Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa ei 'kannata' sairastaa, ainakaan astmaa.... siis rahallisesti.

Vierailija
04.10.2010 |

Meillä on astma minulla ja neljällä lapsella. Minun astmani ole kelan mielestä 'oikea' ja en saa lääkkeistä kuin peruskorvauksen, kuitenkin tarvitsen kalliin yhdistelmälääkkeen.

KAhdella lapsella astma on puhjennutäskettäin, toinen pärjää onneksi parin kympin lääkkeillä/kk, toinen tarvitsee spiraa ja ne lääkkeet sitten maksavatkin yli 60e/kk.

No alle kouluikäiset saavat vammaistukea sitten, kun tauti ei ole enää aivan tuore, mutta kouluikäiselle se ei enää kuulu.

Juttelin kerran apteekin kassalla jonnkun 'tädin' kanssa, joka kertoi että astmalääkkeet ovat kalleimpia perussairauden lääkkeitä. Muihin yleisiin perussairauksiin lääkkeet maksaa kokonaan valtio, mutta tämä lysti on kustannettava itse...

Meillä kuluu myös erästä kallista kipulääkettä ja perheemme lääkekulut ovat n.300e joka kuukausi... ei paljon naurata...

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta putkeen!

Vierailija
42/44 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään, sen olen huomannut. Jos sairastut pidenpiaikaisesti olet rinnastettavissa rikolliseen varsinkin jos diagnoosi on vielä auki. Näin ei asiaan liittyen ja itse taloudellisesti sairauden vuoksi työkyvyttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista? Mun ukko saa ainakin ilmatteeksi lääkkeet, koska hänellä on astma (ja kissa-allergia) ...joku hengitettetävä lääke ja tavalliset tabletit.

Vierailija
44/44 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti tarvitsin jatkuvasti Seretideä, joka on tosi kallis.

Vuoden alussa jätin sokerin ja valkoiset jauhot ja perunan ja riisin pois ruokavaliosta enkä ole nyt tarvinnut Seretideä puoleen vuoteen, enkä mitään muutakaan allergialääkettä paitsi lyhyesti koivun kukinta-aikaan.

Kokeile ap, josko auttaisi sinuakin?

Se olisi minulle hyväksi muutenkin, tiedän sen... ja jos se auttais vielä näihin mun kammottaviin allergioihiin niin elämästä tulis aika paljon helpompaa.... mutta kun karkki ja kakkukin on hyvää =((

Lasten vakuutukset ei toisi oleellista muutosta meidän tilanteeseen, koska pidemmällä aikavälillä kalleimpia lääkkeitä käytämme minä ja mies... Eikä neljän lapsen vakuutuksetkaan ole ihan ilmaisia... nyt tämän puolivuotta, kun kuopus on käyttänyt kalliita spiralääkkeitä ja kela on korvannut niistä vain perusprosentin, vakuutus olisi kyllä kannattanut... mutta en saanut vakuutusta raskausaikana, ja 2kk ikäisenä lapsella oli jo ollut astman oireita ... muille en ole tyhmyyttäni ottanut vakuutusta. Isommat ovat sairastuneet vasta 3 ja 7 vuotiaana, joten en tajunnut ottaa vakuutusta edes kolmannelle... kuopukselle olisin tajunnut mutta oma sairauteni esti sen