Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta lasten kanssa leikkiminen on kaikista rankin "kotityö"

Vierailija
07.10.2010 |

Mikä minua vaivaa, kun jaksan mitä vaan: siivota, laittaa ruokaa, pyykätä, haravoida, vaihtaa vaippaa jne. mutta jos täytyy leikkiä lasten kanssa, esim. tönöttää lastenjakkaralla maistelemassa keitoksia tai ajaa leikkiautoilla kilpaa, pulssi nousee välittömästi ja olen ihan kärsimyksessä. Oikeasti, en kestä sitä leikkimistä yhtään.

Muuten kyllä teen lasten kanssa mitä vaan, pyöräilen, metsäretkeilen, sylittelen ja halittelen mutta juuri nuo "roolileikit" on mulle ihan kidutusta. En vaan jaksa.

Onko muita samanlaisia?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiminen ahdistaa. Legoja sen sijaan en katso leikkiseksi, tänäänkin autoin 4,5-vuotiasta pitkän tovin osien etsimisessä. Ihanan järjestelmällistä ja perfektionistille sopivaa hommaa muutenkin.

Kieritän kyllä kissankieppejä keinussa ja koetan olla läsnä ulkoiltaessa, mutta en oikein taivu riehuntajuttuihinkaan.

Mulle on oikeasti saavutus se läsnäolo ja responsiivisuus. Kolmen kanssa yksin ollessa joku on koko ajan jotain vailla.

Lapset kyllä leikkivät senkin edestä.

Vierailija
22/30 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa helpottavaa huomata että en ole ainoa! Olen lukenut toisista palstoista miten mammoilla on huono omatunto kun pitää välillä siivota pöytä, tyhjentää tiskikone, viedä pyykit koneeseen tai haluavat hetkeksi istahtaa telkkarin eteen mutta lapsi/lapset kinuavat koko ajan äitiä leikkimään. Eli muuten viettävät KOKO päivän lasten kanssa leikkien, keskeyttävät vain pienten nopeiden kotitöiden ajaksi ja silloinkin lapset roikkuvat kintuissa ja vinkuvat äitiä leikkimään. Suuremmat kotityöt nämä mammat tekevät illalla kun lapset nukkuvat, kuten imurointi, lattian/ikkunoiden pesu, pyykkien silitys ja viikkaus, ruoanlaitto koko viikoksi jne.

Hyvä etten ole ainoa. Kyllä minä annan lasten keksiä itse leikkejä ja olla itsekseen lastenhuoneessa. En minä osaa enkä halua leikkiä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomanneet, käyvät pyytämässä leikkiin isäänsä, joka aina aivan innolla menee mukaan. On jotenkin asmalla aaltopituudella lasten kanssa :-)

Vierailija
24/30 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jos joskus yritän, niin lapset katsovat vinoon ja sanovat, että joo ihan kiva, mutta voisitko mennä jo pois...

Äitien kuuluu huoltaa, hoivata, ruokkia, antaa syliä ja halia, puhaltaa pipit pois ja ajaa mörköt sängyn alta.

Vierailija
25/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään leiki lasteni kanssa. Luen, askartelen, hyppyytän, toimin pomppulinnana ja kommentoin tekemisiä, mutta en leiki. Lapset tietävät tämän jo, eivätkä yritä saada minua leikkimään.

Miksi tehdä jotain, joka on silkkaa kärsimystä? Lasten kanssa voi muutenkin viettää "laatuaikaa".

Vierailija
26/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki on lasten työtä, hoitakoon he sen homman ni minä siivoan, pyykkään, tiskaan ja pistän apetta pöytään. :D Eri juttu on esimerkiksi retket, lukemiset, lautapelit, piirtämiset. Semmoisia minäkin jaksan puuhata.

Vierailija
27/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, piirrän, loruttelen, ulkoilen, juttelen, laulan, tanssitan ja vien eri paikkoihin, mutta leikkimään en rupea. Ei äidin tarvitse olla jokapiakan höylä! Sinä osaat joitakin juttuja tosi hyvin ja joissakin olet huono. Se on elämää se. : )

Vierailija
28/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkumaan ja huutavat väsymystä seuraavana päivänä.

Vierailija
29/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä mitään ihme lorutteluja jaksa. Joskus harvoin tanssitaan yhessä, mutta silloinkin ehdotan, että tanssittasko yhdessä mut erikseen.. sillein kivempaa.

Vierailija
30/30 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta inhoan sitä jatkuvaa vastuuvuorossa olemista, sitä että en saa olla itsekseni ja rauhassa. Minulla on vaativaksi luonnehdittu, vilkas 3-vuotias ja ahdistaa jo parin tunnin yhdessäolon jälkeen.