Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 10 euroa sopiva lahja uudelle ylioppilaalle kahdelta aikuiselta?

Vierailija
01.06.2006 |

Mikä olisi sopiva summa serkkupojalle?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa on mielestäni liian vähän.

Muistaakseni sain itse 100 mk ylioppilaslahjaksi joiltain ei-niin-läheisiltä ihmisiltä ja se oli ihan ok.

Vierailija
22/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis kyse vähän etäisemmästä tuttavasta tai sukulaisesta, ei mistään siskonpojasta. Kyllä 10 euroa riittää IHAN HYVIN, siitä kertyy jo isot rahat valmistujalle. Ei ole tarkotus kalustaa valmistujan kämppää vaan antaa pieni pesämuna.

Käsittämätöntä että pitäis viedä 50 euroa :o HUH! Eihän yo-juhlissa edes varata paikkoja ja pitopalvelukin on harvemmalla, joten ei ole mitään " minimiä" mikä pitäisi viedä (häissä pitäisi musta viedä se 15-20 eur/hlö koska maksetaa pitopalvelusta ja paikan vuokrasta jne).

Itse ainakin veisin 10 euroa ihan tyytyväisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku on läheinen ja juhlissa on tarjolla ruoka + kahvi.

Kysyin tätä siksi, että eräs kaverini sanoi vievänsä 10e ja minusta se kuulosti naurettavalta. En sanonut mitään kaverilleni, mutta mietin pitäisikö minun jotenkin hienovaraisesti vihjata asiasta vai annanko olla..? Minä henkilökohtaisesti loukkaantuisin tuollaisesta " lahjasta" varsinkin kun sen antaja vielä mainostaa kuinka he tulivat koska siellä on aina niin hyvät tarjottavat.

Ärsyttää tuollainen, vaikka asia ei minulle edes kuulu. He ovat kuitenkin aina tilaisuuden tullen järjestämässä juhlia jotta saisivat rahalahjoja, mutta eivät koskaan anna muille mitään.

Vierailija
24/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle annetaan synttärilahjaksi naapurin penskalta yleensä n. 10 euron lahja. " Naapurin tytölle" valmistujaislahjaksi n. 30 - 50 e riippuen naapurista. Jos läheisempi yhtään, on 50 e hyvä tai jos tosi läheinen niin tuo minimi.

Vierailija
25/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" lahjasta" varsinkin kun sen antaja vielä mainostaa kuinka he tulivat koska siellä on aina niin hyvät tarjottavat.

-kuulostaapa pikkuisen tylyltä ihmiseltä

Vierailija
26/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätkää eurohysteriasta ihmiset!

Vierailija
27/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä mietinkin, että pitäisikö minun sanoa jotain?

ap

Vierailija
28/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole tarkoitus että rahasummaa kertyy, ei se että jokainen erikseen antaa mahtavan potin.

Minun ollessani nuor, vain erityisen rikkaat antoivat lapselle 50 markkaa kuukausirahaa. Itse sain 5 markkaa viikossa ja myöhemmin 10 markkaa.

-77

Vierailija
29/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat ovat nousseet joka paikassa euron myötä. On turha verrata enää markka-aikoihin.

Vierailija
30/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaverisi on viemässä kenelle 10 euroa? Sinun serkulle vai omalleen?

Vierailija
31/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaslahjaksi 50 euroa.

Vierailija
32/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
33/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään. kyllä se on naurettava summa. johan nuoret saa sen verran vikkorahaa.

kahdelta aikuiselta on mielestäni minimi 30e

yksi aikuinen minimi 20e

ja näin jos on vähemmän tuttu,

lähisukuluainen sisikonpoika veljentyttö yms niin min 50e

näin mä oon antanut, ja tuntuu tuokin pieneltä

jos juhlia on paljon niin pitää alkaa säästään ajoissa, tai metsäsätää lahjoja joista ei hintaaa heti arvaa jo ajoissa alemyynneistä.

pönttöjä oootte kun jätätte viimetinkaan, mä oon kans khh tuella himassa mut oon säästänyt valmiiks jo vuoden.

yo juhlat on iso asia ja suurijuhla

Vierailija
34/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

100,150 tai 200 euroa, oltas melkein koko loppukuu syömättä:) 20 sopiva summa.

Vierailija
35/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hyvin tuntenut ja osa sukulaisia) tuli 20e per pariskunta! mielestäni kyllä ihan liika pieni summa, kun vielä tullaan paikalle juhliin syömään, juomaan ja viihtymään. mutta tämän toi siis useampi pari ja nämä kaikki vielä hyvin toimeentulevia, jos ei jopa rikkaita!

Vierailija
36/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vieraita käy lakkiaisissa 20-100 niin kymmenistä euroista kertyy iso potti. Vanhempien tehtävä on antaa isompi lahja kuin viikkoraha eikä vieraiden.

Itse sain 1999 lakkiaislahjaksi noin 3000 mk yhteensä ja olin todella tyytyväinen, se oli iso raha vaikka asuin silloin jo yksin ja kävin töissä! Vanhemmat taisi antaa jotain 100-200 euroa lahjaksi, ihan järkyttävää jos vieraidenkin pitäisi tuoda vähintään 50 euroa, ei riitä vanhemmilla rahatkaan.

Vierailija
37/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin jos nuuka on niin ostaa jonkun lahjan sillä kympillä.Saahan sillä jonkun pienen muiston juhlan kunniaksi.

Vierailija
38/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuremmat kuin olen uskonut. Kyllä tämä AV aina avartaa.

Vierailija
39/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa puhuu siitä mitä antaa veljenpojalle ja osa siitä mitä naapurille. Tää just on se juttu: lakkiaisiin kutsutaan niin hitosti porukkaa että rahaa kertyy vaikka vain lähimmät antaisi 50 euroa.

Eihän yo-lakki nykypäivänä edes ole mikään suuri saavutus. Häät on :D

Vierailija
40/55 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jos on tiedossa useat juhlat samana keväänä, niin voi säästää jo etukäteen jos juhliin haluaa mennä, kuten joku jo aiemmin kirjoittikin.

Ja 10e kahdelta aikuiselta tuntuu tosi naurettavalta.