te, joilla on jäähypenkki käytössä, APUA!
Homman nimi on tämä:
näin, kun ville(3v) löi kallea
laitoin villen jäähylle, koska en hyväksy lyömistä missään tapauksessa
jäähyajan kuluttua menin juttelemaan villelle ja käskin pyytää anteeksi kallelta
ville kieltäytyi pyytämästä anteeksi -> uusi jäähy
rääkyi siellä lelua, juotavaa, vuotavaa nenää, pissahätää(pääsi vessaan, takaisin jäähylle), lohduttamista, väsymystä jne, en suostunut
aina kun sanoin, että pitää pyytää kallelta anteeksi, kieltäytyi ja sai uuden jäähyn
ja kieltäytyy edelleen, homma jatkunut jo 2 tuntia.
Mitä mä teen?
Kommentit (6)
Ja jäähyn tarkoitus hiukka katosi.Olisin sen yhden jäähyn jälkeen ottanut lapsen tai lapset,tiukkaan keskusteluun asiasta.Jospa se ville koki ettei ollut riidan ainoa osapuoli eikä siksi halua pyytää anteeksi?
Uhmaikäisten kanssa on kyse siitä keneltä menee hermo / kantti /kärsivällisys ensin. Ja se olet sinä. Ja minä... En jaksa,.
höyryt tasaantuneet eikä halua pyytää anteeksi tai selittää minulle miksi oli joutunut jäähylle, niin laitan uudelle jäähylle jossa ehtona on että sitten pääsee pois (saa tulla itse) kun tulee pyytämään veikalta anteeksi. Istuu siellä itse yleensä 5 minuuttia ja kun jurppii niin tulee pyytämään anteeksi ja jäähy loppuu.
saada nollattua sillä että antaa myös jäähyläiselle hieman empatiaa. Voi esim., kun toista kovasti harmittaa ja kieltäytyy anteeksi pyynnöstä, häntä halata ja sanoa että onpa kurjaa kun sinullekin tuli paha mieli, ja sitten sanoa että tulehan nyt äiti auttaa sinua ja talutat halamaan toista.
No, minusta meni väärinpäin koko homma.
ENSIN olisi pitänyt jutella että mitä tapahtui, miksi löi. Jos syy on selkeästi villen, niin sitten ville pyytää anteeksi. Jos kalle on osasyyllinen tai mitä liekään - ei ne asiat ole niin yksiselitteisen mustavalkoisia - niin sitten lapset sopii keskenään ja jutellaan mikä on oikein ja mikä väärin.
JOS ville löi ilman syytä, eikä suostu pyytää anteeksi, SITTEN jäähypenkki.
Nyt ville on saanut jo tosi pitkän rangaistuksen, ei taida edes muistaa miksi oikeasti istui siinä ja mitä oikeasti tapahtui. Kokemus on vain, että äiti istuttaa penkillä - 2 tuntia!!
anna olla, lapsi on jo rangaistuksen saanut!
Terveisin neljän lapsen hoitaja-äiti 40 ++