Ah, taas kerran arvostan suuresti kotona oloa
Niin mahtavan upeeta kun ei tarvitse lähteä aamulla ruuhkaan ajelemaan.
Ihana jäädä höpsöttelemään ja juttelemaan sänkyyn unenpöpperöisten lasten kanssa ilman aikatauluja.
Ei ne suuret tulot vaan ne tärkeät arjen pikkuhetket :)
Kommentit (47)
Alaluokkalaisia ovat vielä ja jokaisena päivänä joku kolmesta lapsesta lähtee klo 10 ja kolmena päivänä joku tulee jo klo 12, joten kyllä tässä lapset vielä aika pitkälti pyörii.
Mutta jälleen kerran eräs tuttu kyseli, että "mitä sä oikein teet, kun lapset ovat koulussa?". Sanoin, että laiskottelen :) Enkä ruvennut selittelemään mitään...
Tosin sillä erotuksella, että kun olen aikani höpsötellyt lasteni kanssa, passitan heidät ovesta ulos kouluun ja jään nauttimaan ihan omasta rauhastani muutamaksi tunniksi :-)
tusinan sijoitusasuntoja, kattavan osakesalkun ja eläkesäästöohjelman.
koululainen ja eskarilainen ei ehdi jäämään mun kainalooni pitkäksi aikaa. No tuo taapero ehtii :D
muutaman vuodenkin kotona olo ei jätä ketään ilman eläkettä mutta aika moni pärjää vallan hyvin ilman sitä osakesalkkua :D kuulostat vaan kateelliselta!
Miksi joku luulee ettei eläkkeellä pärjää ellei ole suurta eläkettä tai osakesalkkua?Huvittavaa...
Okei, kerro miten sä aiot pärjätä eläkevuosinasi, kun et nyt tee töitä etkä ole perinyt etkä säästänyt. Nettipokerillako sitten?
muutaman vuodenkin kotona olo ei jätä ketään ilman eläkettä mutta aika moni pärjää vallan hyvin ilman sitä osakesalkkua :D kuulostat vaan kateelliselta!
muutaman vuoden kotonaololta, koskapa yksi sun toinen puhui koululaislapsista. Ja vaikka olisi edes sen 3 v per lapsi, tavisperheessä (jossa on ikäeroja) sekin venyy liki 10 vuodeksi, mikä on iso lovi eläketurvaan jos sitä ei millään paikkaile.
ehkäpä toiset osaa pelata korttinsa niin että voivat olla kotirouvia te itse vaan ette osaa! Itse olen ollut 4v kotona ja eläkettäkin kertynyt silti :D toivottavasti te työläisrouvat olette itse keränneet sen osakesalkkunne kun ette kerran eläkkeitä tule saamaan. Mä muuten säästän koko ajan eläkettä itselleni vaikka olenkin lasten kans kotona :D kaikkien ei tarvitse kiikuttaa pieniä lapsiaan toisten hoidettaviksi! Monet eivät edes halua!
aivan ilman tuloja.
Elintaso mitoitetaan sen mukaan miten on kulloinkin rahaa.
Säälin sinua joka vie pienet lapset hoitoon koska ei ole "varaa" olla kotona. Lisäksi selität tuosta eläkkeen pienuudesta.
Minä tulen pärjäämään aina. Kamalaa kun elämäsi pyörii ainoastaan rahan ympärillä. Voi sinua!
kuin eläke. Haluan vaan nauttia ajasta, jonka voin viettää lasten kanssa kotona.
Kyllä sitä sitten kerkeää töitä vielä tehdä ennen kuin on eläkeiässä. Jos siis elää edes niin vanhaksi.
kanssa 4,5 v putkeen. Sitten töihin ja vielä kerran höpsöttelemään kotio. 1,5v oli kivaa ja sitten tökkäsi. Pienin ressukka joutui jo 2v hoitoon ja perävalot vaan vilkkuu aamuisin, kun riennän töihin lepäämään. Tää mamma ei enää jaksa päivääkään kotiäitiyttä.
Ihanne sinänsä, sain laiskotella kyllästymiseen asti. Olen ollut jo lähes vuoden töissä ja pyöritämme melkoista aamurumbaa, kun lapset 2,7 ja 8v, mutta edelleenkään en aamuisin halua kotiin jäädä. Mutta kiva sinne on iltapäivällä taas palata.
Höpsöttelemisiin
ja nautin tästä. Lapseni ja mieheni nauttivat myös. Eihän sitä tiedä onko mitään eläkejärjestelmää edes olemassa silloin, kun jään eläkkeelle, joten en todellakaan ostaa huolestua siitä ja kun muuta omaisuutta on kerätty jo nyt, niin tuskin ollaan mitään tyhjätaskuja, kun ollaan vanhuksia.
Kato vähän vaan pitsiä vilauttaa, niin (eläke)säästöt karttuu taas kummasti.
kanssa 4,5 v putkeen. Sitten töihin ja vielä kerran höpsöttelemään kotio. 1,5v oli kivaa ja sitten tökkäsi. Pienin ressukka joutui jo 2v hoitoon ja perävalot vaan vilkkuu aamuisin, kun riennän töihin lepäämään. Tää mamma ei enää jaksa päivääkään kotiäitiyttä.
Ihanne sinänsä, sain laiskotella kyllästymiseen asti. Olen ollut jo lähes vuoden töissä ja pyöritämme melkoista aamurumbaa, kun lapset 2,7 ja 8v, mutta edelleenkään en aamuisin halua kotiin jäädä. Mutta kiva sinne on iltapäivällä taas palata.
Höpsöttelemisiin
niin että sinun ei tarvitse vanhempana venyä töihin samaan aikaan kun hän höpsöttelee parhaita eläkevuosiaan. :D
aina kehoitetaan elämään niin kuin joka hetki olisi viimeinen. Minä ainakin elän se hetken mieluiten lasteni kanssa, kuin keräämällä eläkerahastoa, jota en välttämättä ole edes käyttämässä kun sen aika olisi.. Ja kertynyt eläke kun ei ilmeisesti periydy lapsillekaan..
aina kehoitetaan elämään niin kuin joka hetki olisi viimeinen. Minä ainakin elän se hetken mieluiten lasteni kanssa, kuin keräämällä eläkerahastoa, jota en välttämättä ole edes käyttämässä kun sen aika olisi.. Ja kertynyt eläke kun ei ilmeisesti periydy lapsillekaan..
Kertynyt eläke ei ilmeisesti periydy...
Onhan se mahdollista, että kuolee nuorena ja lapset sitten itkee haudalla, että olipa hyvä kun äiti oli kotona palstailemassa vauvapalstalla meidän kaa. Todennäköisemmin kuitenkin elät ysikymppiseksi.
että en suinkaan ole kotirouva. Hoitovapaalla juuri päättyneeltä äitiyslomalta. Esikoinen koulussa, kaksi pienempää kotona.
"Uraputki" odottaa paluutani... Joten älkää huolestuko eläkkeen kertymistestä ;)
Ei muuten ole osakesalkkuja eikä mitään muutakaan miestä suurempaa rahastoa :)
ap
kattavaa osakesalkkua eikä oikein muutakaan ..kuin kotiäitivuosia.
Ennen ei kertynyt eäkettä jos jäi kotiin hoitamaan lapsensa esim. 3-vuotiaaksi.
Lapsia on kuitenkin syntynyt, koskaa halusin ison perheen ja kävin työssä sopivin välein.
Osa lapsistamme on ollut vauvasta asti hoidossa, osa on voinut olla kotona ollessani äitiyslomilla, välillä laskimme kuinka pärjätään jos jäisin muutamaksi vuodeksi lapsiamme hoitamaan joten olin pienten sekä koululaisten kanssa pois työelämästä.
Lapsemme ovat syntyneet aikoina jolloin ei ollut kotihoidon tukea...Muistan aina sen tunteen kun olimme miehen kanssa laskeneet mistä voi "tinkiä" että pystyisin jäämään kotiin lapsiamme hoitamaan.
Riemua oli kun muutamasta markasta ole enää kiinni ja päätimme etten mene nuorimman lapsemme äitiysloman jälkeen työhön.
Nyt alkoi tulemaan työeläkettä n.400€/kk ja koska se jää noin pieneksi annetaan lisäksi vanhuusläkettä siten että saan kuukaudessa 740€ yhteensä.
Jos menen tekemään keikkaa saan tienata tuon summan päälle vajaa 640€ enkä menetä eläkettä.
Aviomies huolehtii, on vielä muutaman vuoden työssä ja sitten viettää kanssani eläkepäiviä.
Tosin sillä erotuksella, että kun olen aikani höpsötellyt lasteni kanssa, passitan heidät ovesta ulos kouluun ja jään nauttimaan ihan omasta rauhastani muutamaksi tunniksi :-)