Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki haluaa käyttää hajusteetonta pesuainetta?

Vierailija
06.10.2010 |

Minusta on kiva, että pyykki tuoksuu jollekin eikä ole hajutonta.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi just sen että ei itse hajusta ja jos joku kovasti haisee niin sitten ottaa hajurakoa ja jos tietää jonkun paikan haisevan niin kiertää sen :)

Kannattaa myös muistaa, että vahvoja hajusteita esim. pyykinpesuaineissa ei kovin montaa kymmentä vuotta olla vielä käytetty, ei ihme etteivät ne ole häirinneet esim. isovanhempien nuoruudessa.

Ter. yksi "hajumigreenistä" kärsivä

Sinänsä kyllä komppaan sitä, että on se kumma, kun nykyään joka toinen saa jostain hajusta jotain migreeniä tms. niin ettei kykene normaalielämään. Sellaisten paikkahan on sitten ihan korvessa, jotta elämä olisi ihmisarvoista.

Vierailija
42/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa olet, oon vaan niin kyllästynyt alati-valittajiin, joita tuntuu riittävän.

Mutta siis, itse olen tosi allerginen eläimille, mutta on mun hyväksyttävä se, että niitä esim. yleisissä kuljetaan eikä tehdä siitä elämää suurempaa ongelmaa. Täytyy sitten vaan pahoitellen vaihtaa paikkaa tai poistua bussista.

Ai niin, mökilläkin voi olla kauheaa käydä ulkohuussissa, kun siellä vaan haisee niin pahalle.

Hajuherkkyys liittyy nimenomaan KEINOTEKOISIIN hajuihin. Mulla ei ole mitään vaikeuksia käydä ulkohuussissa, eikä asua täällä paskanhajun keskellä maalla, mutta voimakkaista keinotekoisista tuoksuista tulee mulle kuvottava olo. Ymmärrätkö eron?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a: ne haisee pahalle

b: ovat turhia, rasittaa siis luontoa aivan turhaan (valmistus, päästöt yms.)

c:puhdas, raikas pyykki tuoksuu hyvälle sellaisenaan

Vierailija
44/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran pieni koira lentokoneessa, siis lentolaukussa ihan hiljaa koko matkan viimeisessä rivissä penkin alla. Kukaan ei huomannut koiraa koko matkan aikana, ainoastaan yksi keski-ikäinen nainen huomasi koiran meidän poistuessa koneesta ja kiljaisi "voi kamalaa, ajatella jos joku on vaikka allerginen!" Tää on just niin tätä suomalaista hysteriaa. Koira oli ilmoitettu lennolle asianmukaisesti ja pidettiin koko ajan siellä laukussa. Oikeasti kenen vain takissa voi olla saman verran karvaa, kun mitä toi 4kg painava, laukkuun lukittu koira aiheuttaa viimeisen rivin penkin alla. Kauhistellaan kaikki yhdessä jonkun mahdollisesti allergisen takia. Ja jos joku on noin herkkä, niin täytyy varmaankin jo itse ilmoittaa siitä lentoyhtiöön.

Just tuollaiset ajattelemattomatja itsekkäät ihmiset tekee muiden koiranomistajien elämän hankalaksi kun kaikkia vihataan teidän ajattelemattoman, epäkohteliaan ja nolon minäminäminä-asenteen takia. Oletko kuullut kohteliaisuudesta ja muiden ihmisten huomioon ottamisesta? Tekstistäsi päätellen imeisesti et.

ei ole ok ottaa koiria lennolle, vaikka se on lentoyhtiön mielestä ok? Eikö sun pitäisi siinä tapauksessa ottaa yhteyttä lentoyhtiöön, joka sallii tällaisen pöyristyttävän menettelyn, eikä valittaa henkilölle, joka on toiminut sääntöjen mukaan?

En sanonut niin Vai onko sun mielestä ok olla epäkohtelias ja olla huomioimatta muita ihmisiä vaikka se ei ole vastoin lakia? Onko? HALOO.

Mulle jäi epäselväksi. Sitäkö, että koiraa EI olisi pitänyt ottaa mukaan vai mitä?

Vierailija
45/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pesen pyykin Arielillakin ihan sitä varten, että pyykki tuoksuisi silloinkin, kun en voi käyttää pyykistä johtuen huuhteluainetta. Minulle se on tuoksu, joillekin sitten haju ;).

Vierailija
46/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnolliset hajut on asia aivan erikseen.

Vierailija
47/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaikka olisinkin allerginen, koska inho on niin voimakas. Olen atoopikko ja kosketusallergia kaikkiin pesuaineisiin, myös niihin hajusteettomiin jos käsin pesisin, mutta ne hajusteelliset saa hirveän päänsäryn ja kuvotuksen tunteen aikaan. kirpparivaatteet jää useimmiten ostamatta tämän takia, vaatii monta pesua että haju lähtee ja joskus ei mikään pesu ole auttanut.

Tämä on vähän sama kuin ruuassa - jos on tottunut puhtaaseen ruuan makuun, siitä nauttii ilman valmismarinadien aromivahventeita, mutta äkkiä sitä saa kemikaaleilla aistinsa niin tukkoon ettei edes huomaa sitä löyhkää tai ruuassa keinotekoista makua.

Vierailija
48/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaikka olisinkin allerginen, koska inho on niin voimakas. Olen atoopikko ja kosketusallergia kaikkiin pesuaineisiin, myös niihin hajusteettomiin jos käsin pesisin, mutta ne hajusteelliset saa hirveän päänsäryn ja kuvotuksen tunteen aikaan. kirpparivaatteet jää useimmiten ostamatta tämän takia, vaatii monta pesua että haju lähtee ja joskus ei mikään pesu ole auttanut.

Tämä on vähän sama kuin ruuassa - jos on tottunut puhtaaseen ruuan makuun, siitä nauttii ilman valmismarinadien aromivahventeita, mutta äkkiä sitä saa kemikaaleilla aistinsa niin tukkoon ettei edes huomaa sitä löyhkää tai ruuassa keinotekoista makua.

Vierailija
49/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran pieni koira lentokoneessa, siis lentolaukussa ihan hiljaa koko matkan viimeisessä rivissä penkin alla. Kukaan ei huomannut koiraa koko matkan aikana, ainoastaan yksi keski-ikäinen nainen huomasi koiran meidän poistuessa koneesta ja kiljaisi "voi kamalaa, ajatella jos joku on vaikka allerginen!" Tää on just niin tätä suomalaista hysteriaa. Koira oli ilmoitettu lennolle asianmukaisesti ja pidettiin koko ajan siellä laukussa. Oikeasti kenen vain takissa voi olla saman verran karvaa, kun mitä toi 4kg painava, laukkuun lukittu koira aiheuttaa viimeisen rivin penkin alla. Kauhistellaan kaikki yhdessä jonkun mahdollisesti allergisen takia. Ja jos joku on noin herkkä, niin täytyy varmaankin jo itse ilmoittaa siitä lentoyhtiöön.

Just tuollaiset ajattelemattomatja itsekkäät ihmiset tekee muiden koiranomistajien elämän hankalaksi kun kaikkia vihataan teidän ajattelemattoman, epäkohteliaan ja nolon minäminäminä-asenteen takia. Oletko kuullut kohteliaisuudesta ja muiden ihmisten huomioon ottamisesta? Tekstistäsi päätellen imeisesti et.

ei ole ok ottaa koiria lennolle, vaikka se on lentoyhtiön mielestä ok? Eikö sun pitäisi siinä tapauksessa ottaa yhteyttä lentoyhtiöön, joka sallii tällaisen pöyristyttävän menettelyn, eikä valittaa henkilölle, joka on toiminut sääntöjen mukaan?

En sanonut niin Vai onko sun mielestä ok olla epäkohtelias ja olla huomioimatta muita ihmisiä vaikka se ei ole vastoin lakia? Onko? HALOO.

Mulle jäi epäselväksi. Sitäkö, että koiraa EI olisi pitänyt ottaa mukaan vai mitä?

Tarkoitan, että mielestäni pitää ottaa toiset huomioon. Jos siinä viereisessä penkissä, tai vaikka takarivissä, on ihminen, joka on pahasti allerginen, sen lento on yhtä helvettiä sen takia että jollakin on koira mukana lennolla.

Olen tietoinen, että lentoyhtiön mukaan voi ottaa koiran mukaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ihan omaa järkeäkin saa käyttää.

Ja olen siis itse koiran omistaja, ja erittäin rasittunut mm. sukulaisista, jotka ovat niin allergisia niin allergisia minun koiralleni ja kaikille koirille ja ei voi yhtään olla koirien lähellä, mutta oman äidin vastaavanrotuinen koira saakin sitten olla kylässä (eli allergia ei sitten niin paha ollutkaan että olisi äitiä kehdannut vaivata koiranhoitopaikan etsimisellä).

Silti olen allergisten puolella siitä syystä, että mikä tahansa allergia, ollessaan paha, aiheuttaa järkyttävät oireet, esimerkiksi äidilläni kyseessä on hajusteet.

En oleta, että muiden pitäisi vähentää omaa hajustustaan radikaalisti. En myöskään väitä, etteikl koiran karvoja voi olla jollakin jo takissa mukana. Mutta miksi tehdä ylimääräistä hallaa? Koiran kun voi laittaa ruumaankin, tai jättää pois matkalta, tai mennä omalla autolla (koira ei haittaa muita) tai junalla (oma vaunu käsittääkseni) tai laivalla (oma hytti ja laiva muutenkin isompi alue kuin lentokone). Samoin, kun jos on menossa pieneen yleiseen tilaan (bussi, lentokone, pieni kirjasto tms.), voi ehkä ajatella muita ja laittaa yhden lirauksen vähemmän pyykinpesuainetta, chanelia tms.

