Tuoreet ja tulevat äidit, älkää maksako liikaa käytetyistä tarvikkeista!
Kun odotin lastani, eräs puolituttu tarjosi, että hän voisi myydä minulle edullisesti käytettyjä lastentarvikkeita. Niinpä ostin pinnasängyn, syöttötuolin ja pari kestovaippaa häneltä 120 eurolla. Hinta tuntui hieman korkealta, mutta kun myyjä vielä erikseen mainosti kuinka hyvä tuuri minulla on kun saan tavarat näin halvalla, ajattelin, että kyllä ne varmasti sen arvoiset ovat.
Jälkikäteen olen tajunnut, että hinta on älyttömän korkea ottaen huomioon, että kaikki näistä olivat enintään tyydyttävässä kunnossa eivätkä alunperinkään mitään huippulaatuisia (joskin ihan ok). Esim. kierrätyskeskuksesta olisin saanut samat kamat puoleen hintaan.
Joo, sanokaa vaan että mitäs maksoit. Olin tyhmä. Mutta myös luotin siihen, ettei tuttu ihminen huijaa. En tiennyt, mitä käytetyistä vauvantarvikkeista yleensä maksetaan.
En halua uskoa, että tämä tuttuni olisi minua tarkoituksella huijannut, mutta ei varmaan itsekään tajunnut, että tavaroiden arvo on hieman laskenut kun ne ovat olleet käytössä vuosia...
Eli pointtini on, että älkää nyt tulko vainoharhaisiksi, mutta selvittäkää käytettyjen tarvikkeiden arvo jo hyvissä ajoin, niin ei sitten tarvitse katua myöhemmin.
Kommentit (32)
Mä annan ilmaiseksi pois kaikki meidän lasten pieneksi jääneet vaatteet, samoin vanhat luistimet, sukset, polkupyörät etc. Myynyt olen vaan turvakaukalon, joka oli ollut yhdellä lapsella käytössä ja sitten niitä kestovaippoja.
Oon pyytänyt yhdellä lapsella olleista fuzzy Bunz -kestovaipoista täytteineen kaveriltani 8-10 euroa kpl. Onko tuo nyt ylihintaa? Uutena nuo maksavat ainakin 16€. Vanhemmat vaipat oon antanut kaupan päälle ilmaisina.
Liäksi oon ajatellut myydä meidän yhdellä lapsella olleet rattaat jotka maksoi uutena noin 350€. Noista ajattelin pyytää 100-150€. Onko sekin sitten kiskurihinta?
Meiltä kaveri kysyi, haluttaisko rintareppu ja hyppykiikku. Oltiin vaan, että voidaan ottaa.
Kyseessä oli vanhaa bb:n sininen kantoreppu, jota kyllä käytettiin sekä Emman hyppykeinu, joka on nyt tuolla kaapissa.
Pari viikko tavaroiden saannin jälkeen mies ilmoitti mun miehelle, että sen vaimo haluaa niistä tavaroista 20 e/kpl.
Maksettiin toki, kun eihän ystävyys noin pieniin rahoihin kaadu. Silti ihmetytti, että jälkikäteen pyydetään. jostain rumasta hyppykeinusta en olisi koskaan maksanut 20 euroa.
Kyllä heti pitäisi sanoa, jos tuotteita ollaan myymässä eikä antamassa. Mutta ymmärrän, ettei 40 euron takia kannata pilata ystävyyttä, ihmettelen tosin miksi kaverisi oli valmis sen tekemään.
AP
MIES ilmoitti että vaimo haluaa niistä 20e kappale? Miksi se nainen sanonut haluavansa rahaa kun kerran naiset "kauppaa" tekivät? Vai oisko ollut niin että että nainen antoi ilmaiseksi ja mies siitä kilahti että ilmaiseksi hyvää tavaraa. Sitten ei viitsinykään sanoa että minä vaadin rahaa niistä vaan hyvä sanoa että vaimo tahtoo...
