G: Mikä kirja kesken?
Kommentit (39)
En kyllä järin pitänyt siitä.
Mun suosikit ylipäätään on pitkälle historiallisissa romaaneissa. Sekä nykypäivänä kirjoitetuissa että aikalaisissaan. Mm. Canth, Aho, Järnefelt, Zola, Pakkala, Flaubert, Tolstoi, Gogol...
1800-luvun realismi puree lujaa :)
Joycen Odysseus ei jäänyt kesken... En tosin väitä, että olisin ymmärtänyt siitä jotakin. :)
Canthia olen lukenut, muista 1800-luvun realisteista en ole pitänyt. Kaikki mitä rakastin- kirjan luin melkein yhtä soittoa. :)
oli sellainen, että tulipahan luettua :) Aloitin jonkun isältä lainaamani Åsa Larssonin hät hätää, kun en pääse kirjastoon ennen maanantaita. Tosin taidan saada tuon illalla loppuun, joten huomenna aloitan taas jonkun jo luetun. Jos mulla ei ole kirjaa kesken, menen paniikkiin :) Ehkä luen taas Westötä, jota rakastan varauksetta. Jokaista hänen kirjaansa :)
Lauantai on minusta McEwanin huonoin. Tai ehkä tämä uusin suomennettu, jota on kovasti haukuttu. En ole lukenut vielä. Muuten McEwan on suosikkejani. Amsterdam on ehkä paras, Ikuinen rakkaus, Sovitus ja Rannalla olivat makuuni myös.
Multa se on mennyt jotenkin ihan ohi...
Lauantai on minusta McEwanin huonoin. Tai ehkä tämä uusin suomennettu, jota on kovasti haukuttu. En ole lukenut vielä. Muuten McEwan on suosikkejani. Amsterdam on ehkä paras, Ikuinen rakkaus, Sovitus ja Rannalla olivat makuuni myös.
ei se tosiaan minua vakuuttanut. Täytyypä siis lukea häneltä joku muukin. Tosin, jos ovat yhtään niin ajatukseltaan karkailevaa ja rakenteeltaan raskasta tekstiä, niin en jaksa lukea. Mutta kiitos vinkistä :)
Vaskilintu ja Tuulihaukka on mun suosikkeja.
Mutta itse kysymykseen. Tällä hetkellä kesken Taavi Soininvaaran uusin, Pakonopeus.
Kellokosken Prinsessan ahmin muutamassa päivässä. Nyt pitäis vaan mennä kattomaan leffa.
McEwanin kirjojen kieli ja kuvailevuus ovat aina aika samantyyppisiä, joten ehkäpä hänen kirjansa eivät ole sinua varten. Googletusta:
McEwanin romaaneissa tavalliset ihmiset joutuvat kohtaamaan usein kriisin tai kohtalonoikun, joka muuttaa heidän elämänsä suuntaa.
Keskeisinä teemoina ovat kielen ja kerronnan mahdollisuudet esimerkiksi aikaa kuvattaessa, väärinymmärrykset ja sattuma. McEwanin romaanit ovat yhtä monipuolisia ja yllättäviä kuin ihmismieli itsessään, jota kirjailija kuvaa välillä riipaisevan koskettavasti.
Tuo ei kyllä mitenkään herättänyt intohimoja. Tykkään kyllä hitaasta kerronasta, viipyilevästä kuvailusta (Juhani Aho on tässä niiiiin taitava), mutta kaikki eivät toki osaa sitä mun maun mukaan (ei sillä, että pitäisikään).
Ehkä olen niin historiafriikki, että en osaa antaa nykykirjallisuudelle sellaista mahdollisuutta.
lukekaas Halmeen kirjoja, on oikeesti laatukamaa. Varsinkin eka: "Jumala armahtaa, minä en".
Teuvo Pakkalan Vaaralla ja Kirsi Kunnaksen Tapahtui Tiitiäisen maassa. Muitakin itseasiassa, mulla on aina monta kirjaa yhtä aikaa kesken. Dekkarioasastollakin pitäisi kai taas aloittaa joku.
Olen loppusuoralla ja vaikuttaa erittäin hyvältä. Pidin myös Pulkkisen edellisestä "Raja" -romaanista.
Ette muuten usko, miten hieno asia himolukijalle on olla kirjastossa töissä.
Haiteksti ja Vielä vuosi sekä Aikataulukon arvoitus ja Rehelliseksi tunnettu. Yleensä luen yhden kirjan kerrallaan, mutta lempikirjailijat on nyt luettu loppuun eikä mikään noista ole imaissut mukaansa.
Oi kuka luki Ruohometsän kansaa! Pitääkin kaivaa se taas esille jostain :)
Mulla on kesken
Marianne Käckon "Tapa minut, äiti"
Mats-Eric Nilssonin "Petos lautasella"
ja hiukka keveempänä Azkabanin vanki.
Oli oma lempikirjani ja ensimmäinen "iso" kirja minkä luin kokonaan läpi. =)
Nyt tosiaan luen vanhemmille lapsille sitä iltapäivisin. Sama vaikutus on heillä tuohon kirjaan kuin oli minullakin. =)
Rekiretki
:P Siinä vähän korkeakulttuuria...
Nyt on menossa toka kirja eli Uusikuu. Sopivan huttua ½ tunnin junamatkalle, kun on vähän huteraa tuo keskittyminen :)
. On mun ehdoton lempparikirjailija ja lukenut kaikki suomennetut kijrat Frenchiltä. Voin lämpimästi suositella!!
kirja, joka on pysynyt yöpöydällä kohtuuttoman kauan. Yleensä luen useimmat kirjat melko sukkelasti. Meillä taitaa olla aika erilainen maku :-)!
Tykkään kyllä myös vähän sivistyneemmästäkin kirjallisuudesta kuin Utrio... (tosin James Joycekin jäi puolitiehen :-( ) Hmmm, tämä vanhempainvapaakin saattaa keventää hiukan makua.
T. Westö unilääkkeenä