Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia on insinöörimiehet?

Vierailija
05.10.2010 |

Tapailen sellaista, mutta mun on jotenkin vaikea tulkita häntä. Aiemmat olleet taiteilijoita ym. verbaalisesti lahjakkaita ja tunteensa ilmaisevia. Mutta mä en edes olis voinut päätellä mistään että tää on ihastunut muhun ennenkuin sen sanoi suoraan.

Siis onko tuo tietty miestyyppi vaan tuommoinen? Onko "tekniset" ihmiset jotenkin erilaisia ihmissuhteissaan (siis tunteiden ilmaisu ym.)kun tämmöiset taiteelliset ja tunteelliset jollainen itse olen (todellinen teknisen vastakohta muutenkin)?

Mulla menee hermot välillä kun yritän tulkita että mitähän tuokin nyt tarkoitti jne. Antaa välillä sellaista vaikutelmaa niinkuin ei olis kovin kiinnostunut ja sitten kuitenkin sanoo huomaamatta jossain yhteydessä jotain mistä vois päätellä että onkin. Ei olla siinä vaiheessa vielä että voisi suoraan puhua tunteista, pelkään että säikähtää jos sanon tai kysyn liian suoraan, vielä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettava, sanansa mittainen. Hoitaa lapsia ja kotia, mutta osaa kyllä hermonsakin menettää. Eli pitkäpiimäisyys loppuu siinä kohtaa. Ajattelee aina perheen parasta ja turvallisuutta mm. kaikissa hankinnoissa. Hoitaa lapset omalla tavallaan ja omalla hitaalla aikataulullaan, mutta perusteellisesti. Ei kerro usein rakastavansa, mutta tiedän sen noista käytännön teoista.

T:3 jonka mies on opiskellut ensin insinöörin sitten DI:n tutkinnon

Vierailija
22/29 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööreissäkin voi olla myyntipuolen miehiä, jotka ovat enemmän supliikkikavereita. Mutta ap taitaa tarkoittaa perinteisiä teknisen puolen suunnittelijoita/asiantuntijahommissa olevia. Jos sattuisi olemaan esimiesasemassa, niin sitten luulisi että koulutusta ja harjotusta olisi tullut kommunikointitilanteisiin enemmän. Eli ne insinööritkin tekevät erityyppisiä hommia ja insinöörikunnan sisälläkin näihin hakeutuu varmaankin erilaiset ihmistyypit.

Yleensä kai nämä perusinsinöörit ovat kunnollisia ja huolehtivat myös kunnostaan harrastamalla liikuntaa (toisin kun joku oletti miehensä olevan tässä poikkeus). Tunteiden ilmaisu ei ole välttämättä vahvin valtti, mutta tuo rauhallisuus ja analyyttisyys on loistava ominaisuus lasten kanssa. Perheenisinä insinöörit ottavat vastuuta (kestävät sitä arjen puurtamista) eivätkä pakene niin paljoa kaikkeen hauskaan kavereiden kanssa.

Insinöörimiehistä ei varmaan kannata päätellä, vaan kysy suoraan. Lisäksi kannattaa kertoa mitä itse haluaa, eivät insinöörimiehet välttämättä ymmärrä naisia (tosin en ole varma muistakaan miehistä).

t: Insinöörinainen, jolla ei ole insinöörimiestä (tylsistyisin kuoliaaksi ja myyntimiehen kanssa menisi hermot)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tapaillut vain taidealan miehiä ennen tätä insinöörimiestäni ja ero on huomattava. Insinööriin voi luottaa. Hän pitää huolta sijoituksistaan eli itsestään ja perheestään. Insinööri osaa arvostaa sitä, että nainen on kiinnostunut eri asioista kuin itse ja nauttii naisen tuomista vaihtelevat ajatuksista ja esim kulttuuriharrastuksista vaikkei ne ihan heti tule mieleen. Ja ainakin tämä insinööri on aina osannut käydä neuvottelut suoraan eli ilmaista kiinnostuksensa ja myös sitoumuksensa.

Vierailija
24/29 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan samanlainen näyttäisi olevan, kuin suomalainen perusinsinöörikin. Insinööriys ylittää kaikki kansallisuusrajatkin. : D

Mieheni on tunnollinen, aika hiljainen (tutussa porukassa puhelias), ratkaisukeskeinen, ahkera, aika putkiaivoinen, varovainen, asiantunteva, hyvä työntekijä, hyvin sitoutunut sekä työhönsä että myös parisuhteeseen ja isyyteen, ei tykkää juoda liikaa, mutta juo mielellään pari kaljaa, tekee paljon kotitöitä, mutta putkiaivoisesti (keskittyy täysillä vain ja ainoastaan yhteen asiaan kerralla), leikkii mielellään lasten kanssa, rakentelee legoilla, ulkoilee....

Vierailija
25/29 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitaita, pikku asioihin takertuvia, suunnitelmallisia, tylsiä, järjestelmällisiä, usein melko pihejä/hyviä taloudenpidossa.

Jos hermo kestää, varmasti hyvää isä-ja aviomiesainesta.

Ovat usein luotettavia, ennalta-arvattavia, suht siivoja ja hyväkäytöksisiä.

Vierailija
26/29 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miehestäni vain hyvää sanottavaa näin 28 vuoden jälkeenkin. Hän on todella fiksu, todella hauska, tietää eri asioista paljon ja niinpä hän ei käy koskaan tylsäksi. Miehenä hän on hellä, kiltti, erinomainen isä, tasapuolinen ja loputtoman ystävällinen. Koko tänä aikana hän on suutahtanut ehkä pari kertaa ja silloinkin leppynyt nopeasti. Eikä hän ole ikinä kironnut eikä haukkunut mitään eikä ketään.

Yksi heikkous hänellä sentään on: taipumus pitää kalliista autoista, moottoripyöristä sekä kaikenlaisista koneista ja elektroniikasta. Ja kun niitä "tarvitaan", hän ei ajattele ollenkaan taloudellisesti.

Minä suutahtelen, kirota päräyttelen joskus, venytän senttiä ja itken aina, kun tilaisuus siihen on, oli kyseessä päikkärin tai koulun juhlat, häät tai muskarin konsertti.

Vierailija
27/29 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kanssa olen naimisissa.

Joku sanoi hyvin, että huolehtivat sijoituksistaan eli perheestään ja taloudellinen ajattelu on hyvällä tasolla. Pitkäjänteisiä raha-asioissa, miettivät tulevaisuuden turvaamista. Muutenkin ratkaisut on yleensä järkeviä ja monelta kantilta JÄRJELLÄ mietittyjä.

Löytyy kyllä spontaaniutta pienemmissä ratkaisuissa eli esim. matkalle lähdetään lyhyellä aikataululla pitkällekin. Matkat aina eri kohteisiin, eivät ole kovin turvallisuushakuisia muutenkaan.

Perhekeskeisiä (poikkeuksia on). Puolisoina huomioivia ja jopa uhrautuvia. Tekevät töitä hyvän perhe-elämän ja vaimon hyvinvoinnin eteen. Osaavat kyllä menettää hermonsakin. Isinä hyviä.

Muutama todella suuri kiinnostuksen kohde harrastuksena, joka vie miestä.

En vaihtaisi omaani mihinkään. Koen että minua pidetään kuin kukkaa kämmenellä ja minä olen täysin tasa-arvoinen kumppani.

Vierailija
28/29 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osalla tuntuu sosiaaliset taidot olevan täysin hukassa ja kaiken tulisi olla järkevää, esim lahjaksi vaimolle tiskikone....kukin tyylillään mutta ei kiitos mulle.

Vierailija
29/29 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:n kanssa onnellisesti jo 10 vuotta. Ja itse olen hörhöhumanisti :)

No, minulla on muutamasta DI:sta kokemuksia ja yhden kanssa olen naimisissa.

Joku sanoi hyvin, että huolehtivat sijoituksistaan eli perheestään ja taloudellinen ajattelu on hyvällä tasolla. Pitkäjänteisiä raha-asioissa, miettivät tulevaisuuden turvaamista. Muutenkin ratkaisut on yleensä järkeviä ja monelta kantilta JÄRJELLÄ mietittyjä.

Löytyy kyllä spontaaniutta pienemmissä ratkaisuissa eli esim. matkalle lähdetään lyhyellä aikataululla pitkällekin. Matkat aina eri kohteisiin, eivät ole kovin turvallisuushakuisia muutenkaan.

Perhekeskeisiä (poikkeuksia on). Puolisoina huomioivia ja jopa uhrautuvia. Tekevät töitä hyvän perhe-elämän ja vaimon hyvinvoinnin eteen. Osaavat kyllä menettää hermonsakin. Isinä hyviä.

Muutama todella suuri kiinnostuksen kohde harrastuksena, joka vie miestä.

En vaihtaisi omaani mihinkään. Koen että minua pidetään kuin kukkaa kämmenellä ja minä olen täysin tasa-arvoinen kumppani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi