset, puhtaat, helppo pukea ja suojaavat lasta ulkona. Se että haalari on vihreän harmaa ja hanskat ruskeat, ei heilauta pätkääkään, minusta poika näyttää silti sievältä. Hintakin tulee valintakriteereissä paljon ennen yksittäisen vaatteen ulkonäköä. (Rumat ne vaatteilla koreilee, vai miten se oli ;D) Paljon mieluummin katselen lastani näissä siisteissä ja käytännöllisissä vaatteissaan, kuin sitä naapurin lasta, jolla on kivasti matalat housut ja takki välikausiasuna, ja selkä paljaana kykkii hiekkalaatikolla. En myöskään kadehdi sitä perhettä, jonka tulot ei riittäisi kaikkiin niihin vaatteisiin lapsille, mutta ylpeys täi tyhmyys ei anna periksi ostaa toimivaa vaikka käytettynä, kun on pakko saada se tietty merkki...
En tajua kilpavarustelua tässä yhteydessä ollenkaan. En halua opettaa lapselleni, että voi mennä ulos vain tietyn merkkisessä tietyn tyylin mukaisessa asussa. Ei luulisi olevan vaikeaa koota sävy sävyyn söpö asukokonaisuus, vaikeampaa taitaa olla säilyttää tasapaino ulkonäkötietoisuuden ja ylikriittisyyden välillä. Käytännöllisyys ja taloudellisuus ennen muotia, minun mielestäni, eikä ole väärin pukea lasta muunkin kuin viimeisimmän muodin mukaisesti. En usko että lapsi välttyisi aistimasta vanhempien tuomitsevia mielipiteitä vääränlaisista vaatteista, vaikka sitä ei suoraan sanottaisikaan.
Jos nyt tämän talven aikana minulle selviää, että Reimatecin haalarit eivät ole mistään kotoisin, niin totta kai harkitsen sitten seuraavaksi muita merkkejä. Ei minun ole mikään pakko näitä merkkejä ostaa, niitä nyt sattui olemaan saatavilla (huutiksessa, lähikaupoissa).
Ja tämä mielipide perustuu ihan omiin kokemuksiini ja kavereiden kokemuksiin ja koskee ainoastaan Reimaa.
Ostin vuosikausia Reimatecin vaatteita kolmelle lapsellemme. Jos sanon, että meillä on ollut 15-20 erilaista Reimatec -asua kymmenen vuoden varrella, en liioittele ainakaan kovin pahasti :) Olin ihan tyytyväinen ja pääsääntöisesti väritkin miellyttivät - talvihaalareita sai silloin jopa yksivärisenä ja tuo "suikalemuoti" ei silloin ollut niin vallalla. Leikki-ikäistenkin puvuista jäi edelleen myytäväksi laadukasta vaatetta.
Sitten tapahtui JOTAIN.
Ostin talveksi 2007 (muistaakseni)3 Reimatec -pukua, joissa kaikissa housut olivat polvista joko todella haperoksi kuluneet tai suorastaan puhki ennen joulua, takkien värit olivat haalistuneet ja vetoketjut alkoivat aueta alhaalta ylös. Ennen reklamaatioihin (niitäkin joskus joukkoon mahtui) vastattiin ja esim. viallinen puku korvattiin melkein kyselemättä uudella kun viallisen lähetti asiakaspalautuksena tehtaalle. Nytpä yhtäkkiä kankaassa ei ollut mitään vikaa, syy oli käytössä jne. Veikkaanpa että vaihtoivat kangastoimittajaa ja hukkuivat reklamaatioihin tuossa tilanteessa. Paikkakangastakin luvattiin lähettää "kun sitä saadaan lisää", eli sekin oli loppu - kertoo asiasta aika paljon ;). Ikinä koskaan ennen en ole joutunut heittämään yli 50 € arvoisia ulkoiluhousuja roskiin käytön jälkeen, en Reimateciä enkä Seppälää. Nyt jouduin, noita ei kehdannut viedä edes kirppikselle 10 sentillä - ei kukaan rikkinäistä osta.Ninpä tiemme erkanivat iäksi ;) Tämä aiheutti päänvaivaa, koska kaupungistamme ei siihen aikaan juuri muuta saanut ja muita merkkejä joutui etsimään huutiksesta ja reissuilta isompii kaupunkeihin.
Onneksi nyt on toisin ja täältäkin saa esim. P.O.P.ia, Ticketiä, Didrikssonia jne. Ja isommille lapsille alkavat käydä jo urheilukauppojen vaatteet, Halti jne.
poika halusi Minymon haalarin vaikka äiti olisi ottanut mieluummin Ticketin. Tytär taas halusi Ticketin, väri oli mieleinen. Itse pidän ulkonäön puolesta eniten ticketistä ja popista, ovat myös lämpimämpiä ja kestävämpiä kuin esim Reimatec joista on kyllä kokemusta runsaasti. Remusta ei ole kokemusta mutta aika rumia ovat omaan silmääni. Minymo tuntui olevan ohuempaa tekoa kuin ticket mutta käytössä ei ole vielä meillä ollut. Reiman värit ja leikkaukset ovat aika rumia yleensä, vyötärörypytys on ankean näköinen. Samaa mallia edustavat remu, jonathan, lassie, lenne-nämä ainakin. Lpaset näyttävät näissä michelineiltä. Didriksson on mielestäni hyvälaatuinen ja kivannäköinen myös.
on eri asia kuin se että ostaa sitä mistä itse tykkää. Kilpavarustelu on sitä, että vertaillaan muihin, pakko saada itselleen joku uusi malli tai tietty väri ennen muita ja pilkataan vielä päälle niitä hölmöjä, jotka on valinneet junttimerkin, vaikka todellisuudessa eivät tajua edes kilpailevansa kenenkään kanssa lasten haalarien merkeillä.
Jonathanin ja remun nyt ymmärrän mutta että reima on junttia!!! Ja pah! Mistään et löydä niin kivan ja tyylikkään näköisiä vaatteita kun reimalta. Ja kaikenlisäksi niiiiin hyvälaatuisia. Mä haluan että lapseni ulkovaatteet on sävysävyyn ja reiman vaatteita ostaessa se onnistuu. Pidän harmaasta jollakin värillä piristettynä ja se toimii kaikilla. En minäkään kaikista reiman vaatteiden ulkonäöstä välitä mutta sieltä löytyy aina kyllä mieluisetkin kun jaksaa vähän kierrellä ja ettiä.
Ticketin haalarit on niin venäläisen näkösiä karvakauluksineen, rahaa kyllä ois ostaa niitä mutta en vaan pidä niistä. Hienostelu ja kaupunki vaatteet kun kuitenkin on erikseen. Ja omaan yksinkertaisen ja tyylikkään tyylitajun :)
Tuo, että pitää omaa tyyitajuaan korkeassa arvossa on ihan sama, kuin se, että lähes jokainen pitää itseään vähän muita fiksumpana...hohh hoijaa, sanon...
T: Kaisa Keskiverto ÄO 118
on eri asia kuin se että ostaa sitä mistä itse tykkää. Kilpavarustelu on sitä, että vertaillaan muihin, pakko saada itselleen joku uusi malli tai tietty väri ennen muita ja pilkataan vielä päälle niitä hölmöjä, jotka on valinneet junttimerkin, vaikka todellisuudessa eivät tajua edes kilpailevansa kenenkään kanssa lasten haalarien merkeillä.
eivät varsinkaan harrasta kilpavarustelua,vaan ostavat mahdollisimman rähjäiset ja reikäiset haalarit kirppikseltä, jotta voivat taas pelastaa vähän lisää tätä maailmaa!
Tapansa kullakin!
Lindex fix
Onko hyvä myös ulkovaatteissa? Olen ollut tosi tyytyväinen sisävaatteiden laatuun, mutta ulkovaatteita en ole uskaltanut vielä kokeilla.
Meillä on käytössä Fixn välikausitakit ja tosi tyytyväinen olen laatuun. Toppahousut/takki-housut yhdistelmät pitäisi vielä lapsille talveksi hankkia ja ihan vakavissani noita kyllä harkitsen.
Meillä silti kolme lasta puetaan pääasiassa reiman ulkovaatteisiin. Remut ja rasavil on rumia ja kuitenkin haluan suosia suomalaista merkkiä. Tiedän että suurin osa reimoista kyllä ommellaan Kiinassa, mutta niin kaikki muutkin vaatteet.
Popin ulkovaatteet on yksinkertaisenvärisiä, mutta niiden ulkonäkö ei mielestäni ole silti kovin kaunis. Sitä paitsi niitä on saanut Suomesta vasta niin vähän aikaa, että en ole oikeastaan voinut niitä edes vielä ostaa.
Ticket, cupcake, minymo, ovat kyllä aika kalliita. Eikä niitäkään saa täältä meiltäpäin mistään. Sitä paitsi ulkonäkö on melko kirjava. Suosin selkeitä malleja ja yksinkertaisia väriyhditelmiä. Cupcake-vaatteen voisin ostaa, jos löytäisin jostain sopivan vaikka alennuksesta.
Meillä päin, pieni maalaikaupunki Länsi-Suomessa, lapsemme ovat erittäin merkkitietoisesti ja tyylikkäästi puetut reimoissaan. Meilläpäin kun suurin osa kulkee lassien puvuissa tai markettihaalareissa.
Silti lienee tärkeintä, että vaate on ehjä ja puhdas.
"Ostin vuosikausia Reimatecin vaatteita kolmelle
Sitten tapahtui JOTAIN."
Itse olen viidestä viimeisimmästä Reimatecin talvi/välikausipuvuista palauttanut hajoamisen takia 2 pukua (korvattu uusilla) sekä 2 on tullut tehtaalta takaisin korjattuna, se ainut käytön kestänyt oli 1 vuotiaalla! Ja yhdestä näistä hävisi kuvat ekassa pesussa.. Tässä syitä, miksi en enää Reimateciä osta ikinä!
Samoin kävi viime talvena kaverini lapsen puvulle, se repesi ekalla käyttökerralla (Reima pisti syyksi vääränlaisen käytön eikä korvannut)!
Mä en enää osta Reimaa, koska on mielestäni ylihintaista. Jonathanissa on mun mielestä ollut hyvä hinta-laatusuhde, ainakin meillä ovat toimineet loistavasti. Jos löytyy silmää miellyttävä malli, niin niitä siis tulee olemaan vastakin, ihan sama onko in vai out.
Mua ei kiinnosta pätkääkään onko omat tai lapsen vaatteet trendikkäät tai muodikkaat, ulkonäön suhteen riittää että ovat MINUSTA hyvännäköiset :) Ja turha mun on lastenvaatteiden kanssa edes yrittää olla in, koska olen umpikyllästynyt retroon ja esim. ne molon ja cupcaken haalarit mitä olen nähneet eivcät ole säväyttäneet ainakana positiivisesti ;)
Nuo perushaalarit ovat kaikki samannäköisiä, vaikka värit vähän vaihtelevatkin. Päiväkodista lasta hakiessa saa aina ihmetellä, mikä noista punaisissa haalareissa vipeltävistä tytöistä on oma. Ja pojan kanssa oli vielä hankalampaa aikoinaan, silloin valikoimat olivat vielä pienemmät :) Mutta en kyllä koskaan maksaisi nykyhetken merkkihaalareiden hintoja yhden talven päälle mahtuvasta vaatteesta.
Olen sisustuksen ammattilainen ja tiedän että omistan tyylitajua ja silmää. Enkä pidä itseäni mitenkään muita fiksumpana. Joku osaa toista toinen toista, mun juttu on tämä.
Tyylitajuinen... :)
Kilpavarustelu on eri asia kuin se että ostaa sitä mistä itse tykkää. Kilpavarustelu on sitä, että vertaillaan muihin, pakko saada itselleen joku uusi malli tai tietty väri ennen muita ja pilkataan vielä päälle niitä hölmöjä, jotka on valinneet junttimerkin, vaikka todellisuudessa eivät tajua edes kilpailevansa kenenkään kanssa lasten haalarien merkeillä.
eivät varsinkaan harrasta kilpavarustelua,vaan ostavat mahdollisimman rähjäiset ja reikäiset haalarit kirppikseltä, jotta voivat taas pelastaa vähän lisää tätä maailmaa!
Tapansa kullakin!
Joskin ehkä vielä tyhmempää, jos pukee lapsensa rikkinäisiin haalareihin, vaikka olisi varaa hyvin ostaa ehjäkin. Itse en ole ostanut rikkinäisiä haalareita, vaan käytettynä siistikuntoista. Se on typerää, jos pitää omaa itsetuntoa ja erinomaista äitiyttään korottaa arvostelemalla muiden käyttämiä haalarimerkkejä... Sekin on minusta typerää, että jatkuva kulutuskierre siirtyy lasten vaatteisiin eikä ostopäätökseen vaikuta muu kuin se kulloinenkin muoti. Tässäkin ketjussa muutama on kertonut huonoista kokemuksista liittyen Reiman laatuun, ja se on ihan hyvä valintaperuste minun mielestäni.
T: Se äiti jonka pojalla on nytkin vihreä Remun haalari, Lassien ruskeat hanskat ja eri sävyinen vihreä Reiman pipo... Niin ja siniset kumpparit...
Jonathanin ja remun nyt ymmärrän mutta että reima on junttia!!! Ja pah! Mistään et löydä niin kivan ja tyylikkään näköisiä vaatteita kun reimalta. Ja kaikenlisäksi niiiiin hyvälaatuisia. Mä haluan että lapseni ulkovaatteet on sävysävyyn ja reiman vaatteita ostaessa se onnistuu. Pidän harmaasta jollakin värillä piristettynä ja se toimii kaikilla. En minäkään kaikista reiman vaatteiden ulkonäöstä välitä mutta sieltä löytyy aina kyllä mieluisetkin kun jaksaa vähän kierrellä ja ettiä.
Ticketin haalarit on niin venäläisen näkösiä karvakauluksineen, rahaa kyllä ois ostaa niitä mutta en vaan pidä niistä. Hienostelu ja kaupunki vaatteet kun kuitenkin on erikseen. Ja omaan yksinkertaisen ja tyylikkään tyylitajun :)