Sitä tarkoitin.

Vierailija
50/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesuainetta ja kaikkia muitakin tuoksuja, mutta sitten tulin niille allergiseksi. Ärsyttää suunnattomasti käyttää hajusteettomia tuotteita. Varsinkin kun esim. useimmat hiustenhoitotuotteet ovat tehty niin miedoiksi ettei niistä tunnu olevan mitään hyötyä.

Vierailija
51/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesuainetta ja kaikkia muitakin tuoksuja, mutta sitten tulin niille allergiseksi. Ärsyttää suunnattomasti käyttää hajusteettomia tuotteita. Varsinkin kun esim. useimmat hiustenhoitotuotteet ovat tehty niin miedoiksi ettei niistä tunnu olevan mitään hyötyä.

sun muut onki tosi huonoja. Kampaamoista kyllä löytyy hyviä hajusteettomia tuotteita :)

Vierailija
52/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajustamattomat saippuat, pyykinpesuaineet ja muutamat ihovoiteet haisee ihan järkyttävän pahalle. Esimerkiksi LV-saippua, hyi olkoon! Jos pesukone hoitaa kunnolla työnsä, pyykkiin ei jää hajua sen paremmin hajustetuista kuin hajustamattomistakaan aineista, mutta joskus kun on erehtynyt ostamaan hajustamatonta käsisaippuaa niin siitä jää kyllä käsiin kamala haju :-(

Vierailija
53/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkaa aivastuttaa. Joidenkin ihmisten kanssa on ihan tuskaa olla vaikka samassa hississä, vaikka tyypillä ei olis ees hajuvettä...

Vierailija
54/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää epämääräisistä kemikaalihajuista ympärilläni vaan raikas luonnollinen tuoksu on pyykissäkin paras.

Joistakin hajuista tulee jopa migreeni. esim. meikeissä käytän vain hajusteettomia tuotteita, en voisi käyttää muuta.

Vierailija
55/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alle vuoden vanha Boschin pesukone. Yleensä meillä käytetään hajusteettomia pesuaineita, mutta ostin kerran vahingossa oikeasti miedosti hajustettua. Ja vaikka laitoin pesuainetta tavallista vähemmän, niin kyllä sen pyykistä haistoi, ero normaaliin oli ihan selkeä. Ostan myös paljon vaatetta käytettynä, ja hyvin harvoin tulee vastaan sellaisia jotka ovat hajuttomia, melkein aina jollekin hajusteelle haisevat.

Eli väittäisin kyllä että hajua jää vaikka olisi hyväkin pesukone.

hajustamattomat saippuat, pyykinpesuaineet ja muutamat ihovoiteet haisee ihan järkyttävän pahalle. Esimerkiksi LV-saippua, hyi olkoon! Jos pesukone hoitaa kunnolla työnsä, pyykkiin ei jää hajua sen paremmin hajustetuista kuin hajustamattomistakaan aineista, mutta joskus kun on erehtynyt ostamaan hajustamatonta käsisaippuaa niin siitä jää kyllä käsiin kamala haju :-(

Vierailija
56/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi käytän huuhteluainetta pyykissä ja varmaan sitä moni muukin käyttää, kun kaupan hyllyt niitä notkuu.

Hiusten hoitotuotteissa on oltava kiva haju ja kaikissa suihkusaippuoissa myös.

Vierailija
57/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi käytän huuhteluainetta pyykissä ja varmaan sitä moni muukin käyttää, kun kaupan hyllyt niitä notkuu.

Hiusten hoitotuotteissa on oltava kiva haju ja kaikissa suihkusaippuoissa myös.

Vierailija
58/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluu.ehkä näillä äideillä on allergiset lapset,tai itse ovat.

Vierailija
59/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajusteet, myös muiden ihmisten vaatteissa, voi pahimmillaan aiheuttaa minulle astmakohtauksen

Vierailija
60/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käytämme hajusteettomia pesuaineita, myös esim. suihkugeeli, hiuslakka, deo jne. Tuoksua lisätään sitten hajuvetenä, jos siltä tuntuu. Jos vaatteet tuoksuvat jo valmiiksi "kukkaniityltä" ja hiukset kirsikalta, ei siihen enää hajuvettä kannata lisäillä. Hukkaan menee.

Toisten hajusteiden käyttö ei minua yleensä häiritse, tosin yhden kerran vuosia sitten meinasin kirjaimellisesti ottaen oksentaa bussissa, kun vieressä istuva oli ilmeisti uittanut itsensä Poison-hajuvedessä.. Jos hajuyliherkillä on tuollaista, niin sääliksi heitä kyllä käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme