Emme halua häihimme lapsia!
Kutsussa ilmoitettiin, että haluamme juhlia aikuisten kanssa. Emme halua, että vieraidemme aika menee lasten perässä juoksemiseen ja toisekseen haluamme kauniin ja arvokkaan vihkitilaisuuden, jossa lapset eivät huuda ja itke.
Mutta miksi tämä on toisille niin vaikeaa ymmärtää ja jopa loukkaantumisen aihe??? Ei moniin muihinkaan (esim. 30 tai 40v synttärit) juhliin tuoda lapsia.
Eikö tämän pitäisi olla aivan selkeä asia?
Kommentit (93)
Joskus olen ollut sitten menemättä, koska en halunnut pienen lapsen kanssa stressata lastenvahdista. Kerran menin vaikka oli 6 vkoa vanha lapsi ilman lasta.
Mutta tosiaan hääparin ei tarvitse esittää marttyyriä, jos perheelliset eivät sitten tule tai lähtevät hyvin aikaisin. Ihmiset aikuistuvat ja heillä on aikuisen vastuu lapsista. Nuoruuden läpi öiden ja päiviä kestäviä bileitä ei vaan enää ole. Se täytyy hyväksyä. Olen myös ollut karmivissa häissä, jotka ovat tekemällä tehty hienoiksi. Sulhanen esim. pakotettiin juomaan viiniä, koska "niin kuuluu tehdä". Oli todella kankeaa ja tönkkö hienoa.
mutta jos tuo kutsu tulisi meidän luukusta sisään. Vastaus olisi, että emme tule häihin
se on teidän oma päätös olemmeko niin tärkeitä, ett haluatte meidät juhlistamaan hääpäiväänne.
Ja tämä asia muistettaisiin jatkossakin
jos teidän lapsia ei haluta aikuisten juhliin????
Itse ajattelen että jos ei pysty 3 tuntia olemaan lapsistaan erossa että juhlistaisi meidän hääpäivää niin muistaisin asian kyllä
asenteesi kanssa lienee ehkä ihan hyväkin olla ja pysytellä ihan vaan kotosalla. Kasvatatko lapsesikin tuollaiseen ehdottomuuteen?
En mene häihin ilman lapsiani, ei kiinnosta mennä.
mutta jos tuo kutsu tulisi meidän luukusta sisään. Vastaus olisi, että emme tule häihin se on teidän oma päätös olemmeko niin tärkeitä, ett haluatte meidät juhlistamaan hääpäiväänne. Ja tämä asia muistettaisiin jatkossakin
jos teidän lapsia ei haluta aikuisten juhliin???? Itse ajattelen että jos ei pysty 3 tuntia olemaan lapsistaan erossa että juhlistaisi meidän hääpäivää niin muistaisin asian kyllä
Liekö vaivautuisin :D
mutta jos tuo kutsu tulisi meidän luukusta sisään. Vastaus olisi, että emme tule häihin se on teidän oma päätös olemmeko niin tärkeitä, ett haluatte meidät juhlistamaan hääpäiväänne. Ja tämä asia muistettaisiin jatkossakin
jos teidän lapsia ei haluta aikuisten juhliin???? Itse ajattelen että jos ei pysty 3 tuntia olemaan lapsistaan erossa että juhlistaisi meidän hääpäivää niin muistaisin asian kyllä
kykenisi olemaan erossa lapsista vaan kaikilla ei ole tukiverkostoa tai rahaa hommata vaikka MLL:n lapsenvahtia. Ja jos on pieniä lapsia, ei sitä ihan mielellään heitä jätä ventovieraan hoiviin.
asenteesi kanssa lienee ehkä ihan hyväkin olla ja pysytellä ihan vaan kotosalla. Kasvatatko lapsesikin tuollaiseen ehdottomuuteen?
En mene häihin ilman lapsiani, ei kiinnosta mennä.
Mutta eihän minua tarvitse kiinnostaa hääjuhlat ilman lapsiani? Ei tämä kasvatukseen liity.
Voithan vääntää ja kääntää mielipidettäni miten haluat, laajentaa sitä ja tehdä johtopäätöksiä. Kyse nyt on vain ja ainoastaan ilman lapsia häihin menemisestä. En edes pidä hääjuhlista.
mutta hääthän ovat perinteisesti perhejuhla, niin on luontevaa, että lapsetkin juhlii. Ongelma ehkä nykyään on siinä, että lapsia ei ole opetettu käyttäytymään tälläisissä tilaisuuksissa. Annetaan juosta kirkon käytävillä yms.
Meidän häissä oli paljon lapsia. Ulkona oli leikkipaikka ja sisällä leikkihuone. Vapaan seurustelun aikana lapset pääsivät leikkimään ja aikuiset saivat seurustella rauhassa.
niin häät ovat perhejuhla? Joulu se minusta on se, mikä on perinteisesti perhejuhla. Vappu, uuden vuoden aatto ja häät ei.
jokainen päättää, millaiset juhlat haluaa. Toisaalta jokainen myös päättää, millaisiin juhliin lähtee mukaan. Kutsujan ei pidä loukkaantua, jos en tule "aikuisten juhliin" vaan priorisoin yhteisen ajan perheen kanssa häittenne edelle.
mutta hääthän ovat perinteisesti perhejuhla, niin on luontevaa, että lapsetkin juhlii. Ongelma ehkä nykyään on siinä, että lapsia ei ole opetettu käyttäytymään tälläisissä tilaisuuksissa. Annetaan juosta kirkon käytävillä yms. Meidän häissä oli paljon lapsia. Ulkona oli leikkipaikka ja sisällä leikkihuone. Vapaan seurustelun aikana lapset pääsivät leikkimään ja aikuiset saivat seurustella rauhassa.
lapsilla ole edes mahdollisuutta opetella käyttäytymään asianmukaisella tavalla, koska heitä ei haluta tai ei oteta mukaan juhliin tms.
Kuten tuolla aikaisemmin jo totesin, olisin halunnut lapsettomat häät ihan sen takia, että voisi edes yhden päivän ajan ottaa ihan rennosti, ilman lapsia. Mutta koska se ei olisi järkevää ottaen huomioon lähipiirin suuren lapsimäärän, joita ei varmasti ihan helposti hoitoon saa (en saisi omianikaan), teen häistä mahdollisimman lapsiystävälliset kehittelemällä heille tekemistä. Ja pikkuinen huuto itse vihkitilaisuudessa ei pahemmin hetkauta, johan sitä kuulee kotonakin jo sen verran että siihen on tottunut =)
tarkoittaa? Tai mitä kieltä kirjoittaja luulee puhuvansa?
Eikö tämän pitäisi olla aivan selkeä asia?
Täydellisen selkeä asia.
Tuota vastaan napiseminen on itsekästä.
Mitä helvettiä tää tarkoittaa? Tai mitä kieltä kirjoittaja luulee puhuvansa?
ja jos joku loukkaantuu tai ei tajua, niin so what? Teillä on oikeus valita vieraanne ja tehdä tilaisuudesta sellainen, jonka haluatte.
Mekään emme toivoneet häihimme pikkulapsia.
jos perheellinen jättää perhesyiden vuoksi tulematta. Ideahan on se, että emme halua heitä lapsineen häihimme. Eli joten jos lapsia ei voi laittaa hoitoon, ei tarvitse tullakaan.
Haluamme häihimme nimenomaan ne henkilöt, jotka näkevät asian samalla tavalla kuin me. Eli että aikuiset voivat olla viihteellä keskenään ilman lapsivastuuta.
Ja lopuksi vielä tiedoksi, että olemme molemmat hyvin lapsirakkaita ihmisiä. Olemme vain päättäneet, että hääjuhlamme on aikuisten juhla.
ap
Sitä vain en ymmärrä, miksi ihmeessä kutsuja saa hepulin, kun kerron, että emme puolisoni kanssa ole tulossa juhliin. Hirveä huuto siitä, että älkää nyt vetäkö hernettä nenään siksi, että emme halua lapsianne juhliin. Voisiko se hääpari ymmärtää, että kutsutuilla on muutakin elämää ja tärkempiä juttuja kuin pönäkät näennäisaikuiset näytelmähäät.
jos perheellinen jättää perhesyiden vuoksi tulematta. Ideahan on se, että emme halua heitä lapsineen häihimme. Eli joten jos lapsia ei voi laittaa hoitoon, ei tarvitse tullakaan. Haluamme häihimme nimenomaan ne henkilöt, jotka näkevät asian samalla tavalla kuin me. Eli että aikuiset voivat olla viihteellä keskenään ilman lapsivastuuta. Ja lopuksi vielä tiedoksi, että olemme molemmat hyvin lapsirakkaita ihmisiä. Olemme vain päättäneet, että hääjuhlamme on aikuisten juhla. ap
Tai sitten sinulla on omituinen käsitys siitä, miten aikuiset juhlivat. Kai häissäsi on karaokea ja tankotanssia?
Käyttekö koskaan missään ilman lapsia?
Oli meinaan ihan naurettava ja typerä kommentti.
Ja se on se suurin syy, miksi en tykkäisi saada hääkutsua, jossa lapset käskettäisiin jättämään kotiin. Lasten täytyy saada oppia olemaan läsnä kaikenlaisissa juhlissa, niin iloisissa kuin surullisissa.
Itse en myöskään olisi jättänyt alle kaksivuotiaitani vieraalle hoitajalle häiden takia, koska eivät mistään muustakaan syystä olleet olleet hoidossa. Mieletön stressi pienelle lapselle yksien häiden takia - jotka todennäköisesti olisivat kuitenkin monen tunnin ajomatkan päässä, eli hoitoaika ei tosiaankaan olisi vain pari tuntia. Kun turvaverkko ei ole vahva, niin se ei ole. Sitä ei yhdet häät muuta miksikään. Puolison toki olisin voinut jättää ja jätinkin pienten lasten kanssa, mutta käsittäisin että tässä on molemmat aikuiset kutsuttu.
Ja kyllä minua loukkaisi sellainen sanamuotokin kutsussa, jossa kerrottaisiin että itkevät ja rääkyvät kakarat häiritsevät juhlaparia. Niin varmaan häiritsevätkin, ketä tahansa, mutta silti se loukkaisi minua vanhempana.
Ymmärrän hyvin, että joku haluaa pitää ehkä elämänsä tärkeimmät juhlat juuri oman maun mukaisina. Mutta on siinä omien mieltymysten tiukassa seuraamisessa se vaara, että joku pahoittaa mielensä.
Kysy nyt on muutenkin käsite-erosta. En mene häihin ilman lapsiani, ei kiinnosta mennä. Ei kait siinä sen ihmeellisempää, vai onko?
En myöskään loukkaannu moisesta kutsusta, sekä minulla on pokkaa sanoa, että kiitos kutsusta, mutta emme tule tällä kertaa. Se siitä.