Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parempi palkka vai lyhyempi työmatka?

Vierailija
07.10.2010 |

Jäin vähän ennen äitiyslomaani työttömäksi, satunnaisesti olen töitä katsellut, nyt aktiivisemmin kun vauva alkaa olla lähempänä vuoden ikää.

Tässä naapurikunnassa (työmatka yhteen suuntaan n. 10km) olisi tarjolla hyvin paljon koulutustani vastaavaa työtä, työpäivät ovat melko pitkiä ja hyvin vähän pystyisi tekemään etätyönä, jotta voisin olla enemmän lasten kanssa. Palkka on samaa luokkaa kun aiemmassa työssäni.

Toinen työpaikka olisi pitkän matkan päässä (työmatka yhteen suuntaan 70km), vastaisi koulutustani täysin ja tässä työpaikassa on mahdollista tehdä etätöitä paljonkin. Lisäksi tässä olisi huomattavasti parempi palkka, tietysti osa siitä menisi matkoihin, mutta jäisi silti kivasti "ylimääräistä".

Molemmat työpaikat olisivat vakituisia. Päätös on vaan vaikea. Toisaalta kiinnostaisi tuo kauempana oleva työ, koska lisäraha ei olisi pahitteeksi, varsinkaan kun ei ole tietoa miten pitkään mies saa pitää työnsä. Toisaalta, jos mies jää työttömäksi niin hän saanee uusia töitä luultavasti just toiselta suunnalta missä minun työpaikkani. Tai on ainakin todennäköisempää, että saa töitä toiselta suunnalta kuin sieltä missä tuo kauimmainen työpaikkani on.

Enkä tiedä, että jaksaako sitä pidemmän päälle ajaa tuota pitkää työmatkaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ollut täysin koulutustani vastaavaa, vaikka suurelta osin kyllä. Plussana kuitenkin entisessä työssäni se, että siinä sai tehdä etätöitä.

Eli minulle mielekkäämpi olisi tuo kakkosvaihtoehto ja suuri syy siihen on se, että se vastaa täysin koulutustani. Työmatka vaan mietityttää, että jaksaako sitä ajaa, mutta varmaankin siihen tottuu niin kun sanoit.

ap

Kuulosti että sisällöltään tuo koulutustasi täysin vastaava työ olisi myös parempi?

Itse ajan sen 70km päivässä suuntaansa ja olen ajanut jo vuosikausia. Sen jaksaa hyvin, itseasiassa siihen tottuu. Vaikka aikaa kuluu matkaan, niin toisaalta se on päivästä sitä "omaa aikaa" ja tyhjentää sopivasti ajatukset töiden ja kodin välillä.

Tottakai olisi kiva jos työmatka minullakin olisi lyhyempi, mutta palkan lisäksi pistän todella paljon painoa työn sisällölle. Tästä syystä kysyisin myös kumpi työ olisi sinulle mielekkäämpää?

Vierailija
22/22 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet julkisilla (juna, bussi) ja noita etätöitä pystyisi tekemään työmatkan aikana, olisi kauempana olevakin ihan mahdollinen, silloin voisit mahdollisesti laskea työmatkan työaikaan kuuluvaksi (esim. yht. 3h matkalla ja 5 työpaikalla).

Mun työpaikalla (pk-seutu) on paljon ihmisiä, jotka kulkevat töihin useamman kymmenen kilometrin takaa (pisin taitaa olla 60km), osa omalla autolla, osa junalla. En oo kuullut kenenkään harkitsevan muutoa tai työpaikan vaihtoa matkan takia, mutta toisaalta kyllä kiroavat ajoittain, miten paljon aikaa tulee vietettyä tien päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla