Apua, ostin uudet kalliit silmälasit enkä tykkää näistä!
Aivan liian tummmat, paksut ja hallitsevat! Edellisiä käytin 4 vuotta, nämä maksoi 500 euroa, joten pakko niitäkin pitkään käyttää. En tykkää yhtään, mikä muhun meni! Miksi ihmeessä ostin näin voimakkaat muoviset kehykset????
Kommentit (30)
Myyjä vielä erikseen painotti, että jos lasit ei jostain syystä tuntuisikaan omilta, niin ne voi vaihtaa. Ja aikaa oli reilusti, olisko ollu peräti pari kuukautta. Eli mene rohkeasti kysymään!
Aiemmat oli vaaleat ohuet metalliset. Kyllästyin niihin ja tahdoin voimakkaat. Taisi mennä yli :(
Kertokaa millaiset lasit on nyt in?
ap
Olen käyttänyt nyt näitä laseja n. 3 vuotta enkä vieläkään ole tottunut näihin. Lapsetkin välillä huomauttelevat, että pitäskö sun ostaa uudet lasit. En vain raaski, kun nämäkään eivät olleet halvimmasta päästä.
on tosiaan sellainen tyytyväisyystakuu, että vaihtavat lasit maksutta uusiin kahden kuukauden ajan ihan vain vaikka siksi, ettei asiakas tykkääkään niistä.
Mutta tummat ja paksut muovisangat on kyllä muotia. Kysy nyt joltain kaveriltaskin, että onko ne kauheet vai kauheet vain sun mielestä. Tottutelu voisi kuitenkin vielä auttaa.
Vaativat vähän totuttelua vaan
Ollaan maalta, eli vähän muodissa jäljessä. Ehkä mä on tosi in täällä keväällä ;)
ap
(joka on yllättynyt kun on saanut tänä iltana kahteen ketjuun tosi ystävällisä vastauksia!)
Multa jää pitämättä 800 r lasit. Vaihettu jo kerran toisiin pokiin. Myyjä vannotteli että on oikean kokoiset. Ei todellakaan ole. Liian suuret leveydeltään. 5 vuotta pitäny vanhoja laseja ja todella hyvät. On vaan naarmuset ja kuluneet. Väitti niitä pokia ihan liian pieniksi. Normi leveys on. Miinuslinssille just hyvä. Menin vaihdon yhteydessä pyytämään kapeampia pokia. Ei halunnut näyttää ees. En mene ikinä diihen liikkeeseen enää.
Tuttu tunne. Ensinnäkin, uskon että totut niihin. Ne vaan tuntuu itsestä ensin tosi hallitsevalta kasvoilla ne uudet kehykset, mutta kyllä muut ihmiset huomaa ensin sinut, eivät silmälasejasi.
Toiseksi, joissakin liikkeissä on vaihto-oikeus, jos ei ole tyytyväinen laseihinsa. Selvitä, onko siinä sun liikkeessä.
Kolmanneksi, olisi ihan hyvä, että olisi toiset tai kolmannetkin silmälasit. Yhdet kun voi mennä rikki. Aina kannattaa olla varalasit. Tai vaikka kahdetkin. Säästä vaikka puoli vuotta ja osta toiset, vähän hillitymmät. Käytät niitä sitten eri tilanteissa.
Itse pelasin varman päälle ja kysyin optikolta, onko niillä vielä samoja kehyksiä kuin nämä, jotka ostin kaksi vuotta sitten. Sattui olemaan toisessa myymälässä. Tilasin sitten niillä uudet lasit. Lisäksi mulla on ns teatterilasit, joissa on voimakkaammat linssit. Ne voimakkaammat linssit on huonot arkipäivän lähityöskentelyyn esim tietokoneella, mutta heikommilla laseilla näen huonommin just esim teatterissa tai luennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kesällä metallisankaiset silmälasit, jotka näytti niin kivoilta mut nyt en tykkää niistä yhtään! Oon palannut käyttämään näitä vanhoja tuttuja muovia (mulla siis voimakkaamman väriset kehykset on nää vanhat), vaikka ostin uudet, koska näissä on linssit ihan kuluneet! Ääh...mä vaan en yhtään tykkää, ne on liian kiiltävät mun kasvoihin. En tiedä oliko se se kesä ja päivettynyt iho kun näyttivät muka niin näteiltä. Harmittaa, mutta minkäs teet.
On mahdollista, että kiillon saa pois kemiallisella käsittelyllä tai hiomalla. Jos uudet rillit kelpaisivat mattapintaisina, kokeile tätä.
Minulla oli aiemmin usein metallipokat, mutta valitsin aina juuri mattapintaiset. Kiiltelevät näyttivät seniorimalleilta!
Ah hah haa. Toivottavasti ap on jo sinut lasiensa kanssa, kun aloitus on 10 v vanha.
voitko hiotuttaa uudet linssisi vanhoihin kehyksiin. Linssien voimakkuudesta, koosta ja silmänterävälistäsi riippuu, onnistuuko se. Hiontamaksu ei pitäisi olla hirveän kallis.
Jos ei uudelleenhionta onnistu, voit kysyä, paljonko uudet linssit hiontoineen maksavat.