Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yhden pitsan syömisestä voi lihoa 3 kg?

Vierailija
07.10.2010 |

Toisen ketjun ap näin kirjoitti. Itse luonnontieteilijänä pidän tätä yliluonnollisena ilmiönä.

Jos pitsan massa on muutia satoja grammoja, niin miten sen syöneen ihmisen massa voi lisääntyä 3 kg?

Kertokaas minulle, asiantuntijat tai "asiantuntijat"!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nyt vaihtelee luonnostaankin joitakin kiloja päivän aikana. Mutta nuo vaa'alla jatkuvasti seisovat tekevät siitäkin ongelman.

Vierailija
2/6 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/6 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teoriassa pizza on suolainen -> lisäksi nautitut juomat kerääntyvät tehokkaammin elimistöön. Mutta silti saa aika paljon syödä ja juoda että 3 kg tulisi :)

Vierailija
5/6 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan paino nousee. Lisaantynyt paino on kehoon keraantynytta nestetta! Tiedatteko kuinka paljon suolaa on yhdessa pizzassa? Aika monta t-lusikallista. Tama puolestaan laittaa janottamaan, ja toisaalta liika suola estaa nesteen poistumisen kehosta.

Paino voi hetkellisesti siis nousta, jopa pariksi paivaksi, mutta ei siita liho.

Vierailija
6/6 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän nauratti sama asia. Paljonkos se pitsa painaa?

Toinen tähän liittyvä seikka on se, että aloittaja miettii, että vaikka hoikat syövät pitsan, heille ei käy samalla tavalla kuin hänelle itselleen. Kröhöm, siis kuka oikeasti jaksaa/saattaa syödä kokonaisen pitsan? En minä ainakaan, tosin mieheni (lähes 2-metrinen jättiläinen) kyllä jaksaa. Minä kun tulen kylläiseksi jo 1/3 -pitsasta.

Toisaalta minäkin "lihon" syötyäni pitsaa, sillä ainakin ostopitsat ovat niin suolaisia, että ne keräävät nestettä kehoon. Parissa päivässä tämä suolasta johtuva "nesteturvotus" tosin häviää, kun syön taas normaalisuolaista ruokaa.

Ja ei, minulla ei ole mikään supertehokas aineenvaihdunta. Olen alipainoinen sen vuoksi, että minulla on itselläni hyvä olo tämän painoisena. Jos söisin kaikeka mitä haluaisin, olisin kenties 20kg painavampi. Elämä on valintoja.