Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme halua häihimme lapsia!

Vierailija
10.10.2010 |

Kutsussa ilmoitettiin, että haluamme juhlia aikuisten kanssa. Emme halua, että vieraidemme aika menee lasten perässä juoksemiseen ja toisekseen haluamme kauniin ja arvokkaan vihkitilaisuuden, jossa lapset eivät huuda ja itke.

Mutta miksi tämä on toisille niin vaikeaa ymmärtää ja jopa loukkaantumisen aihe??? Ei moniin muihinkaan (esim. 30 tai 40v synttärit) juhliin tuoda lapsia.

Eikö tämän pitäisi olla aivan selkeä asia?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskat muistot. Kaikki halusivat lapsettomat häät, ja minä sitten söin nopeasti, teeskentelin iloista mieltä ja rinnat kipeänä pakkaantuneesta maidosta ja murhehdin, että miten vauva kotona itkee äidin perään. Nyt on kavereilla omat vauvat... Eipä sitä lapsettomat usein tajua ollenkaan sitä, että pikkuiset ja äidit kuuluvat yhteen! Myös pahoitti mieleni se, että toiste halusivat suurena päivänään tehdä tuolla tavalla ystävälleen, joka on heitä tukenut ja myötäelänyt eri elmänvaiheissa.

Vierailija
82/93 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee-verbiä oikein :) Ruusuja "lieköttelijälle" ja iso nippu risuja tälle päivittelijälle, jolta on selvästi jäänyt äidinkielen tunnit väliin.

Selvää suomeahan tuo on!

Liekö vaivautuisin :D

Mitä helvettiä tää tarkoittaa? Tai mitä kieltä kirjoittaja luulee puhuvansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, kun aina kutsuttaisiin ilman lapsia häihin. Eipä tarvitsisi koskaan mennä! Inhoan häitä ja joskun hössötystä prinsespäivästään...

Vierailija
84/93 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni kanssa. Olin nuori ja tyhmä, kutsussa luki vain mun ja miehen nimet. Kysyin anopilta, että eikö lapset saa tulla häihin, hän soitti hääparin vanhemmille, juu sai kuulemma tulla. Hääpaikalla huomattiin, että edes hääparin lapsia ei ollut paikalla. Ette ikinä usko kuinka paljon mua hävetti!!! Mahdollisimman nopeasti hävittiin paikalta. Hyvin oltaisiin voitu tulla ilman lapsia, mutta kun en ollut varma tuosta etikettiasiasta, eikä silloin ollut vauvapalstaa ;-) ja anoppi vakuutteli, että tietysti tulette lasten kanssa, niin mentiin sitten pilaamaan toisten häät.

Vierailija
85/93 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on teidän häät, te päätätte. Mutta älkää ihmetelkö, jos ei kaikki kutsutut tule ja jotkut jopa loukkaantuu, niin minäkin ainakin hieman tekisin.

Vierailija
86/93 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet jokatapauksessa poistuvat ruokailun jälkeen.

Meidän häissä oli vielä klo 23 lapsia. Ei sillä, että se olisi häirinnyt ketään =)

Lapset olivat innoissaan kun saivat valvoa ja laulaa karaokea. Ei tulisi mieleenkään "ajaa" lapsiperheitä pois heti ruokailun jälkeen. Mä miellän häät perhejuhliksi, joihin myös lapset ovat tervetulleita.

Vierailija
87/93 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen sisko menisi naimisiin ja olisi tulossa lapsettomat häät, viittaisin kintaalla ja soittaisin, että sori, emme pääse. Kälyni tosin on sen verran viisas nainen, että luultavasti soittaisi itse ja kertoisi, että on tulossa lapsettomat juhlat, joten hän ei virallista kutsua meille edes lähetä, mutta jos jostain syystä olisi tilanne että pääsisimmekin tulemaan ilman lapsia, olemme toki tervetulleita. Käly kyllä tietää, ettei sellaista tilannetta kuitenkaan ole eikä tule vielä ainakaan 10 vuoteen.

