Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksivuotiaan vierottaminen, äiti viikonlopuksi pois kotoa?

Vierailija
08.10.2010 |

Olemme yrittäneet huonolla menestyksellä vierottaa yksivuotiasta esikoistamme tissistä. Ei ole ollut voimia taistella kun tyttö on niin tissin perään, yölläkin! Nyt mieheni ehdottaa että lähtisin muiden lastan kans viikonlopuksi mummolaan ja hän jäisi kotiin taaperon kans. Vois yöllä rauhassa "huudattaa" kun ei ole muita jotka häiriintyy siitä. Mietin voinko lähteä? Tuntuu niin pahalle "hyljätä" pikkunen noin vain? Sitten epäilen miten mieheni jaksaa? Mitä teen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tulee sellainen olo, että kun tissiltä vierotetaan, niin eikö pahempi vaan ole, että olet itse pois? Siis tavallaanhan siinä sitten "vierotetaan" kahdesta, äidistä ja tissistä. Kumpaa sitten öisin huutaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kotoota lähteminen.

Kaverini vierotti samalla tavalla ja se oli siinä. Ei ollu edes vaikeeta tai huudatusta. Pelkästään se riitti, ettei äiti ollut siinä.

Kaikkihan on loppujen lopuksi omasta itsestäsi kiinni. Oletko vielä itse valmis vieroitukseen? Yleensäkin kaikki siirtymävaiheet on vaikeampia vanhemmille kuin lapselle =)

Vierailija
4/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, enkä kyllä jätä pikkuista. Ainakin ensin yritän toisin konstein. Esim. että isä hoitaa/nukkuu vauvan kanssa eri huoneessa ja voin mennä sinne juttelemaan tarvittaessa. Te kaikki lapsentahtiset imettäjät - antakaa vinkkejä? Lotettaako kaikki lapset itse sen imetyksen jossain vaiheessa? Meillä vanhemmat lopettaneet, mutta tämä ei näytä sellaisia merkkejä... Imetänkö vielä kolme-vuotiasta ellen huudata?

Vierailija
5/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukut itse toisessa huoneessa. Ja laitatte vaikka isommat lapset yöksi mummolaan, jos he häiriintyvät, mikäli kuopus itkee. Voisi olla pehmeämpi tapa. Vauvahan voi nukkua ihan hyvinkin, kun ei ole sitä maidontuoksuista äitiä rauhoittelemassa yöunille.

Vierailija
6/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko tää nyt kuopus vai esikoinen? :D

Meillä on kaikki ipanat vierotettu n. puolivuotiaana rinnasta. Ettei menis hampaat paskaksi. Minusta toi on naurettavaa syöttää lasta sokerilla, selviää varmasti ilmankin!

Hampaita kuitenkin pesette niin päälle happohyökkäystä?

Kai te olette jättäny hammaspastillitkin antamatta?

Siitä hylkäämisestä vaan että kokeile elää reissutyössä käyvän miehen kanssa. Meillä toinen vanhemmista menee joskus viikoksi pariksi pois kotoa. Ihan normaali lapsesta kasvanut. Entä jos ihmiset eroaa? Ai niin, mutta eihän mies ole yhtä tärkeä lapselle kuin äiti.. ;)

Ajattele jos kuolisit? Tai joku törmää suojatiellä sinuun ja päädyt sairaalaan?

Ei elämä ole noin vaikeaa. Et anna rintaa. Anna sille tavallista maitoa ja isä hyssyttää huutavaa lasta. Et mene siihen viereen lässyttämään ja tuuppaamaan rintaasi. Kaikilla naisilla on rinnat ja ihan normaali juttu antaa maitoa tai ola antamatta. Suosittelut sanoo että 1- vuotias syö samaa ruokaa kuin muukin perhe. Löysää vähän!

Vierailija
7/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vierotellut lapsiani lapsentahdissa.

8 kk ikäsenä mietin jo kerran että jatkanko imetystä kun palaan 10 kk ikäsen lapsen äitinä töihin vai annanko rintaa esim. aamulla ja illalla.

no ei sitten menty siihen vaan nokkamukia rinnan sijasta ja ruuan jälkeen joi maitomääränsä.

Kun tarjoaa lapselle maitoa pullosta niin se ottaa maitoa pullosta.

1- vuotiaalle tosin pikapikaa voisi jo antaa lorauskerrallaan mukissa tavallista maitoa.

8

Vierailija
8/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on vauva vielä. anna vieroittua omaan tahtiinsa sitten kun on sille kypsä. aika traumaattiselta kuulostaa toi että vielä poiskin lähdet koko viikonlopuksi, voi jättää jäljet lapseen.

minä lopetin imetyksen kun lapsi oli 3v 10 kk. kivuttomasti meni kun molemmat oli siihen valmiita. tietenkin olimme pikkuhiljaa vähentäneet, ja pitkään oli ollut vain iltaimetys enää. vaikket noin pitkään imettäisikään, niin älä hyvä ihminen riistä rinnan turvaa pois lapseltasi noin julmalla tavalla. jos on pakko lopettaa niin pehmeästi, pikkuhiljaa vähentämällä.

Vierailija
9/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko tää nyt kuopus vai esikoinen? :D Meillä on kaikki ipanat vierotettu n. puolivuotiaana rinnasta. Ettei menis hampaat paskaksi. Minusta toi on naurettavaa syöttää lasta sokerilla, selviää varmasti ilmankin! Hampaita kuitenkin pesette niin päälle happohyökkäystä? Kai te olette jättäny hammaspastillitkin antamatta? Siitä hylkäämisestä vaan että kokeile elää reissutyössä käyvän miehen kanssa. Meillä toinen vanhemmista menee joskus viikoksi pariksi pois kotoa. Ihan normaali lapsesta kasvanut. Entä jos ihmiset eroaa? Ai niin, mutta eihän mies ole yhtä tärkeä lapselle kuin äiti.. ;) Ajattele jos kuolisit? Tai joku törmää suojatiellä sinuun ja päädyt sairaalaan? Ei elämä ole noin vaikeaa. Et anna rintaa. Anna sille tavallista maitoa ja isä hyssyttää huutavaa lasta. Et mene siihen viereen lässyttämään ja tuuppaamaan rintaasi. Kaikilla naisilla on rinnat ja ihan normaali juttu antaa maitoa tai ola antamatta. Suosittelut sanoo että 1- vuotias syö samaa ruokaa kuin muukin perhe. Löysää vähän!

Siis mitä? Tajusko joku muu tuon yllä olevan? Mulle ei nyt tämän kirjoittajan jutut mennyt oikein perille? Sokeria? Mistä olen jäänyt paitsi? Reissutyössä oleva isä vs äiti pois vauvan luota = sama asia?

Vastasitko nyt väärään ketjuun?

Vierailija
10/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksin kuitenkin mummolaan isompien lasten kanssa ja isi ja taapero jäivät kotiin. Tulevat huomiseksi päiväksi tänne mummolaan myös ja palaavat kotiin taas yöksi. Olemme niin rättipoikki väsyneitä tähän yösyöttörumbaan että jotain on tehtävä. Tämä on nyt meidän ratkaisu vaikka minusta äitinä pahalle tuntuukin... Olemme kokeilleet pehmeämpiäkin ratkaisuja ne vaan eivät ole tuntuneet toimivan. Saa nähdä miten siellä yö menee, kyllä mua se huolettaa...

Vierailija
11/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieroitimme lapsen myös 1-vuotiaana, kun olin kaksi yötä työmatkalla. Lapsi oli siis isän kanssa. Mitään itkuja ei tullut ja rintaa ei enää tämän jälkeen kaivattu. Ei tosin ollut yritetty mitään muuta konstia aiemmin.

Minusta tämä ei tuntunut pahalta, sillä lapsella ja isällä on läheinen suhde, eikä äidin poissaolo ollut niin kova juttu, kuin jossain muussa tapauksessa olisi voinut olla. Lapsen isä piti meillä noin puolet vanhempainvapaastakin.

Vierailija
12/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannalta hyvöä, mutta ei kovin lapsilähtöinen. Itsee vielä maidon lisäksi äidin ikävääkin. Itse en noin tekisi vaan "kärsisin" itse pysyisin johdonmukaisena. Kyllä se puree kuitenkin lähes kaikkiin lapsiin kun jaksaa vaan pysyä tiukkana.

Vierailija
13/13 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaan yrittäis hoitaa yövierotuksen. Eli on ainakin äiti lähellä.... Musta vaan ei ole siihen, en jaksa ja pysty olemaan niin tiukkana. Ja eikös sitä juuri suositella että isä on se joka hoitaa vierotuksen että ei äiti maitohajuinensa ole kiusauksena..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi