Ah, taas kerran arvostan suuresti kotona oloa
Niin mahtavan upeeta kun ei tarvitse lähteä aamulla ruuhkaan ajelemaan.
Ihana jäädä höpsöttelemään ja juttelemaan sänkyyn unenpöpperöisten lasten kanssa ilman aikatauluja.
Ei ne suuret tulot vaan ne tärkeät arjen pikkuhetket :)
Kommentit (47)
mikäli taaperon onnellisuudesta voi mitään päätellä uskon että olen tehnyt oikean ratkaisun. Sen verran monesti päivässä tuo pieni 1v4kk ihminen tulee äitiä rutistamaan ja kikattelee mennessään. Tuskin sitä tekisi ihan heti toisten jaloissa pkssa.
tai ehtii pappaantua autettavaan kuntoon. Siinä ei paljon eläkkeelläolosta ehdi nautiskella, kun omaishoitajana höpsöttelee.
...noiden kotonaolovuosien verran joudut pidentämään eläkkeellejäämistä jos haluat kunnon eläkkeen.
Esim. jos teillä on miehen kanssa 5 v ikäeroa ja mies jää eläkkeelle 62 v. sinä joudut jatkamaan esim. 64-65 v. ikäiseksi että saat kompensoitua kotonaolovuodet edes jotenkin. Miehesi on silloin jo 70 v.
en ihan ymmärrä pointtiasi? Mies on kyllä vanhempi Olen ollut siis 3 lapsen kanssa äitiyslomalla yhteensä 6v, en siis työttömänä tai kotirouvana, jäi vielä kotihoidonvuosia käyttämättäkin.
En mäkään ihan nyt ymmärrä, mikä tässä nyt on niin kamalaa? Aika harvoja pariskuntia tunnen ylipäätään, jotka ovat IHAN samaan aikaan päässeet eläkkeelle... Vai meinaatko, että se eläkkeelläoleva ei jaksa "odotella" kotona työssäkäyvää ja etsii uuden?
naida rikas mies! Sit voi päivät pitkät naukkailla skumppaa, bilettää ja miettiä, et minkä näistä laukuista nyt ottais mukaan shoppailureissulle, taidan ottaa ton Fendin, ku siit näkee, et mul on tyylitajuu ja fyrkkaa. Ja sit vaan Ferrarin rattiin ja baanalle! Ja lapset hoitaan tietty hoitaja.
töihin vieden lapset päiväkotiin ja meen vielä lämpimään sänkyyn ottaan aamuunet. Sitten juon rauhassa kahvin ja luen lehden. Ja sitten siirryn höpsöttelemään AV:lle. AAAAAAHHHHHHHHHH.
töihin vieden lapset päiväkotiin ja meen vielä lämpimään sänkyyn ottaan aamuunet. Sitten juon rauhassa kahvin ja luen lehden. Ja sitten siirryn höpsöttelemään AV:lle. AAAAAAHHHHHHHHHH.
ajattelin kuinka ihana ja antoisa työ minulla on. Ja aamulla ehdin hyvin viettää lasteni kanssa kiireettömän aamun, ennen kuin vein lapset hoitoon ja itse lähdin ruuhkaan ajelemaan ja kuuntelemaan lempi radiokanavaani. Ja työpäivän jälkeen hain iloiset lapset päiväkodista (jossa taas kehuttiin lapsiani) ja sitten kotiin touhuamaan lasten kanssa, tänään vuorossa oli pullan leivontaa. Sitten lapset nukkumaan ja minä saan nauttia parista tunnista itsekseni (mies työmatkalla).
Ei elämässäni ole mitään valittamista. Kotona ollessa hermot kiristivät vähän väliä, ja aivot oliva surkastuneet. Nyt koen olevani taas oma itseni ja voin toteuttaa sekä itseäni että olla hyvä äiti ja puoliso.
kolmatta lastamme eikä tulis mieleenkään rahan takia viedä pientä hoitoon. Tiukkaa tekee taliudellisesti mutta uskon että lapselle parempi olla kotona kuin hoidossa. Talous ei aina ole se nro ykkönen! Toki ruokaa pitää riittää ja lämmintä ylle ja katto pään päälle mutta kaiken maailman höpöstykset jäävät kyllä kakkoseksi tässä asiassa.Meillä jokaisella tosin oma arvomaailmamme!