Olen maksanut esim. 50€ itkuhälyttimestä, joka on meitä ennen palvellut jo kahden lapsen itkut ja joka oli niin likainen, että sai tehdä töitä sen puhdistamiseksi käyttökuntoon.. Uutena sama perusmalli maksaa 69e ja näköjään on jo vähän uudistunutkin paremmaksi.. No laite kyllä toimii niin sama se, mutta tuntemattomalle en olisi ikinä pulittanut viittäkymppiä. Sama homma parvekerattaissa. Tutulta kysyin itse että onko ne teidän vanhat kakkosrattaat vielä olemassa ja ne kaivettiin jostain mummolan kellarin perukoilta. Hintaa pyydettiin 50 e enkä kehdannut enää kieltäytyä, kun vaunut tuotiin ovelle. En ole kertaakaan käyttänyt vaunuja, koska ovat tosiaan aikansa eläneet. Pitäisi pistää varmaan vahinko kiertämään, ainakaan näistä ei voi sanoa, että hyvä kiertämään..
Kirpparilla naureskeltiin miehen kanssa, kun joku pyysi ihan roskiskamasta hirveitä hintoja. H&M:n virttyneistä ja likaisista bodeista 6e jne.. Käytetty, naarmuuntunut Baby Björnin muovinen syöttölappu 7,5e.. Maksaa uutena ehkä pari euroa enemmän..
Mutta olen saanut hirveästi tavaraa myös lahjaksi uutena, kierrätettyä nimellisellä korvauksella jne, joten en jaksa murehtia noita muutamia kohtuuttomia korvauspyyntöjä. Tarkkana kannattaa olla kirppareilla ja opetella sanomaan tutuillekin suoraan - jotain mitä en ole itse tosin koskaan oppinut ;)
Mä annan ilmaiseksi pois kaikki meidän lasten pieneksi jääneet vaatteet, samoin vanhat luistimet, sukset, polkupyörät etc. Myynyt olen vaan turvakaukalon, joka oli ollut yhdellä lapsella käytössä ja sitten niitä kestovaippoja.
Oon pyytänyt yhdellä lapsella olleista fuzzy Bunz -kestovaipoista täytteineen kaveriltani 8-10 euroa kpl. Onko tuo nyt ylihintaa? Uutena nuo maksavat ainakin 16€. Vanhemmat vaipat oon antanut kaupan päälle ilmaisina.
Liäksi oon ajatellut myydä meidän yhdellä lapsella olleet rattaat jotka maksoi uutena noin 350€. Noista ajattelin pyytää 100-150€. Onko sekin sitten kiskurihinta?
pyydät kestoista, jos 8-10e kappale käytettynä. Ehkä 5e maksimissaan suostuisin maksamaan.
Rattaiden hinta kuulostaa hyvältä, OLETTAEN että ne ovat todella hyvässä kunnossa. Käytön jälki saisi näkyä vain likaisina rattaina ja pari pientä likaviirua jossain. Mutta jos mikään paikka renkkaisi tai renkaat olisi huonot, voisin ostaa parvekevaunuiksi n 10e:lla. Huonoilla rattailla on tosi huono työntää, kokemusta on.
Olen maksanut esim. 50€ itkuhälyttimestä, joka on meitä ennen palvellut jo kahden lapsen itkut ja joka oli niin likainen, että sai tehdä töitä sen puhdistamiseksi käyttökuntoon.. Uutena sama perusmalli maksaa 69e ja näköjään on jo vähän uudistunutkin paremmaksi.. No laite kyllä toimii niin sama se, mutta tuntemattomalle en olisi ikinä pulittanut viittäkymppiä. Sama homma parvekerattaissa. Tutulta kysyin itse että onko ne teidän vanhat kakkosrattaat vielä olemassa ja ne kaivettiin jostain mummolan kellarin perukoilta. Hintaa pyydettiin 50 e enkä kehdannut enää kieltäytyä, kun vaunut tuotiin ovelle. En ole kertaakaan käyttänyt vaunuja, koska ovat tosiaan aikansa eläneet. Pitäisi pistää varmaan vahinko kiertämään, ainakaan näistä ei voi sanoa, että hyvä kiertämään..
Kirpparilla naureskeltiin miehen kanssa, kun joku pyysi ihan roskiskamasta hirveitä hintoja. H&M:n virttyneistä ja likaisista bodeista 6e jne.. Käytetty, naarmuuntunut Baby Björnin muovinen syöttölappu 7,5e.. Maksaa uutena ehkä pari euroa enemmän..
Mutta olen saanut hirveästi tavaraa myös lahjaksi uutena, kierrätettyä nimellisellä korvauksella jne, joten en jaksa murehtia noita muutamia kohtuuttomia korvauspyyntöjä. Tarkkana kannattaa olla kirppareilla ja opetella sanomaan tutuillekin suoraan - jotain mitä en ole itse tosin koskaan oppinut ;)
sanomaan suoraan. Muuten ne oppii että teille voi silkkaa paskaa kärrätä ja te vielä maksattekin siitä.
Olen huutiksen kautta myynyt, ja myös tämän vauva-lehden kirppiksen kautta myynyt lapsilleni tarpeettomaksi käynteitä tarvikkeita.
Ihmettelen toisinaan ihmisten hintatietämättömyyttä. Käytetystä, olkoonkin uuden veroinen ja vähän käytetty, maksetaan käytetyn hinta tai enemmän.
Esimerkkinä matkasänky, josta maksoin uutena tarjouksesta 29 e ja jonka hinta huutiksessa nousi tuolle samalla tasolle.
Ilmoituksessa oli sängyn mitat.
Matkasängyn tuli hakemaan työmatkareissullaan toispaikkakuntalainen, sänky ei mennyt matkasänkykäyttöön vaan ikään kuin leikkikehäksi ulos vauvalle, jotta äiti voisi tehdä pihatöitä, heillä oli jonkinlainen tila.
ostaja ihmetteli, että sehän on iso.
Niin on, kun se on sänky....
Ymmärrän että hyväkuntoisesta lassien haalarista maksetaan postikuluineen sama, mitä minä maksoin koko haalarista kun uutena ostin, kun ostaja asuu jossain aivan maaseudulla. Matkat kauppakeskuksiin, etsiminen, hakeminen tulee ehkä kalliimmaksi.
Möin huutiksessa myös puhelimen, ihan peruskännykän, uudenveroisessa kunnossa ja laitoin ilmoitukseen, että uusi vastaava maksaa xx euroa. Postikuluineen tuon puhelimen hinnaksi tuli lähes uuden hinta, taisi jäädä ihan vain muutamaa euroa vaille. Ja takuu ei ollut voimassa enää !!
En ymmärrä.
Ja sitten toisaalta; tyttölapsen käytettyjä hyväkuntoisia tahrattomia siistejä vaatteita, ihan aitoa kirppishintaa, eikä tunnu kelpaavan kellekään. No toki vaate ei ole mikään ns.merkkivaate, ihan tavallinen jesper junior tai marekettivaate, jotka minusta kuitenkin edelleen käyttökelposia ja hinta tosiaan jotain tyyliin 50 senttiä.. eikä kelpaa.
En ymmärrä.
Fuzzit on kalliita uutenakin. Sen sijaan huonokuntoisista kuorivaipoista tms. ei voi pyytää paria euroa enempää, itse olen antanut ilmaiseksi.
AP
Fuzzit on kalliita uutenakin. Sen sijaan huonokuntoisista kuorivaipoista tms. ei voi pyytää paria euroa enempää, itse olen antanut ilmaiseksi.
AP
Jos uudenveroiset, niin hinta lienee ok, mutta jos pientäkin vikaa niin en maksaisi noin paljon.