Jos sen sijaan oma siskoni olisi ilmoittanut, että lapsemme eivät sitten ole tervetulleita, olisin loukkaantunut. Siskonikin tietää vallan hyvin meidän perheemme tilanteen, joten häneltä se olisi selvä viesti, ettei haluakaan meitä häihinsä, jos häät olisivat lapsettomat. Käytännössä siskoni kuitenkin sanoi järjestäneensä lapsillekin sopivat häät ihan vain pelkästään sen vuoksi, että hänen siskonsa, eli minä ja isosiskomme, pääsevät myös paikalle.

Itse yleensä mietin kaikkia juhliani ensisijaisesti sitä kautta, keitä olen kutsumassa ja keiden ehdottomasti haluan juhliin pääsevän, ja koska lähipiiriini kuuluu paljon lapsiperheellisiä, niin isoissa kuin pienissäkin juhlissani on aina lapsille oma ohjelma sekä muutama palkattu hoitaja. Sen sijaan jätän kyllä aina kutsumatta ne alkoholin kanssa lutraajat, koska en heitä juhliini kaipaa.

Vierailija
88/93 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mielestäni olisi kohtuullista kaikkia osapuolia kohtaan kutsua koko perhe. Lapsiperheet jokatapauksessa poistuvat ruokailun jälkeen.

ja mieltäni häitä ja synttäreitä ei voi verrata, toinen on sakramentti ja toinen...bileet.

Kaverini häissä lapsiperheet aloittivat klo 21 lähtien valituksen, että pitää heittää kimppu, kun lapset haluavat nähdä ja lähtevät kohta. Sitten kun kimppu heitettiin, alettiin valittaa, että haluavat nähdä, kuinka hääpari poistuu, kun se auto on varmaan kiva. Ja siis oikeasti valittivat asiasta hääparille. Lopulta hääpari poistui klo 23, vaikka olisivat mielellään jatkaneet bileitä pidempään.

Vierailija
89/93 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut voi olla kiinni lapsissaan! Vaikka kutsu olisi koko perheelle, lähtisin riemusta kiljuen ilman lapsia, kun kerrankin olisi hyvä tilaisuus rentoutua ja juhlia. Ei ne lapset siitä traumoja saa, mutta tuntuu, että jotkut sädekehäiset vanhemmat (=äidit) saa.

Vierailija
90/93 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta onkin typeryyttä, jos annetaan lapsiperheiden sanella juhlan kulku...

Vierailija
91/93 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsettomat häät. Meillä ei ollut lapsia silloin, eikä vieraistakaan kuin muutamilla. Pidimme oman näköiset k-18 häät, juhlat alkoi vasta illalla, bändi soitti kovaa, alkoholia tarjoiltiin.

Miksi tästä jonkun olisi pitänyt loukkaantua? Kutsussa jo ilmaisimme, minkälaisista juhlista oli kyse. Eiköhän se ole niin, että juhlien järjestäjä päättää.

Vierailija
92/93 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jännä että puhut miten joku nyt loukkaantuu jos kutsuu vaan aikuisia.

Jos joku ei halua lähteä ilman lapsiaan, kokee hoitajan hankkimisen vaikeaksi tai mitä ikinä syynä ja jättää tulematta niin onko syynä sinusta sitten "loukkaantuminen" vai vaan että kieltäytyy kutsusta. Eikö juhliin voi jättää tulematta ilman että olisi jostain loukkaantunut?

Jos joku ei tule juhliisi, loukkaannutko?

Minkä ikäinen olet?

Kai nyt jokanen perhe itse päättää mihin kemuihin menee ja mihin ei ja mitkä on syyt.

Jokanen saa loukkaantua mistä nyt loukkaantuukin: oli se sitten syynä että joku määrää miten tehdään tai se että joku sanoo ei tulla ja pettyy kun jokkut ei lähde hyppelemään pillisi mukaan.

Minulle aivan yksilysti onko jonkun häissä lapsikieltoa tai ei, se on teidän päätös ja sen tehdessä pitää ymmärtää että kaikille tollanen ei ole sitten vaihtoehto jonka mukaan mennään. Sitten ei mennä.

Koita olla itse loukkaantumatta jos joku ei tule juhliisi!

Vierailija
93/93 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on teidän ja jos se ei jotakuta miellytä, niin kutsuun voi aina vastata kieltävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän