Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30-vuotisjuhlat..Mitä tarjolle? Mitä juotavaksi?

Vierailija
06.10.2010 |

Sama iänikuinen kysymys mutta toivon että joku jaksaa vastata. Itellä pää kumisee tyhjää..

Eli kyseessä on aikuisten illanistujaiset..ei mitään dinner-juttuja vaan perusnaposteltavaa ja jotain juomista. Booli on mun mielestä aina jotenkin tylsää..Olisko ideoita erillisiin drinkkeihin tms?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mojitoja, caipiroskaa ja mansikka-Margaritoja juomaksi.

Vierailija
2/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaksia on jos jonkin sorttista, samoin meze-ruoka on kivaa naposteltavaa. Miksei myös kreikkalainen tai italialainenkin passaisi... Juomat samaan malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta vois laittaa tarjolle texmex-tyyliin kuin nachoja kun tarjottavat pitää olla kylmiä?

Vierailija
4/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta vois laittaa tarjolle texmex-tyyliin kuin nachoja kun tarjottavat pitää olla kylmiä?

http://www.santamaria.fi/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.RecipeServlet…

Vierailija
5/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita juhlille yksi teema, jonka pohjalta suunnittelet tarjottavat ja juomat. En tarkoita mitään naamiaiskarnevaaleja vaan sitä, että yksi teema helpottaa sinua. Ja sen voi toteuttaa tyylikkäästi. Jos tuntuu liioitellulta, niin voit jättää teemakoristelut pois ja kattaa ihan "tavallisesti", omaan tyyliisi sopivasti.

Muista, että naposteltavien (jos ei ihan sipsilinjalla vedetä) tekeminen on usein tosi työlästä (coctailpalat, sormisyötävät) verrattuna yhteen isompaan ruokaan + salaattiin. Eli esim. paella tai lohikiusaus, chili-con-carne tai lohipiirakka + raikas salaatti voi olla parempi kuin vääntää täytettyjä kirsikkatomaatteja. Itse tehty leipä on aina ihanaa (jos teema on välimerellinen niin foccacciaa).

Vierailija
6/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juustoja

pähkinöitä

keksejä

viikunahilloa

täytettyjä crustadeja (niitä pikku keksikippoja), täytteeksi vaikka tuorejuustoa ja katkarapuja/kylmäsavulohta tms.

Ruisnappeja, joihin päälle graavikalaa tai maksapasteijaa tai smetanaa+punasipulia+mätiä

riskarullaa, johon täytteeksi kylmäsavuporoa ja rullasta sitten pieniä suupaloja

makeaksi vaikka suklaakonvehteja

juomaksi viiniä

Vierailija
7/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en laittaisi tex-mex-pitoja vaan mieluummin vaikka salaattibaarin ja itse tehtyä leipää.

Salaattibaari siis tarkoittaa, että sinulla on tarjolla lukuisia erilaisia kulhoja, joissa jokaisessa on yksi täyte / perusosa. Jokainen voi sitten lisätä, mitä itse haluaa. Näin myös erityisruokavaliot tulee helposti hoidettua.

eli tarjolle iso-iso kulho erilaisia vihreitä salaatteja sekoitettuna sekä

- oliiveja

- katkarapuja/jokiravun pyrstöjä

- yrttimarinoituja perunoita

- marinoituja kasviksia

- aurinkokuivattuja tomaatteja tai itse uunissa kuivatettuja

- leipäkrutonkeja

- lämminsavulohta

- parmesanlastuja

- halloum/feta-juustoa muruina/kuutioina

- ilmakuivattua kinkkua

- melonia

vain mielikuvitys on tässä rajana. Sitten lisäksi erilaisia kastikkeita, erilaisia tuoreita leipiä + levitteitä. Helppoa, ostat vaan laadukkaita raaka-aineita riittävästi ja pilkot ne. Esivalmistelut eivät vie aikaa turhan paljon.

Juomaksi valko- ja punaviiniä + kivennäisvettä

Vierailija
8/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en laittaisi tex-mex-pitoja vaan mieluummin vaikka salaattibaarin ja itse tehtyä leipää.

Salaattibaari siis tarkoittaa, että sinulla on tarjolla lukuisia erilaisia kulhoja, joissa jokaisessa on yksi täyte / perusosa. Jokainen voi sitten lisätä, mitä itse haluaa. Näin myös erityisruokavaliot tulee helposti hoidettua.

eli tarjolle iso-iso kulho erilaisia vihreitä salaatteja sekoitettuna sekä

- oliiveja

- katkarapuja/jokiravun pyrstöjä

- yrttimarinoituja perunoita

- marinoituja kasviksia

- aurinkokuivattuja tomaatteja tai itse uunissa kuivatettuja

- leipäkrutonkeja

- lämminsavulohta

- parmesanlastuja

- halloum/feta-juustoa muruina/kuutioina

- ilmakuivattua kinkkua

- melonia

vain mielikuvitys on tässä rajana. Sitten lisäksi erilaisia kastikkeita, erilaisia tuoreita leipiä + levitteitä. Helppoa, ostat vaan laadukkaita raaka-aineita riittävästi ja pilkot ne. Esivalmistelut eivät vie aikaa turhan paljon.

Juomaksi valko- ja punaviiniä + kivennäisvettä