Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5-vuotias osaa kirjaimet

Vierailija
04.10.2010 |

Tyttäreni on oppinut kirjaimet ja osaa jo tunnistaa, "lukea", muutamia sanoja. Onko muiden lapset oppineet kirjaimet näin nuorena?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt eskarilaisena ei edelleenkään ole tajunnut miten se lukeminen tapahtuu :-)

Eli minusta kirjainten "osaaminen" ei mitenkään ole verrannollinen siihen, että hoksaa mitä se lukeminen on.

Vierailija
22/25 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotias ei kyllä osaa lukea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö osasi kirjaimet 2-vuotiaana. On aina ollut kiinnostunut kirjaimista ja sanoista, mutta nyt 5-v:nä ei vielä osaa lukea kuin satunnaisia sanoja. Kiinnostus ja oppiminen on ollut kausittaista. Olen aina vastannut ja neuvonut, kun on kysynyt, mutta en ole opettanut muulloin. Osaa tosin kirjoittaa aakkoset, koska niistä on hauska laulu ja osaa siitä päätellä mikä tulee seuraavaksi.

Vierailija
24/25 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat lapset kiinnostuivat kirjaimista + parissa kuukaudessa oppivat kirjaimet, tämä tapahtui molemmilla noin 1,3 - 1,5-vuotiaana.

Molemmat alkoivat itse kysellä esim tietokoneen näppäimistöstä kirjaimia "mikä tuo on?", ja mehän kerrottiin.

Vierailija
25/25 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaana luki helppoja sanoja

Miten niin joku kalastelee kehuja näillä kysymyksillä? Kyllä muistan itseänikin kiinnostaneen aikanaan, kuinka tavallista/tavatonta tämä on.

Ja nyt lapsen ollessa pikkukoululainen, olen edelleen kiinnostunut, mitä ikää hänen taitonsa vastaavat. On siis yhä ikätasoaan huomattavasti edellä näissä tiedollisissa asioissa. Mutta on tosi joitakin asioita, joissa laahaa ehkä hieman ikätasoaan perässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän