lapsen luokkakaverin isä on narkkari/rikollinen
antaisitko oman lapsesi olla ko.lapsen kanssa koulun jälkeen? Lapsella myös epäsosiaalisia piirteitä.
Kommentit (51)
Kumpa lapset saisi itse valita vanhempansa ! Eivät varmasti ottaisi rikollista isää, tai äitiä joka kieltäisi leikkimästä jonkun kivan kaverin kanssa, jonka isä on jotain mitä mä en edes ymmärrä.
Mä en kyllä vaihtaisi mun ex rikollista isää mihinkään. Ihan tavallinen perheenisä ja suht normaali lapsuuskin oli (iskää vaan näki viikonloppuisin) on sovittanut syntinsä ja jatkanut elämää. Kaikki ihmiset ketkä on meidän perheen leimannut vaihtaisin kyllä.
ei ole sen lapsen vika, jos isä on sellainen. Tosin pitäisin vähän tarkemmin näiden ystävyyttä ja tekemisiä silmällä. Onhan se lapsesi ystävällekkin hyvä nähdä normaalin perheen malli.
Koska entinen sanaa ei voi yhdistää narkomaaniin tai alkoholismiin.
nartsu ja mieheni nartsu/alkkis.
samat sanat. Ihme luulo ihmisillä, että noita ei voi lopettaa! reps kops sanon minä! ja ei todellakaan voi mitenkään repsahtaa, pystyn koko ajan itse päättämään otanko huumeita vai en. :) (En kyllä ollenkaan repsahtanutkaan kun lopetin, en osaa repashtamimista mitään sanoa...mutta jos 8 v on ollut käyttämättä, niin en tod. voisi repsahtaa...)
huumeiden käytöstä ja rikoksista. Itse olen käyttänyt vuoden verran amfetamiinia, essuja, subua satunnaisesti ja pillereitä. Mieheni on käyttänyt edellämainittuja 10 vuotta.
Viimeiset 7 vuotta olemme olleet raittiina. Meillä on 6 vuotias lapsi. Kukaan, HUOM! kukaan ei tiedä taustaamme täällä missä asumme ja lyön vetoa että leuat loksahtaisivat jos kertoisin.. kukaan ei uskoisi!
mies käy, on käynyt jo 7 vuotta töissä, loistava palkka, olen kotiäiti koska se on rahallisesti mahdollista, kuulun asukastoimikuntaan, vanhempain yhdistykseen, järjestän juhlia ja päivällisiä ystävillemme.
Minulla on myös vanhoja ystäviä jotka tietävät taustamme mutta kukaan uusista ystävistä ei tiedä eikä tule tietämäänkään koska tiedän että sen jälkeen lapsen otsassa on narkkarin lapsen leima, vaikka se olisi miten hullua!
Meillä käy paljon lapsia leikkimässä, yökylässä, matkustamme yhdessä ystävien kanssa ulkomailla ja eivät ikinä uskoisi mitä elämämme on ollut 7 vuotta sitten. Paraneminen alkoi jo 9 vuotta sitten mutta kokonaan ilman (retkahdukset on retkahdettu) olemme olleet sen 7v.
huumeiden käytöstä ja rikoksista. Itse olen käyttänyt vuoden verran amfetamiinia, essuja, subua satunnaisesti ja pillereitä. Mieheni on käyttänyt edellämainittuja 10 vuotta. Viimeiset 7 vuotta olemme olleet raittiina. Meillä on 6 vuotias lapsi. Kukaan, HUOM! kukaan ei tiedä taustaamme täällä missä asumme ja lyön vetoa että leuat loksahtaisivat jos kertoisin.. kukaan ei uskoisi! mies käy, on käynyt jo 7 vuotta töissä, loistava palkka, olen kotiäiti koska se on rahallisesti mahdollista, kuulun asukastoimikuntaan, vanhempain yhdistykseen, järjestän juhlia ja päivällisiä ystävillemme. Minulla on myös vanhoja ystäviä jotka tietävät taustamme mutta kukaan uusista ystävistä ei tiedä eikä tule tietämäänkään koska tiedän että sen jälkeen lapsen otsassa on narkkarin lapsen leima, vaikka se olisi miten hullua! Meillä käy paljon lapsia leikkimässä, yökylässä, matkustamme yhdessä ystävien kanssa ulkomailla ja eivät ikinä uskoisi mitä elämämme on ollut 7 vuotta sitten. Paraneminen alkoi jo 9 vuotta sitten mutta kokonaan ilman (retkahdukset on retkahdettu) olemme olleet sen 7v.
Koska vain sen parannukseen uskoon tuossa tapauksessa.
EI ole olemassa entistä narkomaania tai entistä alkaholistia. Vaikka olisivat viimeksi käyttäneet 5v sitten viinaa tai huumeita, on silti edelleen alkoholisti tai narkomaani. Eivät kykene kohtuukäyttöön. Ja repsahduksen voi aiheuttaa mikä vain, vaikka kaljapullon näkeminen kaupassa hieman huonona päivänä.
Joten edelleen samaa mieltä, lastani en päästä sellaiseen kotiin, jossa huumeita käytetään.
Jollain on mennyt ainakin valistus perille :D ehkä vähän liiankin kanssa.
Joo en minäkään päästä lastani sellaiseen kotiin, jossa käytetään huumeita, mutta sun kirjoituksesta kyllä paistaa aika pitkälle, ettet tunne oikeasti yhtään "parantunutta" entistä päihteidenkäyttäjää.
huumeiden käytöstä ja rikoksista. Itse olen käyttänyt vuoden verran amfetamiinia, essuja, subua satunnaisesti ja pillereitä. Mieheni on käyttänyt edellämainittuja 10 vuotta. Viimeiset 7 vuotta olemme olleet raittiina. Meillä on 6 vuotias lapsi. Kukaan, HUOM! kukaan ei tiedä taustaamme täällä missä asumme ja lyön vetoa että leuat loksahtaisivat jos kertoisin.. kukaan ei uskoisi! mies käy, on käynyt jo 7 vuotta töissä, loistava palkka, olen kotiäiti koska se on rahallisesti mahdollista, kuulun asukastoimikuntaan, vanhempain yhdistykseen, järjestän juhlia ja päivällisiä ystävillemme. Minulla on myös vanhoja ystäviä jotka tietävät taustamme mutta kukaan uusista ystävistä ei tiedä eikä tule tietämäänkään koska tiedän että sen jälkeen lapsen otsassa on narkkarin lapsen leima, vaikka se olisi miten hullua! Meillä käy paljon lapsia leikkimässä, yökylässä, matkustamme yhdessä ystävien kanssa ulkomailla ja eivät ikinä uskoisi mitä elämämme on ollut 7 vuotta sitten. Paraneminen alkoi jo 9 vuotta sitten mutta kokonaan ilman (retkahdukset on retkahdettu) olemme olleet sen 7v.
Ootteko ihan tosissanne -Olen itse "päihdeäiti" ja kolmatta vuotta selvinpäin. Lapseni on 2v. Minulla on PALJON kaltaisiani ystäviä, työskentelen sairaanhoitajana (enkä ole siinäkään ainoa "narkkari"). Ei tätä voi selittää enempää kuin ottakaa oikeasti selvää vaikka käymällä NA:n kesäpäivillä tai lukemalla YO gradun päihdeäitiydestä...
Narkkarikin on ihminen, varsinkin entinen narkkari -monesti jopa..
Kaksi kysymystä
1. Näkyykö sostyössä asioidessa uusperheenä esim asuntoasiat, täydentävä toim.tulotuki tms. avopuolison tiedoista merkintä mahdollisista
rikoksista, huumeenkäytöstä, kavalluksesta, mielenterveyshoidosta, veloista, rikostuomioista tms?
2. Ja jos näkyy, heillä, sos.tt. on vaitiolovelvollisuus, jos näkyy vanhoja tietoja? Eivät ota asioita esille? Toinen puolisko voi olla täysin tietämätön painavistakin asioista, ellei asianomainen itse koskaan kerro (mikä on miehiään ja miten elänyt elämäänsä)? Onko näin vai eikö ole?
huumeiden käytöstä ja rikoksista. Itse olen käyttänyt vuoden verran amfetamiinia, essuja, subua satunnaisesti ja pillereitä. Mieheni on käyttänyt edellämainittuja 10 vuotta.
Viimeiset 7 vuotta olemme olleet raittiina. Meillä on 6 vuotias lapsi. Kukaan, HUOM! kukaan ei tiedä taustaamme täällä missä asumme ja lyön vetoa että leuat loksahtaisivat jos kertoisin.. kukaan ei uskoisi!
mies käy, on käynyt jo 7 vuotta töissä, loistava palkka, olen kotiäiti koska se on rahallisesti mahdollista, kuulun asukastoimikuntaan, vanhempain yhdistykseen, järjestän juhlia ja päivällisiä ystävillemme.
Minulla on myös vanhoja ystäviä jotka tietävät taustamme mutta kukaan uusista ystävistä ei tiedä eikä tule tietämäänkään koska tiedän että sen jälkeen lapsen otsassa on narkkarin lapsen leima, vaikka se olisi miten hullua!
Meillä käy paljon lapsia leikkimässä, yökylässä, matkustamme yhdessä ystävien kanssa ulkomailla ja eivät ikinä uskoisi mitä elämämme on ollut 7 vuotta sitten. Paraneminen alkoi jo 9 vuotta sitten mutta kokonaan ilman (retkahdukset on retkahdettu) olemme olleet sen 7v.