Miten tehdään Worsmackia? Kaikki ohjeet tai ohjeen tapaiset tänne!
Kommentit (6)
Kyllä isäni on nyt onnellinen... ;)
keittokirjafriikki löysi tämän ohjeen kirjasta, joka ilmestynyt ensi kerran 1908. Taisi olla Mannerheimin lempiruokia tämä, jollen väärin muista. :)
Bon appetit!
miten se tehdään joten minä lupasin katsoa jos löydän ohjeen että hän pääsee taas herkuttelemaan. Itselleni tuo ei taida maistua, lammasta ja anjovista samassa ruoassa... :o/
laita haku googleen kirjoitusasussa worschmack
olen kyllä tehnyt worschmackia pidemmällä kaavalla niin että olen kypsentänyt lampaanviuluja uunissa ja sipulit myös kypsennetään ja sitten ne jauhetaan ja jatketaan kypsennystä keittolevyllä ja keitetään useita tunteja ja näin saadaan makuun syvyyttä.
Katso haulla löytyy useita reseptejä.
Terveisin Savoynkin reseptin tunteva
ja sitten tarjotaan smetanan siis aidon ei kevytversioita ja punajuurilegyymien kera
On muuten superhyvää ja sopii vapunaikaan
ei kannata olla ennakkoluuloinen ja käytä anjovista älä mitään sillejä
n. 300g lampaan jauhelihaa
1 sipuli
3-4 anjovisfilettä
1-2 valkosipulinkynttä
(1rkl tomaattisosetta)
n. ½dl kermaa tai smetanaa
vettä tai paistinlientä
hiven valko- tai mustapippuria
Ruskista liha ja hienonnettu sipuli paistinpannulla. Jauha kypsä liha ja anjovisfileet monitoimikoneessa. Lisää puserretut valkosipulinkynnet ja kerma sekä vettä, niin, että saat notkean, tahnamaisen seoksen. Mausta.
Pane seos voideltuun uunivuokaan ja kypsennä uunissa 150C n. 1,5 tuntia.
Tarjoa uuniperunoiden tai ruisleivän kanssa. Lisäkkeeksi sopivat smetana sekä hienonnettu punajuuri, maustekurkku, sipuli ja kapris.