Miksi ihminen ei halua tutustua asuinkaupunkiinsa?
Ihmetyttää vähän yksi sukulaistyttö, joka opiskelee nyt toista vuotta Helsingissä, 100 km kotipaikkakunnalta. Tyttö kuulemma liikkuu arkisin vain yliopiston ja kämpän väliä ja lenkkeilee iltaisin asunnon lähellä. Joka viikonloppu matkustaa kotipaikkakunnalle viikonlopuksi. Lukioikäisenä tyttö oli melko menevä ja hänellä oli paljon kavereita. Nyt häntä ei ilmeisesti kovinkaan kiinnosta saada yliopistolta uusia kavereita ja viikonloppuna hengailee vanhojen kavereidensa kanssa...
No, jokainen elää tyylillään, mutta kyllä minä (ja varmaan useimmat muutkin) haluaisin tutustua uuteen asuinkaupunkiin ja viettää aikaa kavereiden kanssa viikonllakin...
Kommentit (4)
ja kyllä se otti aikansa ennen kuin aloin tutustumaan opiskelukaupunkiini. Ainakin ½ vuotta matkustin joka viikonloppu kotiin, välillä matkoihin meni 5 tuntia. Loppujen lopuksi jäin opiskelupaikkakunnalleni asumaan ja sieltä muutin töiden perässä muualle, kotikaupunkiini en ole palannut.
jälkeen jäädä kaupunkinn. On siellä vain opiskellakseen. Mitäs ihmeellistä siinä on?
Itse olen asunut kohta 3 vuotta paikkakunnalla jonka tunnen edelleen vieraaksi, eikä tarkoitukseni ole tänne jäädä. Miksi käyttäisi aikaani tutustumalla "turhaan" paikkaan, joka ei merkitse minulle muuta kuin työtä? Kun olen hommani täällä hoitanut, palaan paikkakunnalle, joka on kotini.
mutta aika ankeat viisi vuotta olisi ollut yliopistokaupaungissa, jos en olisi ympäristööni ja ihmisiin tutustunut...
jälkeen jäädä kaupunkinn. On siellä vain opiskellakseen. Mitäs ihmeellistä siinä on?
Itse olen asunut kohta 3 vuotta paikkakunnalla jonka tunnen edelleen vieraaksi, eikä tarkoitukseni ole tänne jäädä. Miksi käyttäisi aikaani tutustumalla "turhaan" paikkaan, joka ei merkitse minulle muuta kuin työtä? Kun olen hommani täällä hoitanut, palaan paikkakunnalle, joka on kotini.
ja "kapinoi" sitä vastaan tällä tavalla