Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki haluaa käyttää hajusteetonta pesuainetta?

Vierailija
06.10.2010 |

Minusta on kiva, että pyykki tuoksuu jollekin eikä ole hajutonta.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis "tuoksuherkkä" niin ihan oikeasti olet sadisti, jos se sua naurattaa.

Vierailija
22/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis "tuoksuherkkä" niin ihan oikeasti olet sadisti, jos se sua naurattaa.

vaan nimenomaan nipoja valittajia. Sama ihmistyyppi kirjoittelee sanomalehtiin jatkuvasti valituksia milloin mistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Comforteissa, Omoissa tai Luvileissakaan mitään vikaa ole ja tuoksuvat välillä nenään ihan hyvältäkin. Pidän kuitenkin enemmän sen hajusteettoman pyykkiaineen raikkaasta tuoksusta.

Makuasioita, mitä näistä taas tappelemaan.

Vierailija
24/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voi voi, MINUA oksettaa, MINUN päätä särkee, MINUN SILMIÄ kutittaa, kun lapseni luokkakaverin isän paidassa on käytetty huuhteluainetta. Voi MINUN nenäparkaani, voi näitä kemikaaleja, voi voi, MINUN elimistö ei siedä kemikaaleja"..

Tunnen pari tällaista "tuoksuherkkää" ihmistä ja naurattaa. Kunnon nipottajia, yök.

mutta vahvat hajut tekevät mulle pahan olon. Monelle ne tekevät migreenin, toiset ovat niille allergisia. Näköjään toisille tulee yllätyksenä, että me ihmiset olemme erilaisia.

Vierailija
25/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille ei hajusteettomia tule. Tykkään myös huuhteluaineesta, en aina osta rahansäästösyistä (siitä kun on niin helppo säästää), mutta kyllä musta tuoksuu ihanalle pyykki, jos on käytetty huuhteluainetta. Luonnonsuojelusyyt kyllä ymmärrän. Itse yritän käyttää mahd. pieniä määriä pesuaineita. Ja tietty joku voi oikeasti olla allerginen, mutta mistä sitten johtuu, että Suomessa on oikeasti joka toinen jollekin (hajulle) yliherkkä? Kyllä taitaa olla nipottajiakin joukossa aika lailla, valitettavasti. Ja harmillista niiden puolesta, jotka oikeasti kärsivät.

Meillä oli kerran pieni koira lentokoneessa, siis lentolaukussa ihan hiljaa koko matkan viimeisessä rivissä penkin alla. Kukaan ei huomannut koiraa koko matkan aikana, ainoastaan yksi keski-ikäinen nainen huomasi koiran meidän poistuessa koneesta ja kiljaisi "voi kamalaa, ajatella jos joku on vaikka allerginen!" Tää on just niin tätä suomalaista hysteriaa. Koira oli ilmoitettu lennolle asianmukaisesti ja pidettiin koko ajan siellä laukussa. Oikeasti kenen vain takissa voi olla saman verran karvaa, kun mitä toi 4kg painava, laukkuun lukittu koira aiheuttaa viimeisen rivin penkin alla. Kauhistellaan kaikki yhdessä jonkun mahdollisesti allergisen takia. Ja jos joku on noin herkkä, niin täytyy varmaankin jo itse ilmoittaa siitä lentoyhtiöön. Se nyt vaan on fakta, että kun koneessa on satoja ihmisiä, niin jollain on hajuvettä, joku polttaa, jollain kotieläin ja joku saattaa jopa pestä pyykkinsä hajustetulla pesuaineella! Rikollisia kaikki!

Vierailija
26/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustetut pyykit ovat kammottavia. Saan päänsäryn niistä välittömästi. Yök!

Vierailija
27/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset hajuherkät hienoperseet on noloja :D

"voi voi, MINUA oksettaa, MINUN päätä särkee, MINUN SILMIÄ kutittaa, kun lapseni luokkakaverin isän paidassa on käytetty huuhteluainetta. Voi MINUN nenäparkaani, voi näitä kemikaaleja, voi voi, MINUN elimistö ei siedä kemikaaleja"..

Tunnen pari tällaista "tuoksuherkkää" ihmistä ja naurattaa. Kunnon nipottajia, yök.

Kiva, että olen mielestäsi nolo. Mitei kuitenkin, että sen sun tuoksun takia, mä makaan duunipäivän jälkeen koko illan pimeessä huoneessa ja oksennan. Lisäksi käytän omaisuuden migreenilääkkeisiin (n. 7 eur/kpl, halpa ei auta)

Tämä siis useamman kerran viikossa. Mistänikin naurattaa, sillä hän saa hoitaa lapsemme yksin työpäivän jälkeen ja mun elämä menee siellä piemeessä huoneessa oksentaen tai muuten vaan ollen mahdollisimman paikoillani.

aika oudot huvit sulla, jos tälläinen naurattaa.

Vierailija
28/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään enemmän hajuvesien tuoksusta, eikä minusta siihen sovi sitten muut tuoksut sekoittamaan. Siksi ostan kosmetiikankin mahdollisuuksien mukaan tuoksuttomana.

Kokeilin muuten kesällä itsekin tuota Lumme-pyykinpesuainetta, kun sain jonkun ilmaisen kokeilupussin. Minäkin käytin sitä vähemmän kuin ohjeistettiin ja tosiaan haju oli ihan järkyttävä. Omot, Arielit yms. eivät tuoksu ollenkaan niin voimakkaalle. Joten en suosittele mietoja tuoksuja haluavalle, vaikka paketissa niin mainostettiin...

Vierailija
29/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa haista omolle tai luvilille tai comfortille. Onneksi näihin ihmisiin voi pitää HAJURAKOA.

Vierailija
30/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen vasta aloin huomata, miten karseilta hajustetut pesuaineet ja niillä pestyt pyykit haisevat. Nenä oli aiemmin niihin turtunut. Hajusteita riittää kyllä joka paikassa muutenkin yli tarpeen!

Vierailija
31/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty joku voi oikeasti olla allerginen, mutta mistä sitten johtuu, että Suomessa on oikeasti joka toinen jollekin (hajulle) yliherkkä? Kyllä taitaa olla nipottajiakin joukossa aika lailla, valitettavasti. Ja harmillista niiden puolesta, jotka oikeasti kärsivät.

mulle tulee vain voimakkaista hajuista paha olo. En voi sille mitään. Ennen käytin hajuvesia, mutta n. 9 vuotta sitten jouduin lopettaa, silloin tuli päänsärkyäkin, onneksi ei enää.

Kun kyllästää itseään niillä hajuilla, niihin turtuu. Sama juttu monilla jotka käyttävät hajuvettä: sitä lisätään vähitellen, kun ei enää itse haista sitä tuoksua.

Mä en henkilökohtaisesti usko, että nuo keinotekoiset hajut ovat hyväksi ihmiselle, mutta mulle on aivan sama, jos joku haluaa niitä käyttää. Mulla on ongelma ainoastaan silloin, jos joku haluaa olla mua hyvin lähellä ja haisee tosi voimakkaalta, tai jos joudun nukkumaan lakanoissa, joissa on käytetty sekä hajustettua pesuainetta että huuhteluainetta.

Vierailija
32/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minäkään en kestä liiallista pesuaineen hajua. Käytän kyllä tuoksuvia aineita, mutta annostelen vain 1/3 suositellusta. Mielestäni tällöin tuoksu on riittävän mieto mutta hyvä silti.

Vierailija
33/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä tää on ajankohtainen aihe koska 16-vuotias tyttäremme lotraa noiden tuoksujen kanssa.

Haluaa pestä pyykkinsä itse, se on hyvä. Mutta mä olen meille ostanut erisania pyykinpesuaineeksi ja nyt tyttö on sitä mieltä että se ei hälle käy, hän haluaa tuoksuja ja on ostanut omoa ja vaniljan tuoksuista huuhteluainetta. Siihen päälle vielä shampoot, hiuslakat, vartalovoiteet, hajuvesi jne. niin aikamoinen tuoksujen sekasotku.

Ei se mua sinänsä haittaa, en ole allerginen ja ei päätä särje tai mitään, mutta se hajuvana mikä tytöstä lähtee on silti ihan "hirvee".

Vierailija
34/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etenkin ärsyttää kun naapurin pesuaine"tuoksut" tulvii päivittäin meillekin... :(

Minulle on tuskaa mennä esim. tavarataloon jos joutuu kulkemaan hajuvesiosaston läpi. Samoin pesuainehyllyjen välissä on inhottava kävellä. Vahvat pesuaineet aiheuttavat nenä-ärsytyksen lisäksi kutinaa ja ihottumaa. Siksi vältän kaikkia hajusteita kotona :)

Vierailija
35/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vahvat hajut laukaisee mulla migreenin, vielä tosi nopeasti :( Tykkään käyttää hajuvesiä, mutta voin laittaa niitä vain vähän enkä minnekään kasvojen lähelle, koska saan muutoin migreenin.

Ostan paljon vaatetta esim. huutonetistä, ja käytännössä kaikki pitää joko pestä tai laittaa moneksi päiväksi tuulettumaan kun haisevat niin jollekin huuhtelu/pesuaineelle.

ja meille ei hajusteettomia tule. Tykkään myös huuhteluaineesta, en aina osta rahansäästösyistä (siitä kun on niin helppo säästää), mutta kyllä musta tuoksuu ihanalle pyykki, jos on käytetty huuhteluainetta. Luonnonsuojelusyyt kyllä ymmärrän. Itse yritän käyttää mahd. pieniä määriä pesuaineita. Ja tietty joku voi oikeasti olla allerginen, mutta mistä sitten johtuu, että Suomessa on oikeasti joka toinen jollekin (hajulle) yliherkkä? Kyllä taitaa olla nipottajiakin joukossa aika lailla, valitettavasti. Ja harmillista niiden puolesta, jotka oikeasti kärsivät.

Vierailija
36/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran pieni koira lentokoneessa, siis lentolaukussa ihan hiljaa koko matkan viimeisessä rivissä penkin alla. Kukaan ei huomannut koiraa koko matkan aikana, ainoastaan yksi keski-ikäinen nainen huomasi koiran meidän poistuessa koneesta ja kiljaisi "voi kamalaa, ajatella jos joku on vaikka allerginen!" Tää on just niin tätä suomalaista hysteriaa. Koira oli ilmoitettu lennolle asianmukaisesti ja pidettiin koko ajan siellä laukussa. Oikeasti kenen vain takissa voi olla saman verran karvaa, kun mitä toi 4kg painava, laukkuun lukittu koira aiheuttaa viimeisen rivin penkin alla. Kauhistellaan kaikki yhdessä jonkun mahdollisesti allergisen takia. Ja jos joku on noin herkkä, niin täytyy varmaankin jo itse ilmoittaa siitä lentoyhtiöön.

Just tuollaiset ajattelemattomatja itsekkäät ihmiset tekee muiden koiranomistajien elämän hankalaksi kun kaikkia vihataan teidän ajattelemattoman, epäkohteliaan ja nolon minäminäminä-asenteen takia.

Oletko kuullut kohteliaisuudesta ja muiden ihmisten huomioon ottamisesta? Tekstistäsi päätellen imeisesti et.

Vierailija
37/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran pieni koira lentokoneessa, siis lentolaukussa ihan hiljaa koko matkan viimeisessä rivissä penkin alla. Kukaan ei huomannut koiraa koko matkan aikana, ainoastaan yksi keski-ikäinen nainen huomasi koiran meidän poistuessa koneesta ja kiljaisi "voi kamalaa, ajatella jos joku on vaikka allerginen!" Tää on just niin tätä suomalaista hysteriaa. Koira oli ilmoitettu lennolle asianmukaisesti ja pidettiin koko ajan siellä laukussa. Oikeasti kenen vain takissa voi olla saman verran karvaa, kun mitä toi 4kg painava, laukkuun lukittu koira aiheuttaa viimeisen rivin penkin alla. Kauhistellaan kaikki yhdessä jonkun mahdollisesti allergisen takia. Ja jos joku on noin herkkä, niin täytyy varmaankin jo itse ilmoittaa siitä lentoyhtiöön.

Just tuollaiset ajattelemattomatja itsekkäät ihmiset tekee muiden koiranomistajien elämän hankalaksi kun kaikkia vihataan teidän ajattelemattoman, epäkohteliaan ja nolon minäminäminä-asenteen takia.

Oletko kuullut kohteliaisuudesta ja muiden ihmisten huomioon ottamisesta? Tekstistäsi päätellen imeisesti et.

ei ole ok ottaa koiria lennolle, vaikka se on lentoyhtiön mielestä ok? Eikö sun pitäisi siinä tapauksessa ottaa yhteyttä lentoyhtiöön, joka sallii tällaisen pöyristyttävän menettelyn, eikä valittaa henkilölle, joka on toiminut sääntöjen mukaan?

Vierailija
38/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käytetään Allegroa.

Olen huomannut, että jotkut pesu-/huuhteluaineet todella tuoksuu voimakkaasti omaankin nenään. Esim. joskus kirppisvaatteet tarvitsee pestä useampaan kertaan ennen kuin haju lähtee.

Sinänsä kyllä komppaan sitä, että on se kumma, kun nykyään joka toinen saa jostain hajusta jotain migreeniä tms. niin ettei kykene normaalielämään. Sellaisten paikkahan on sitten ihan korvessa, jotta elämä olisi ihmisarvoista.

Sitten on tietysti näitä alati-valittajia, joita nyt vaan vaivaa joka asia toisissa ihmisissä.

Tuntuu, että paras maailma on heistä väritön, mauton, äänetön, ongelmat näkymättömiä jne.

Ai niin, mökilläkin voi olla kauheaa käydä ulkohuussissa, kun siellä vaan haisee niin pahalle.

Toista se oli ennen vanhaan.

Vierailija
39/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, mökilläkin voi olla kauheaa käydä ulkohuussissa, kun siellä vaan haisee niin pahalle.

Hajuherkkyys liittyy nimenomaan KEINOTEKOISIIN hajuihin. Mulla ei ole mitään vaikeuksia käydä ulkohuussissa, eikä asua täällä paskanhajun keskellä maalla, mutta voimakkaista keinotekoisista tuoksuista tulee mulle kuvottava olo.

Ymmärrätkö eron?

Vierailija
40/69 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaiset ajattelemattomatja itsekkäät ihmiset tekee muiden koiranomistajien elämän hankalaksi kun kaikkia vihataan teidän ajattelemattoman, epäkohteliaan ja nolon minäminäminä-asenteen takia. Oletko kuullut kohteliaisuudesta ja muiden ihmisten huomioon ottamisesta? Tekstistäsi päätellen imeisesti et.

ei ole ok ottaa koiria lennolle, vaikka se on lentoyhtiön mielestä ok? Eikö sun pitäisi siinä tapauksessa ottaa yhteyttä lentoyhtiöön, joka sallii tällaisen pöyristyttävän menettelyn, eikä valittaa henkilölle, joka on toiminut sääntöjen mukaan?

Vai onko sun mielestä ok olla epäkohtelias ja olla huomioimatta muita ihmisiä vaikka se ei ole vastoin lakia? Onko? HALOO.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi