Onko synnytys todellakin tällaista :(
"Vaikka synnyttäjät ja synnytettävät pystytään nykyään aika pitkälti pitämään elossa, synnytyksestä jää monille vaivoja. Pääasiassa erilaisia laskeumia ja repeämiä, joista suurin osa alkaa oireilla vasta vuosien kuluttua synnytyksestä. Olen nähnyt mummon, jolla koko kohtu roikkui alushousuissa. Suurella osalla synnyttäneistä kohdun kaula työntyy emättimestä ulos ponnistuksen yhteydessä. Melkoisen moni nainen joutuu auttamaan ulostamista tunkemalla sormet emättimeen ja työntämällä paskaa ulos. Joka 6. saa synnytyksesssä repeämiä, jotka vaikuttavat ulosteenpidätyskykyyn (alkavat oireilla tosiaan vasta vuosien kuluttua, joten vaikka 25veenä pystyy pidättämään niin 45veenä ei välttämättä). No, periaatteessahan ihmisen pitäisi kuolla ennen neljääkymppiä"
Lainattu täältä:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=2656056&t=2656056
Tekee tosi pahaa :((((( en halua synnyttää, olen ollut tällä koska miehen kanssa päätettiin hankkia lapsi. aion nyt kertoa, etten ala koko hommaan, tehkööt jonkun muun kanssa!!!!
Kommentit (39)
että vain pieni prosentti synnyttäjistä saa tuollaisia vaivoja.
Itselläni on kolme synnytystä takana eikä mulle ainakaan ole jäänyt mitään jollei muutamaa raskausarpea rinnoissa lasketa lukuun.
Tälläkin palstalla toki lukee kaikenlaista, mutta se johtuu siitä, että varmaan harvat tulevat kehumaan hyvin menneellä synnytyksellä.
Synnytin neljännen juuri, olen 41 v eikä moisia ongelmia.
mutta jos ne oireilut "tulee vasta parin vuoden kuluttua synnytyksestä" kuten tuossa väitetään?
mutta jos ne oireilut "tulee vasta parin vuoden kuluttua synnytyksestä" kuten tuossa väitetään?
Tiedän ihmisiä joille on jäänyt vammoja ja pahojakin vaivoja sekä tiedän ihmisiä joille ei ole jäänyt mitään vaivaa, niin ja osa on siltä väliltä. Totuus on kuitenkin, että joillekin tulee pahoja vammoja.
Toisaalta, onhan lantiokin revennyt joltain synnytyksessä.
synnytyksestä.Ja tunnen aikamoisen monta synnyttänyttä itseni mukaan lukien.Joten ihan suotta stressaat.
paitsi että yhdeltä murtui häntäluu.Mutta kyllä sekin parani.
aika harva on saanut mitään noin vakavaa. Siis, sehän on aina mahdollista mutta todennäköisyys siihen pieni.
esikoisessa tuli pieni repeämä parani todella hyvin eli on mennyt kauemmin kuin toi "pari vuotta!!"
ja toinen sitten tulikin sutjakkaasti n. 5 tunnissa ei repeämän reämää =) ja ponnistus vajaa 2minsaa
kolmas suunnitteilla...
ap vähän lähdekritiikkiä :) ei varmana ole tuollaista oikeasti.
synnytysvalmennuksessa, että noin 5 vuoden kuluttua naisen kroppa on täysin palautunut ja tuskin huomaa, että on synnyttänyt. Ja ainakin mulla on pitänyt paikkansa.
Me miehen kanssa päädyttiin adoptioon, koska mulla on ihan ylitsepääsemätön synnytyskauhu. En ole siis koskaan synnyttänyt, koska jo ajatuksen tasolla kyseinen toimitus aiheuttaa pelkotiloja. Pelkään, että kuolen/halvaannun/repeän pahasti yms yms.
Mutta kyllä alakerta ole normaali puoli vuotta synnytyksestä.Ja jäihin sitä muutama raskausarpi.Mut ei ne haittaa tahtia.
Varmasti osalle tuleekin vaivoja sun muuta, mutta aika moneen sellaiseen vaivaan on nykyään "lääke" eli parannuskeino. Ei varmasti ole kenelläkään ollut koko kohtu pikkareissa roikkumassa!!
Voi hyvänen aika sentään. =D
Itse olen synnyttänyt kaksi kertaa. Vielä ei ole mitään. Ja oikeesti kannattaa jo raskausaikana alkaa jumppaan niitä lantionpohjan lihaksia. Itse en alkanut ja kärsin toisen synnytyksen jälkeen jonkin aikaa pahasta virtsan karkailusta. No, aloitinkin sitten äkkiä jumppaamaan ja nyt vauva on 2kk eikä enää ongelmaa. =)
eikä ne ole synnyttäneet kertaakaan.
vaihtoehtona, ei toki yhtään sen mukavampi.
Ap jos menet tuolla asenteella, niin sinulta jää paljon kokematta. Aina ei kannata antaa pelolle valtaa, jolloin ei uskalla kokeilla mitään uutta tai erilaista. Et voi tietää ennen kuin olet itse kokeillut.
Ja kohdunlaskeumaa nyt tuskin tarttee ensimmäisenä pelätä.. eiköhän se ole enimmäkseen näiden ongelma, jotka suoltaa lapsia liukuhihnalta, niin kauan kuin Jumala suo. Sinusta saa sen vaikutelman, että lapsiluku tulee jäämään yhteen.
Tunnen sellaisia, anopin äidiltäkin oli kohtu poistettu sen takia. Mutta nykyajan jumppavalistus auttanee asiaa
t: 4
naisen keho on luotu synnyttämään, luota siihen. Ja kohdunlaskeumat yms vaivat pystytään korjaamaan, jos sellaisia tuleekin. Useimmat toipuvat synnytyksistä erinomaisesti, ja ajattelepa, että jotkut synnyttävät toistakymmentä lasta kehon siitä suuremmin kärsimättä.