Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytitkö lapsena kirppis vaatteita vai saitko aina uudet kuteet?

Vierailija
07.10.2010 |

Mulla oli jotain serkkujen vanhoja vaatteita mutta muuten kaikki oli uutta.

vm.75

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen maailman aikaan tainut olla, ainakaan täällä seudun, siskon ja sukulaisten vanhoja vaatteita oli ja vähän uutta. Mutta ylipäätään vaatteita oli vähän.

Vierailija
22/25 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti siis, ja itse kun siihen kykenin, alle kouluikäisenä ja ehkä eka ja tokaluokkalaisena varmaan oli myös aika paljon joltain saatuja vaatteita, mutta siitä en muista varsinaisesti, kolmannesta eteenpäin suunnilleen muistan yhteiset ostosreissut äidin kanssa - mulla ei ollut "makua" vaateasioissa, mutta hyvin voimakas tahto, jos jotain en halunnut panna päälle, niin sitä ei pantu päälle.

Uusia ostettiin tarpeeseen - uudet housut, kun vanhat hajosivat tyyliin. Toisaalta alennusmyynneissä käytiin aika paljon myös, eikä ne tarpeet aina niihin ajoittunut, joten varmaan myös sitten ennakkoon, kun tarve tulee - kun kerran halvalla saa.

Muistan aina, kun mentiin seppälään, varmaan mun eka kerta siellä, olin ehkä viidennellä, ostettiin kaksi samanlaista villa/neulepaitaa ja neulemekko, tykkäsin niistä ihan hirveästi (olivat siis alessa) ja siitä mekosta lyhennettiin lopulta paita, hihat pysyi sopivina, ja sitä käytin vielä lukion jälkeenkin!

Vm 76 olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan täällä pohjoisessa. Kierrätyskeskus oli, mutta sieltä vissiin sai silloin vain vähävaraiset ostaa (jostakin mulla on tällainen käsitys jääny...).

Uutena siis ostettiin ja kun on iso suku ja tuttavapiiri niin lahjaksi sai paljon vaatteita. Serkut kuitenkin senverran vanhempia, ettei niiltä jäänyt.

Mutta olihan ne vaatteet rumia! Äitillä ei ole yhtään silmää ja sen kyllä huomaa niistä jäätävistä rytkyistä, mitä meille hommasi. Toisaalta vaatteet olivat aina tarkoituksenmukaisia ja käytännöllisiä. Niin ja eipä ne kavereillakaan nyt kovin kauniita olleet.

Toista se on nykyisin, lapsille löytyy paljon kivempiä vaatteita kuin aikuisille.

vm.85

Vierailija
24/25 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella serkulla kiertäneitä.

ekat omat sain ehkä 11-vuotiaana

vm. 1967

Vierailija
25/25 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne oli usein vähän erikoisempia kuin mitä äiti osti, täti oli ehkä muotitietoisempi... tosin minulle ehdittyään eivät enää olleet muodissa, mutta sitä tuskin kukaan maaseudun koulussa tiesi. Enimmäkseen minulla oli aina hyvät ja ehkä kalliitkin vaatteet, esim. Lassie enstex -haalarit, jotka olivat sitä huipputekniikkaa siihen aikaan, -70 luvulla. Sisko sitten peri ne aikanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi