Osaatteko te leipoa muutakin kuin mokkapaloja?
Minä en sellaisia edes kehtaisi laittaa tarjolle, jos tulee vieraita.
Ilmiselvä merkki siitä, että leivontataidot on jääneet yläasteen köksäntunnin tasolle!
Kommentit (29)
Jos itseä saa kehua, olen oikeasti todella taitava leipuri. Ja koska taitoni tiedän, mua ei nolota tippaakaan tarjota vaikka niitä mokkapaloja.
Vallan hyvin voin laittaa tarjolle mokkaruutuja, sillä niitäkin meillä tehdään ja niistä kovasti tykätään. Oikeasti; kyllä uunituore, vielä lämpöinen mokkapala on HYVÄÄ, eikä sen tarjoajan tartte tosiaan hävetä :)
Ja jos kysyt, tällä viikolla pelkästään olen tehnyt Banoffeeta ja suklaaunelmamuffineita (hääpäiväksi), nyt jääkaapissa odottaa illan naisteniltaa valkosuklainen hyytelökakku ja äsken leivoin Wilhelmiinoja. Pakasteessa on erilaisia leivonnaisia sitten yllätysvieraille; porkkanapiirakkaa, suklaakinuspiirakkaa, munkkeja, pullia ja esivalmistettuja omneakaurapaistoksia. Niin, ja pari täytekakkupohjaa valmiina tarpeeseen.
pullaa, mustikkapiirakkaa, omenapiirakkaa, täytekakkuja, muffineja, rieskoja..
Suolasia piirakoita, pullaa, makeita piirakoita, sämpylöitä, leipää, karjalanpiirakoita jne jne
Mun mielesta ne on aika tyolaita tehda! Mieluummin leivon kakkuja, piirakoita ja muffinsseja.
Ja banoffee pie on muuten yksi mun suosikeista, vaikkei juurikaan tarvitse leipomista :)
Ihanaa että täällä on muitakin jotka eivät osaa leipoa mokkapaloja. Ihmettelen aina että kuinka joku saa ne onnistumaan.
Oikeasti; kyllä uunituore, vielä lämpöinen mokkapala on HYVÄÄ, eikä sen tarjoajan tartte tosiaan hävetä :)
ja mokkapalat vaan paranee vanhetessaan ja pakastimessa ;)
mutta kaikennäköistä muuta sitten kylläkin... mihin tuolla sun hienoll aasteikolla sä rankkaat esim. omenapiirakan?
Mokkapalat on nopeita tehdä jos tulee yllätysvieraita.
Jos on aikaa teen esim. appelsiinikakun tms. Tykkään leipoa :)
se vaan nyt on niin, että mokkapalat on lähes kaikkien suosikkeja ja takuuvarma hitti lapsillekin. Ja onneksi meidän tuttavapiiriin ei kuulu tuollaisia snobeja :)
Ja banoffee pie on muuten yksi mun suosikeista, vaikkei juurikaan tarvitse leipomista :)
[/quote]
Onko resepti salaisuus vai jakaisitko sen kanssamme : )
Mulla sama kuin muutamalla muulla vastaajalla, mokkapaloja teen tosi harvoin, vaikka niistä tykkään. Kaikenlaista muuta leivon, kyllä.
leivon mokkapaloja (tai moccapaloja kuten me itä-helsingin parempi väki sanotaan) joka päivä. Syödään niitä aamulla, päivällä ja illalla. ihminen ei tarvitse elääkseen muuta kuin mokkapalat. Minä olen mokkapala, sinun herrasi. Älä leivo muita leivonnaisia...
en osaa leipoa edes niitä mokkapaloja (enkä moccapalojakaan, kuten te Itä-Helsingin parempi väki niitä kutsutte =D).
Inhoan leipomista, en ole leiponut mitään 5:teen vuoteen. Olen 33-vuotias. Kai sitten olen nolo kun tarjoan vieraille kaupan pullaa. Tähän mennessä kaikki ovat tulleet useamminkin. Ehkä he kuitenkin tykkäävät minusta eikä kahvipöydästäni. =)
Meillä mokkapalat leipoo 12-vuotias tytär, minä en koskaan, mutta kyllä onkin hyvää kahvin kanssa, hän laittaa reilulla kädellä makua sekä taikinaan että kuorrutteeseen, nam
Kehtaan tarjota myös vieraille;-)
Leivon niitä siksi, että ne maistuvat lähes kaikille! Ja myös siksi, että onnistuvat takuulla ja ovat nopeatekoisia :)