Mä en ole koskaan tajunnut miksi uskovaiset kyseenalaistavat uskonnottomien
moraalikäsitykset. mä olen ateisti ja mulla parempi moraalitaju kuin monella kristityllä. Mihin sitä uskontoa tarvii jotta osaa esim kasvattaa lapselle moraalitajun ja tiedon oikeasta ja väärästä? Kertokaa te uskovaiset.
Kommentit (30)
koska mihin sellainen ihminen, joka on ns hyvä ihminen, tarttis kristinuskon keskeistä elementtiä armoa. Se voikin olla niin että ne pahimmat päätyy kristityiksi, koska ovat enemmän vailla anteeksiantoa ja armahduksen kokemusta.
Ehkä kuitenkin vielä jotain päivänä kun Jumala kutsuu sinua, sinä voit vastata hänen kutsuunsa myönteisesti. Siunausta sinun elämääsi. t. Uskova kristitty
Mä en ole koskaan tajunnut koko uskovaisten ja uskonnottomien tarkoituksellista vastakkainasettelua.
Se on varsinainen alan perusoppikirja.
että se näyttää hyvältä vain paperilla ja fantasioissa, mutta vaikutukset todellisuudessa on jotain ihan muuta.
Uskikset hyväksyy homot mutta vihaa vain homojen tekoja ja sen jälkeen on valtakunnassa kaikki hyvin. Tosiasiassa Suomessa elää vähemmistö, jotka kohdellaan todella asiattomasti ja suurin rummuttaja tämän asiattoman kohtelun ylläpitämiseksi ovat uskovaiset. Vai kelle muulle ryhmittymälle voi uskovainen sanoa netissä että olet sairas, perverssi, saastainen, saatanan vallassa jne. mukavia asioita eikä yksikään uskovainen sano siihen että hei, onko tästä asiasta pakko puhua tähän sävyyn. Ei ainutkaan. Kyllä ne on muut jotka vaatii asiallista kohtelua homoja kohtaan.
Tai sitten tämä lisääntymiskysymys. Uskovainen on sitä mieltä että jokainen sikiö pitää saattaa täysiaikaiseksi, no matter what. Hän kauhistelee erityisesti niitä äitejä, jotka tekevät abortteja liukuhihnalta. Elämä on pyhä jne. jne. Kun sen sijaan ateistina itse ajatttelen, että luojan kiitos ne ihmiset jotka ei pysty alkeellisimpaankaan elämänhallintaan älyää edes tehdä abortin ja säästävät taas yhden lapsen todella kamalalta lapsuudelta, jonka vaikutukset ulottuvat koko loppuikään mt-ongelmineen ja rikollisuuksineen. Kun taas uskovainen fantaisioi vain siitä ihanasta hetkestä, kun pelastettu vaavi lasketaan lempeästi myhäilevän äitinsä rakkaisiin käsiin. Right.
Ja niin edelleen. Tätä vois jatkaa koko illan.
Entäs sitten tää idea että jumala on luonut ihmisen täydelliseksi ja ainutlaatuiseksi blaa blaa eikä siihen pidä ihmisen puuttuman. Käytännön seuraus? Elinluovutuksesta aivokuolleelta kieltäytyy kaksi ryhmää: vainoharhaiset ja uskovaiset. Ja aivokuollut on siis KUOLLUT. Häntä voidaan joka tapauksessa pitää elossa vain muutaman päivän, ja aivot rupeavat tuhoutumaan jo siinä vaiheessa kun aivokuolema todetaan. Mutta ilmeisesti taivaan portilla lasketaan haamuelimet? Maanpäällä tällainen uskova ei niitä todellakaan enää tarvi, mutta jonkun toisen elämä voisi säästyä ja suuri määrä ihmisiä säästyä läheisen ennenaikaisen menettämisen tuskalta. Muttakun ei, epäitsekäs fundamentalisti vartioi jokaista elintään.
On myös uskovia, jotka ovat homoseksuaaleja itse. Syyllistyt itse rankkaan yleistykseen. Nettiherjanheiton perusteella ei voi tehdä luonnehdintaa yhdestäkään ihmisryhmästä. Vaikka minä tein kerran katuhaastattelua ja eräs haastateltavistani oli homo ja sanoi että hän erityisesti tykkää nuorista pojista, niin se ei tarkoita että kaikki homot ovat hulluja kiilusilmäisiä pedofiilejä. Netissä äänekkäimpiä ja tuotteliaimpia postaajia ovat fundamentalistit, olipa kyse mistä tahansa asiasta, aatteesta tai lahkosta.
Itse asiassa suurin osa tuntemistani uskovaisista suhtautuu varsin arasti tähän homokysymykseen.
Aborteista vielä, niin suurin osa niistä tehdään ihan tavallisille perheenäideille, ei suinkaan huumeteineille. Sikäli en ole samaa mieltä kanssasi, että abortti olisi aina oikein. Et kai sinäkään ajattele niin, että jos lapsi, jo syntynyt, elää huonoissa oloissa, olisi parempi suorittaa jokin eutanasian tapainen, jotta lapsi pääsisi kärsimyksistään? Siinä mielessä kai elämä on ateistillekin "pyhää"?
on Jehovan todistajat. Useimmat eivät pidä heitä edes kristittyinä.
Netissä äänekkäimpiä ja tuotteliaimpia postaajia ovat fundamentalistit, olipa kyse mistä tahansa asiasta, aatteesta tai lahkosta.
nämä "arat" uskovaiset hyväksyvät hiljaa homojen kohtelun olemalla koskaan puuttumatta edes epäasiallisimpien kirjoittajien suoltamaan tekstiin.
Ehkä kuitenkin vielä jotain päivänä kun Jumala kutsuu sinua, sinä voit vastata hänen kutsuunsa myönteisesti. Siunausta sinun elämääsi.
t. Uskova kristitty