Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko te leipoa muutakin kuin mokkapaloja?

Vierailija
07.10.2010 |

Minä en sellaisia edes kehtaisi laittaa tarjolle, jos tulee vieraita.

Ilmiselvä merkki siitä, että leivontataidot on jääneet yläasteen köksäntunnin tasolle!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon niitä siksi, että ne maistuvat lähes kaikille! Ja myös siksi, että onnistuvat takuulla ja ovat nopeatekoisia :)

Vierailija
2/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihana päällinen ei koskaan onnistu jostain syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihana päällinen ei koskaan onnistu jostain syystä.

Vierailija
4/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itseä saa kehua, olen oikeasti todella taitava leipuri. Ja koska taitoni tiedän, mua ei nolota tippaakaan tarjota vaikka niitä mokkapaloja.

Vallan hyvin voin laittaa tarjolle mokkaruutuja, sillä niitäkin meillä tehdään ja niistä kovasti tykätään. Oikeasti; kyllä uunituore, vielä lämpöinen mokkapala on HYVÄÄ, eikä sen tarjoajan tartte tosiaan hävetä :)

Ja jos kysyt, tällä viikolla pelkästään olen tehnyt Banoffeeta ja suklaaunelmamuffineita (hääpäiväksi), nyt jääkaapissa odottaa illan naisteniltaa valkosuklainen hyytelökakku ja äsken leivoin Wilhelmiinoja. Pakasteessa on erilaisia leivonnaisia sitten yllätysvieraille; porkkanapiirakkaa, suklaakinuspiirakkaa, munkkeja, pullia ja esivalmistettuja omneakaurapaistoksia. Niin, ja pari täytekakkupohjaa valmiina tarpeeseen.

Vierailija
5/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just mokkapaloja en saa ikinä onnistumaan, siis leivon sitä muuta :)

Vierailija
6/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullaa, mustikkapiirakkaa, omenapiirakkaa, täytekakkuja, muffineja, rieskoja..

Vierailija
7/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolasia piirakoita, pullaa, makeita piirakoita, sämpylöitä, leipää, karjalanpiirakoita jne jne

Vierailija
8/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielesta ne on aika tyolaita tehda! Mieluummin leivon kakkuja, piirakoita ja muffinsseja.

Ja banoffee pie on muuten yksi mun suosikeista, vaikkei juurikaan tarvitse leipomista :)

Vierailija
9/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että täällä on muitakin jotka eivät osaa leipoa mokkapaloja. Ihmettelen aina että kuinka joku saa ne onnistumaan.

Vierailija
10/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti; kyllä uunituore, vielä lämpöinen mokkapala on HYVÄÄ, eikä sen tarjoajan tartte tosiaan hävetä :)

ja mokkapalat vaan paranee vanhetessaan ja pakastimessa ;)

Vierailija
11/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikennäköistä muuta sitten kylläkin... mihin tuolla sun hienoll aasteikolla sä rankkaat esim. omenapiirakan?

Vierailija
12/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö??

Vierailija
13/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalat on nopeita tehdä jos tulee yllätysvieraita.

Jos on aikaa teen esim. appelsiinikakun tms. Tykkään leipoa :)

Vierailija
14/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistuu kaikille - etenkin lapsille siksi teen niitä usein.

Vierailija
15/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan nyt on niin, että mokkapalat on lähes kaikkien suosikkeja ja takuuvarma hitti lapsillekin. Ja onneksi meidän tuttavapiiriin ei kuulu tuollaisia snobeja :)

Vierailija
16/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja banoffee pie on muuten yksi mun suosikeista, vaikkei juurikaan tarvitse leipomista :)

[/quote]

Onko resepti salaisuus vai jakaisitko sen kanssamme : )

Mulla sama kuin muutamalla muulla vastaajalla, mokkapaloja teen tosi harvoin, vaikka niistä tykkään. Kaikenlaista muuta leivon, kyllä.

Vierailija
17/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivon mokkapaloja (tai moccapaloja kuten me itä-helsingin parempi väki sanotaan) joka päivä. Syödään niitä aamulla, päivällä ja illalla. ihminen ei tarvitse elääkseen muuta kuin mokkapalat. Minä olen mokkapala, sinun herrasi. Älä leivo muita leivonnaisia...

Vierailija
18/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useammanlaisia. Ei tarvitse tehdä sillä köksäntunnin reseptillä =)

Vierailija
19/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa leipoa edes niitä mokkapaloja (enkä moccapalojakaan, kuten te Itä-Helsingin parempi väki niitä kutsutte =D).

Inhoan leipomista, en ole leiponut mitään 5:teen vuoteen. Olen 33-vuotias. Kai sitten olen nolo kun tarjoan vieraille kaupan pullaa. Tähän mennessä kaikki ovat tulleet useamminkin. Ehkä he kuitenkin tykkäävät minusta eikä kahvipöydästäni. =)

Vierailija
20/29 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mokkapalat leipoo 12-vuotias tytär, minä en koskaan, mutta kyllä onkin hyvää kahvin kanssa, hän laittaa reilulla kädellä makua sekä taikinaan että kuorrutteeseen, nam

Kehtaan tarjota myös vieraille;-)