Onko 10 euroa sopiva lahja uudelle ylioppilaalle kahdelta aikuiselta?
Kommentit (55)
kyllä noin 30-50 euroa on korrektia. Rippilapsellekin mielestäni 20 euroa on alaraja
No, toivottavasti tulette kaikki vähintään 20 euron antajat oman lapseni juhliin!
Jos haluaa ajatella YLIOPPILASTA niin vie sen 10 euroa eikä 10 eurolla 5 kpl " tyylikkäitä" ruusuja joita hän saa aivan riittämiin ja joilla ei tee mitään.
Aika naurettavaa. Älkää menkö ollenkaan, jos enempään ei ole varaa. Tosi noloa mennä juhliin syömään ja juomaan ilman kunnon lahjaa.
Minä sain lapsena ja teininä JOULULAHJAKSI joka joulu yhteensä n. 2000mk, kuten siskonikin.
Ja nykyäänkin saadaan vanhemmilta ja mummoilta synttärilahjaksi
50-100¿ jokaiselta.
Minua ylioppilaana sviduttaisi jos joku toisi pelkkiä ruusuja koska se oli " tyylikästä" .
Kympillä saa jo jonkun elämänohjeita sisältävän opuksen tai jotain lapsen harrastuksiin liittyvää . Siihen sitten onnittelut ja omistuskirjoitus .
Kympin lahjakortti se vasta olisi nautettava , niinkuin joku ehditti .
mene hukkaan, ts. lahjakorttina tms. sitten. Mutta 10¿ on niin yhdentekevä summa, ettei sellaista VOI antaa rahana/lahjakorttina tms. vaan ruusuina/kirjana/muuna " ei-raha-lahjana" .
Eikä kyse ole siis mistään lahjan antajan julkisuuskuvasta, vaan yleisemmin juhlaetiketistä.
Minusta ei ole yhtään pieni summa jos tulee siis yksin. Ja varmasti moni haluaa mieluummin sen 10 euroa kuin joitain kukkia sillä rahalla.
... jos " voi viedä 10 euroa jos KEHTAA" ja " mieluummin kukkia kuin pari kolikkoa, se on tyylikkäämpää" . Aika ristiriitaista puhua sitten yleisestä juhlaetiketistä. Ei yo-juhliin ole minimisummia.
Joku kimppalahja olisi hyvä jos sukulaisten kesken vaikka niin sovitaan. Ei tule liian kalliiksi jos saa antaa senverran siihen kuin oikeesti on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaivaiset 10 ylioppilaslahjaksi? Noloa.
Niiin on 😳
Vierailija kirjoitti:
Vaivaiset 10 ylioppilaslahjaksi? Noloa.
Kunhan alat tienata itse, niin tajuat ettei kukaan halua jakaa työllään ansaitsemiaan rahoja mihin sattuu. :)
Mä olen pienellä kuntoutusrahalla elävä sinkku ja minustakin tuo on niin pieni lahjraha, että ennemmin veisin vaikka ruusun ja suklaalevyn.
tista se on kiinni, mutta ei pidä ihmetellä, jos kulmakarvat kohoavat.