Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äitini, sekopää

Vierailija
06.10.2010 |

Äitini on viimeisen 10v aikana mennyt entistä hullummaksi koko ajan. Narsistinen hän on ollut aina, nykyään alkaa jo arjen realiteetit hämärtyä ja maailma pyörii hänen silmissään täysin hänen napansa ympärillä.

Viimeisen vuoden aikana olen alkanut harkitsemaan jonkinlaista välien katkomista. On raskasta, kun hän yhä käyttää tiettyjä manipulointikeinoja (tuttuja jo lapsuudesta, joten omaa tunne- ja reaktiomaailmaa on hankala muokata kun jatkuvasti 'altistuu') eikä osoita kiinnostusta saati empatiaa aidosti minua ja perhettäni kohtaan. Muille hän kyllä osaa sitten kertoa kuinka on taas tehnyt vaikka ja mitä perheeni hyväksi. Viimeisin ja pahin tölväys oli, kun lapseni hiljattain sai hengenvaarallisen sairaskohtauksen ja sairaalaan ajoissa ehtiminen oli muutamasta minuutista kiinni. Kerroin asiasta äidille, hän totesi evvk-äänellä 'otan osaa' ja alkoi sitten selittämään omia asioitaan (pyykeistä, lemmikkien ulkoilusta sun muusta tärkeästä). Sen jälkeen hän on käynytkin meillä, mutta mistään muusta ei keskustellut kuin itsestään. Ei sanallakaan ole kysynyt mitään minun jaksamisesta taikka lapseni voinnista. Toiselle lapselleni hän tölväisi melkoisen pahasti lapseni kysyessä josko mummi haluaisi ostaa sukkia jotta lapseni luokka pääsisi luokkaretkelle.

En vain enää jaksa olla äitini likasanko ja omituinen kilvenkiilloituskohde. Hän saattaa esim. antaa minulle lapaset ja sitten kehuskella kuinka on tuonut meille vaatepaketin. Kuitenkaan hän ei kuuntele kun meillä on oikeasti vaikeaa, mutta häntä on kuitenkin kuunneltava. Musertavaa. Ja jos koetan hänelle asiasta puhua, hän alkaa huokailemaan ja syyttelemään muita.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on skitsofrenia ja hän olettaa, että me huolehdimme hänestä, käymme kaupassa jne. Minulla on pienet lapset ja omakin elämä ja olen nyt opetellut sanomaan ei. Meillä ei yksinkertaisesti voimat riitä.

Vierailija
2/9 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan on rankkaa omaisille!

Esim. meillä äiti vietiin sitten poliisiautolla hoitoon, koska ambulanssi ei ota ihmistä kyytiin väkisin vaikka olisi lääkärinlähete.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkin sairaudet tekevät ihmisestä itsekkään. Toivottavasti sinulla muita jotka välittävät, äitisi kommentit kannattanee jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
4/9 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän jutut ei kiinnosta, vain omat, paasaa puhelimessa vain omista asioistaan. Mies on välillä tosi väsynyt, mutta ei nyt sentään välejä ole katkaissut.

Mutta voisit vähentää yhteydenpitoa. Meillä elämää helpottaa 500 km välimatka.

Vierailija
5/9 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi on syönyt ahdistukseen tms. lääkkeitä, mutta lopetti terapian ja lääkityksen tarpeettomana ja on kyllä sen jälkeen mennyt entistä kamalammaksi.

ap

Vierailija
6/9 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilleripurkki käteen ja sen jälkeen asia jää lääkkeensaajan vastuulle. Kukaan ei kontroilloi että otetaanko niitä lääkeitä ym. Avohoito tämänpäivän ihana sana:(

Vierailija
7/9 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain lakkaa pitämästä yhteyttä kun yhteydenpito rasittaa perhettäni ja omaa toipumistani. Olen käynyt terapiassa aukomassa lapsuuden tarumoja.

Vierailija
8/9 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minun äiti! Hän suorastaan rakastaa juoruilla kaikki henkilökohtaiset asiani muulle suvulle. Mässäilee jokaisella yksityiskohdalla ja päälle arvostelee kaikkea mitä olen tehnyt tai sanonut. On sitten mielin kielin minulle saadakseen tietää asioitani.

Kaikki isot minun elämäni asiat hän vain polkaisee lattian rakoon ja mulkoilee päälle. Aivan kuin ne eivät mitään olisi.

Vierailija
9/9 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 10

jos vain lakkaa pitämästä yhteyttä kun yhteydenpito rasittaa perhettäni ja omaa toipumistani. Olen käynyt terapiassa aukomassa lapsuuden tarumoja.