Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä kirja kesken?

Vierailija
09.10.2010 |

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alussa on Siri Hustvedtin Lumous. En osaa sanoa siitä vielä mitään, mutta tulee varmasti luettua loppuun.

kirja, joka on pysynyt yöpöydällä kohtuuttoman kauan. Yleensä luen useimmat kirjat melko sukkelasti. Meillä taitaa olla aika erilainen maku :-)!

Tykkään kyllä myös vähän sivistyneemmästäkin kirjallisuudesta kuin Utrio... (tosin James Joycekin jäi puolitiehen :-( ) Hmmm, tämä vanhempainvapaakin saattaa keventää hiukan makua.

T. Westö unilääkkeenä

Vierailija
22/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä järin pitänyt siitä.

Mun suosikit ylipäätään on pitkälle historiallisissa romaaneissa. Sekä nykypäivänä kirjoitetuissa että aikalaisissaan. Mm. Canth, Aho, Järnefelt, Zola, Pakkala, Flaubert, Tolstoi, Gogol...

1800-luvun realismi puree lujaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joycen Odysseus ei jäänyt kesken... En tosin väitä, että olisin ymmärtänyt siitä jotakin. :)

Vierailija
24/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canthia olen lukenut, muista 1800-luvun realisteista en ole pitänyt. Kaikki mitä rakastin- kirjan luin melkein yhtä soittoa. :)

Vierailija
25/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sellainen, että tulipahan luettua :) Aloitin jonkun isältä lainaamani Åsa Larssonin hät hätää, kun en pääse kirjastoon ennen maanantaita. Tosin taidan saada tuon illalla loppuun, joten huomenna aloitan taas jonkun jo luetun. Jos mulla ei ole kirjaa kesken, menen paniikkiin :) Ehkä luen taas Westötä, jota rakastan varauksetta. Jokaista hänen kirjaansa :)

Vierailija
26/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai on minusta McEwanin huonoin. Tai ehkä tämä uusin suomennettu, jota on kovasti haukuttu. En ole lukenut vielä. Muuten McEwan on suosikkejani. Amsterdam on ehkä paras, Ikuinen rakkaus, Sovitus ja Rannalla olivat makuuni myös.

Vierailija
27/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa se on mennyt jotenkin ihan ohi...

Vierailija
28/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai on minusta McEwanin huonoin. Tai ehkä tämä uusin suomennettu, jota on kovasti haukuttu. En ole lukenut vielä. Muuten McEwan on suosikkejani. Amsterdam on ehkä paras, Ikuinen rakkaus, Sovitus ja Rannalla olivat makuuni myös.

ei se tosiaan minua vakuuttanut. Täytyypä siis lukea häneltä joku muukin. Tosin, jos ovat yhtään niin ajatukseltaan karkailevaa ja rakenteeltaan raskasta tekstiä, niin en jaksa lukea. Mutta kiitos vinkistä :)

Vierailija
29/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaskilintu ja Tuulihaukka on mun suosikkeja.

Mutta itse kysymykseen. Tällä hetkellä kesken Taavi Soininvaaran uusin, Pakonopeus.

Kellokosken Prinsessan ahmin muutamassa päivässä. Nyt pitäis vaan mennä kattomaan leffa.

Vierailija
30/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

McEwanin kirjojen kieli ja kuvailevuus ovat aina aika samantyyppisiä, joten ehkäpä hänen kirjansa eivät ole sinua varten. Googletusta:

McEwanin romaaneissa tavalliset ihmiset joutuvat kohtaamaan usein kriisin tai kohtalonoikun, joka muuttaa heidän elämänsä suuntaa.

Keskeisinä teemoina ovat kielen ja kerronnan mahdollisuudet esimerkiksi aikaa kuvattaessa, väärinymmärrykset ja sattuma. McEwanin romaanit ovat yhtä monipuolisia ja yllättäviä kuin ihmismieli itsessään, jota kirjailija kuvaa välillä riipaisevan koskettavasti.

Vierailija
31/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei kyllä mitenkään herättänyt intohimoja. Tykkään kyllä hitaasta kerronasta, viipyilevästä kuvailusta (Juhani Aho on tässä niiiiin taitava), mutta kaikki eivät toki osaa sitä mun maun mukaan (ei sillä, että pitäisikään).

Ehkä olen niin historiafriikki, että en osaa antaa nykykirjallisuudelle sellaista mahdollisuutta.

Vierailija
32/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukekaas Halmeen kirjoja, on oikeesti laatukamaa. Varsinkin eka: "Jumala armahtaa, minä en".

Vierailija
33/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teuvo Pakkalan Vaaralla ja Kirsi Kunnaksen Tapahtui Tiitiäisen maassa. Muitakin itseasiassa, mulla on aina monta kirjaa yhtä aikaa kesken. Dekkarioasastollakin pitäisi kai taas aloittaa joku.

Vierailija
34/39 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen loppusuoralla ja vaikuttaa erittäin hyvältä. Pidin myös Pulkkisen edellisestä "Raja" -romaanista.

Ette muuten usko, miten hieno asia himolukijalle on olla kirjastossa töissä.

Vierailija
35/39 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiteksti ja Vielä vuosi sekä Aikataulukon arvoitus ja Rehelliseksi tunnettu. Yleensä luen yhden kirjan kerrallaan, mutta lempikirjailijat on nyt luettu loppuun eikä mikään noista ole imaissut mukaansa.

Vierailija
36/39 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kuka luki Ruohometsän kansaa! Pitääkin kaivaa se taas esille jostain :)

Mulla on kesken

Marianne Käckon "Tapa minut, äiti"

Mats-Eric Nilssonin "Petos lautasella"

ja hiukka keveempänä Azkabanin vanki.

Oli oma lempikirjani ja ensimmäinen "iso" kirja minkä luin kokonaan läpi. =)

Nyt tosiaan luen vanhemmille lapsille sitä iltapäivisin. Sama vaikutus on heillä tuohon kirjaan kuin oli minullakin. =)

Vierailija
37/39 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekiretki

:P Siinä vähän korkeakulttuuria...

Vierailija
38/39 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa toka kirja eli Uusikuu. Sopivan huttua ½ tunnin junamatkalle, kun on vähän huteraa tuo keskittyminen :)

Vierailija
39/39 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

. On mun ehdoton lempparikirjailija ja lukenut kaikki suomennetut kijrat Frenchiltä. Voin lämpimästi suositella!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän