Kotinne sotkuisin häpeäpilkku-kuvaketju :D
Kuka kehtaa tulla mukaan anonyymina? Nappaa kuva kotisi sotkuisimmasta, rumimmasta, likaisimmasta tai muuten ällöttävästä kohdasta, nurkasta, huonekalusta, huoneesta?
Kenellä lojuu nurkat täynnä tavaroita, kenellä on isoin pino likaisia tiskejä pöydällä, kenen lastenhuone näyttää kaatopaikalta? xD
Laitetaan kuvat vaikka aijaa.com sivulle, helppoa eikä tarvitse rekisteröityä.
Kommentit (325)
Syynä sotkuisuuteen taitaa olla juuri se, että asunnoissa on liian vähän säilytystilaa TAI se, että tavaroita on yksinkertaisesti LIIKAA. Myös luonne-erot ihmisillä vaikuttavat: supersiisti niuhottaja huoleton homssantuu ;)
Kun lapset kasvavat ja muuttavat kotoa, eiköhän sitten helpota...
Miksi siisti muka olisi nipottaja? Onko siisteys huono ominaisuus/luonteenpiirre ja "huoleton" sotkuisuus hyvä? Ihan varmasti evoluution kannalta ainakin siisteys on parempi kuin sotkuisuus.
iitos sekasotkuista!
Itse olen huomannut, että jos ihmisellä on jokin intohimoinen ja tilaa/aikaa vaativa harrastus (kuten käsityöt, keräily, remontointi, entisöinti, askartelu, kuvataiteilu, musiikin tekeminen, urheiluharrastus jne...) on kotikin yleensä paikka paikoin hurjassa kunnossa. Harrastavilla hekilöillä ei ole ylimääräistä aikaa siivoukseen. Lisäksi harrastamista helpottaa kun kamoja ei siivoa pois näkyvistä vaan ne on käden ulottuvilla koko ajan.
Itseäni surettaa mennä kotiin joka on aina todella siisti. Minulle siisti koti (varsinkin sellainen jossa kaapitkin on tiptop) edustaa sitä, asukeilla ei ole parempaa tekemistä ajallensa kuin tavaroiden noukkiminen ja imurointi. Näin ei ole aina mutta oman kokemukseni mukaan hyvin usein siistissä kodissa asuu ainakin yksi tylsämielinen henkilö, joka siivoaa jatkuvasti jotta voisi sitten nauttia SIISTEYDESTÄ. Ei siis siistitä välttämättömyyden vuoksi, jotta voitaisiin nauttia ELÄMÄSTÄ.
Itse luovuin 5kk sitten harrastuksistani vauvan syntymän myötä. Laatikoin kaikki harrastusmatskut kellariin toistaiseksi. Kaapeissa ja lattioilla ei siis enää pyöri teipit ja lankarullat eikä kankaat ja maalauspohjat. Koti on nyt siisti koska kulutan ylimääräisen aikani siivoamiseen . Ja jo on tylsämielisyyttä edistävää puuhaa! onneksi on tuo vauva, joka pitää hoksottimet terävinä :)
Hassuja mielikuvia ihmisillä. Meillä on aina siistiä, jopa kaapeissa on siistit järjestykset. Mutta meillä ei kukaan nipota! Ja me myös harrastamme molemmat miehen kanssa ja lasten kanssa yhdessä.
En tiedä, miten tämän teen mutta ei täällä ole koskaan hävityksen kauhistus. Lelut kerätään pois jos johonkin lähdetään tai mennään nukkumaan. Jokaiselle tavaralle on oma paikkansa. Säilytystilaa on paljon, tavaraa suhteutettuna siihen.
Ei meitä tarvitse sääliä :) Ja toisaalta, jos joku viihtyy kotonaan eikä harrastuksissa niin ei sellaistakaan tarvitse sääliä.
Niinpä, useimmiten ei tarvitsisi sääliä puolin eikä toisin! Sallittaisiin paheksumatta erilaisia koteja ja erilaisia ihmisiä.
Joo, kyllä sotkuisuus on yleensä suoraan verrannollinen tavaran määrään ja tottakai myös säilytystiloihin. Meillä oli asuntonäyttö, ja työnnettiin vaatehuoneeseen ylimääräiset vaatteet ym. vaatehuone oli jo valmiiksi täynnä, nyt se on niin että kun oven avaa, edessä on lähes kattoon asti oleva läjä. (en siis antanut asunnon katsojien katsoa vaatehuonetta) Nyt on alkamassa pakkaaminen muutamme vajaan kahden viikon päästä, ja pahin on tuo vaatehuone, ajatuskin kauhistuttaa että se pitää saada raivattua tyhjäksi, ja kamat uudessa talossa johonkin (siellä ei ole vaatehuonetta)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2010 klo 14:51"]
Normaalin ihmisen kotona ei todellakaan näytä tuolta (paitsi se Aku-hyllykkö ei nyt niin paha ollut..). Hakekaa apua ongelmiinne, älkääkä vaan kuvitelko tuon olevan okei.
Voi sinua, et taida ymmärtää normaalin käsitettä. Siisteyspakkomielle ei ole normaalia. Sekasotku lapsiperheessä on.
Mun mielestä tän ketjun sotkut on ihan epänormaaleja. En ole 35 vuoden elinikäni aikana vieraillut tuollaisissa sikaloissa. Hui kamala. Ihan säälittää ne ihmiset, jotka noissa asuu.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2010 klo 14:51"]
Normaalin ihmisen kotona ei todellakaan näytä tuolta (paitsi se Aku-hyllykkö ei nyt niin paha ollut..). Hakekaa apua ongelmiinne, älkääkä vaan kuvitelko tuon olevan okei.
Voi sinua, et taida ymmärtää normaalin käsitettä. Siisteyspakkomielle ei ole normaalia. Sekasotku lapsiperheessä on.
Mun mielestä tän ketjun sotkut on ihan epänormaaleja. En ole 35 vuoden elinikäni aikana vieraillut tuollaisissa sikaloissa. Hui kamala. Ihan säälittää ne ihmiset, jotka noissa asuu.
Johtuiskohan siitä, että kodit on siivottu ennen tuloasi...=) Et kai kuvittele, että tuollaiset sotkut olisivat pysyvä olotila?
Minä laitoin tänne joskus ennen muinoin kuvan lasten huoneesta. He olivat saaneet huoneen kuvan kuntoon tasan yhdessä päivässä. Enpä jaksanut illalla ruveta raivaamaan huonetta vaan jätin seuraavaan päivään (tietenkin sitä ennen otin kuvan tänne).
up näin siivouspäivän kunniaksi!!!!!!!!!!!!!
En viitsi kuvia laitella, hävettää
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 19:50"]
Tämä porukka pitäisi kerätä kasaan ja alkaa järjestelmällisesti käymään jokaisen kotona talkootyönä siivoamassa (siis ne joilla on sotkuiset kodit). Kimpassa vois olla kivempaa. [/quote]
Joo ja ennen siivoamista vielä tehtäisiin roinaraivaus, eli puolet tavaroista kierrätykseen!
Mä oisin niin mukana!
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 23:49"]
Noh, minäkin uskaltauduin laittamaan. ollaan miehen kanssa jo pitkään mietitty suursiivousta, kai se sitten jossain vaiheessa pitänee tehdä.
keittiötä: http://aijaa.com/ylAAeS
makkaria: http://aijaa.com/nEjLNn
tytäremme huone: http://aijaa.com/PCB66F
teinipoikamme huone: http://aijaa.com/GEZ27m
komero: http://aijaa.com/Ef2tID
ja sitten kylppärissä amme: http://aijaa.com/HAYPq4
Eihän nää niiiiin pahoja kuitenkaan ole, laitan sitten kuvan joskus kun jaksaa siivota. pitänee se mies käskeä hommiin ja poika myös! :)))
[/quote]
Asutko ulkomailla? Nuo kuvat ei ole suomalaisesta kodista.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2010 klo 15:46"] Mua lähinnä huvittaa ja nauran vähän paskaseti noille joilla on aina siistiä
Meillä ei ainakaan ole!!!! Eikä varmaan tuu oleen ikinä!
Siinä onkin se mutta!!! ME eletään täällä ja sen ei pitäs kenenkään kermaperseen peffaa kaivaa millasta on MEIDÄN kotona.
ON SE HEMMETIN HYVÄ että muilla on sotkuista jotta itteensä täynnä olevat paremmaksi ittensä pitävät voi peilata omaa kotiaan ja voivat onnetonta itsetuntoaan nostaa halveksumalla muita.
HYVÄ ME JOLLA ON MUUTAKIN ELÄMÄSSÄ KUN NEUROOTTINEN PAIKOJEN PUUNAAMINEN. EI TARVI PIPO KIREELLÄ KOITTAA PITÄÄ KOTIA SIISTINÄ JA AHDISTUA JOKA TAHRASTA. :D
[/quote]
Minua taas huvittaa teinimäinen kielenkäyttösi ja oletukset siitä, että kodin siistinäpito kestää tuntikausia ja on yhtä puunaamista. Ei se kestä. Kun on joka tavaralle on paikkansa ja sen laittaa paikalleen aina käytön aikaa on huoneiston yleissiisteys hallinnassa kaiken aikaa. Viikottainen imurointi meidän 90 m2 vie 15min. Pölyjen pyyhkiminen 10min. Lattiat pesen ihan veden kanssa n.2 - 3 krt vuodessa. Minusta siinä että myöntää olevansa niin laiska ettei käytä edes yhtä 30. Minsasta viikossa kotiinsa, ei ole mitään ylpeilyn aiheitta vaan vain nolottaa toisen puolesta.
Yep. Äitini on ammatiltaan siivoaja ja häneltä olen perinyt kikkani ja käsitykseni siisteydestä. Ihan siitä normaalista. On pakko olla vanhempien syy jos yksilö asuu sotkussa ja lyö laimi hygieniaansa. Jos lapsesta asti opettaa tavoille niin ei ne aikuisena karise.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2010 klo 14:33"]
http://www.aijaa.com/v.php?i=6843164.jpg
[/quote]
Yök.
Olen todella järkyttynyt näistä kuvista, en pystyisi asumaan missään näistä kodeista päivääkään. Todella surullista, jos on lapsiakin, ja opetetaan että tuollainen sekasorto on normaalia :(
Joo, meillä ei ole koskaan sotkuista. Ei meillä silti kukaan nipota tai stressaa siivoamisesta, me vaan ollaan tällaisia.
Siisti koti ei todellakaan ole merkki hukkanheitetystä elämästä vaan hyvästä orhganisointitaidosta, sotkuinen koti sen sijaan on merkki älyn puutteesta ja laiskuudesta.