Vaunujen ja rattaiden kohdalla on se ikävä puoli, että jos takuu on mennyt umpeen, niin pienenkin vian korjaaminen voi olla kallista. Vaikka ostettaessa olisivat moitteettomassa kunnossa, niin voivat mennä rikki viikon päästä ja sitten harmittaa jos on maksanut paljon.
Mä oon ajatellut, mitä itse oisin valmis maksamaan. Yhdellä lapsella käytetyista fuzzeista oisin valmis maksamaan sen saman 8-10 euroa, mitä olen pyytänytkin. Kaupan päälle olen aina laittanut myös lisäimuja. Kaikki muut vanhemmat ja kuluneet vaipat oon antanut ilmaiseksi tai myynyt 1-2 eurolla.
Hyvä kuulla mielipiteitä myös rattaiden hinnasta. Tällä hetkellä ne ovat kyllä tosi hyvässä kunnossa. Vähän likaa toki on, mutta mikään paikka ei ole rikki ja takuutakin on voimassa vielä vuosi. Ne ostettiin meille kun lapsi oli 1-v ja vanhat yhdistelmät hajosi. Välillä musta tuntuu, että noista rattaista pyydetään käytettyinä suunnilleen samaa hintaa kuin uusina.
Vaatteista en ole koskaan pyytänyt rahaa. Ei niistä musta juuri euroa enempää voisi pyytää enkä kyllä jaksaisi alkaa niitä hinnoittelemaankaan. Annan aina ilmaiseksi jollekin tutulle, joka niitä haluaa.
esim. kantoreput, uuden saman merkkisen saa 90€ niin lähtöhinnat huutiksessa 60€ jopa 80€ ja jotkut viel huutaa niitä.
Ihan käsittämätöntä, miksi maksaa sama hinta käytetystä kun saa uudenkin :0
Eikä siis väliä onko se silloin ostaessa ollut kalliimpi jos hinnat tuotteella laskeneet. Olen vaan miettinyt, eikö ihmiset ollenkaan tarkista nykyhintaa kaupasta ennenkuin huutavat käytettyä.
Mun mielestä about puolet uuden hinnasta on hyväkuntoiselle käytetylle käypä hinta.
Ilmasin ei tietenkään tarvitse antaa eli sitäkään en tajua, kun toiset sitten taas pitävät muutamaa euroa sopivana priimasta tavarasta, joka kaupassa maksaisi useita kymppejä, jopa satoja euroja. Näihinkin on tullut törmättyä esim kirppareilla.
esim. kantoreput, uuden saman merkkisen saa 90€ niin lähtöhinnat huutiksessa 60€ jopa 80€ ja jotkut viel huutaa niitä.
Ihan käsittämätöntä, miksi maksaa sama hinta käytetystä kun saa uudenkin :0
Eikä siis väliä onko se silloin ostaessa ollut kalliimpi jos hinnat tuotteella laskeneet. Olen vaan miettinyt, eikö ihmiset ollenkaan tarkista nykyhintaa kaupasta ennenkuin huutavat käytettyä.Mun mielestä about puolet uuden hinnasta on hyväkuntoiselle käytetylle käypä hinta.
Ilmasin ei tietenkään tarvitse antaa eli sitäkään en tajua, kun toiset sitten taas pitävät muutamaa euroa sopivana priimasta tavarasta, joka kaupassa maksaisi useita kymppejä, jopa satoja euroja. Näihinkin on tullut törmättyä esim kirppareilla.
Käytetystä olen valmis maksamaan noin puolet siitä hinnasta mitä sama tuote maksaa uutena kaupassa. Silloinkin täytyy olla hyvässä kunnossa.
Kyllä heti pitäisi sanoa, jos tuotteita ollaan myymässä eikä antamassa. Mutta ymmärrän, ettei 40 euron takia kannata pilata ystävyyttä, ihmettelen tosin miksi kaverisi oli valmis sen tekemään.
AP