Olen huomannut anopissani tällaisen piirteen
Hän hirveästi kerjää muilta ihmisiltä kehuja mutta itse ei niitä voi antaa esim hänen ruokiaan pitää aina kehua maasta taivaaseen ja jos et sitä tee hän kerjää kiitosta tyyliin "no oliko hyvää oliko mummin ruoka hyvää, mitä sanotte oliko hyvää?"...sit kun tulee meille kylään ja olen tehnyt jotain niin vahingossakaan ei koskaan tule kiitoksen sanaa tai kehuja. Hänelle on suorastaan punainen vaate jos esim jouluna joku kehuu mun keitoksiani tai leipomuksiani. Mikä ihme tämän aiheuttaa? Tämän saman on miehenikin huomannut il,an että olisin koskaan sanallakaan asiasta maininnut. Jotenkin toisaalta huvittavaa mutta joskus ärsyttää.
Kommentit (6)
kun ollaan ihan erilaisia arvomaailmaltamme mutta kyllä tässä asiassa kyse ihan puhtaasta kateudesta. Hän kotoisin perheestä missä naisen arvo määriteltiin tällaisten taitojen perusteella joten toisaalta tajuan että miksi itse kaipaa niitä kehuja. sitä vaan en tajua että mitä se on häneltä pois jos jonkun muunkin pullasta tykätään ja miksi itse ei voi muita kehua. Häviämisen pelkoa? Ap
Siinä vasta nokkonen!
Ja miniä häärää kaiken,arvaat varmaan mitä tapahtuu..miehen sydämeen käydään vatsan kautta,sori vaan naiset jotka ette OSAA TEHDÄ RUOKAA.Äijänne jättää teidät varmuudella.
Anoppi on hyvä kokki ja tottunut saamaan kehuja ruoistaan. Kehuu toki itsekin vuolaasti omia keitoksiaan, mutta jos he tulevat meille syömään ja minun tarjoamiseni saavat kiitosta, anoppi on kuin sitruunan syönyt eikä vahingossakaan sano mitään. Tai sanoi se yhden kerran, kun olin tehnyt kylmäsavulohipastaa jota appiukko kovasti kiitteli. Anopin kommentti oli: "Joo, se on hyvä kastike." Siis sillä äänellä, että olisin jostain saakelin paketista sen lämmittänyt.
Kyllä niidenkin jossain lajissa pitää pärjätä - oli se sitten kuinka huvittavaa tahansa.
Mä ainakin annan kaikkien mummu-ikäisten voittaa ikkunanpesukilpailut, terveellisen ruuanlaitto kilpailut jne.
Jos joku mummeli tulee onnelliseksi siitä, että kehuu sen viikoittain puunaamia ikkunoita tai sitä samaa vanhaa pullaa, joka aina tehdään samalla kaavalla, niin se ei todellakaan ole multa pois... Mukava tehdä vanha ihminen onnelliseksi. (Oli se reaalinen ikä, mikä tahansa...)
Mun anoppi käy aina kuiskaamassa mun miehelle tyyliin "Olipas mauttomia lihapullia!" silleen että mä varmasti myös kuulen... :D
Aina kun käy meillä syömässä, niin antaa neuvoja ja kertoo, miten ruoka OLISI PITÄNYT valmistaa.
ehkä ei pidä susta tms.