Sisarusten nimien alkukirjaimista
Mitä mieltä olette: pitääkö sisaruksilla joko olla kaikilla samat alkukirjaimet (esim. Milja, Matilda, Milo & Minka) tai jokaisella oma (Joona, Elias, Venla & Aino)?
Vai voiko olla osalla sisaruksista sama alkukirjain ja osalla eri, ilman että tulee vaikutelmaa, että joku ei kuuluisi joukkoon (esim. Veera, Felix & Fiina)? Ovatko kenties jotkut äänteet riittävästi samanlaisempia kuin toiset, esim. mainittu V ja F tai vokaalit, niin että ovat riittävästi 'samaa porukkaa'?
Kommentit (28)
Mulle on ihan sama kuka antaa lapsilleen minkäkin nimen, mutta en kyllä itse toteuttaisi tuota alkukirjain kaavaa ainakaan tahallisesti. Meidän lapsilla on kaikilla eri alkukirjaimet, R, P, H, ja ne nimet on tulleet ihan siten että pidimme juuri näistä nimistä :)
Minusta nimet saa olla mitä tahansa, kunhan tyyli ei riitele pahasti (tyyliin Joel, Leo ja Matti).
Isäni kaikkien 8 sisaruksen nimet alkavat a-lla, samoin ukin ja mummin :)
T: Kahden a:lla alkavan tytön äiti, joka haaveilee kolmannesta...
ihan järkyttäviä!!
Tai sit 4 A:lla alkavaa tms... eihän niitä kuulija edes erota toisistaan!
Isäni kaikkien 8 sisaruksen nimet alkavat a-lla, samoin ukin ja mummin :)T: Kahden a:lla alkavan tytön äiti, joka haaveilee kolmannesta...
sisaruksetkin jo ;)
Esim: Asta, Aira, Arja, Asmo, Auvo,Ari, Anna-Liisa ja Aulis
ja terkkuja tutuille ;D
että sisaruksille joko samalla alkukirjaimella tai sitten muuten vain samantyyliset nimet.
Ihmettelen usein perheitä, joissa lasten nimiksi on laitettu esim. Miro (uudehko nimi) ja Anna-Kaisa (vanha nimi ja vieläpä kaksoisnimi).
Itsellä kolme lasta, kaikki samalla alkukirjaimella vaikka kuopus onkin eri isältä. En halunnut, että eri isän lapsi erottuu joukosta nimen perusteella.
ja pojan eri. Mutta, se että tyttöjen nimet alkaa samalla on ihan sattumaa.
tosin nyt toinen tytöistä haluaa tietytn nimen vauvalle jos on tyttö, alkaa samalla kirjaimella kuin tyttöjen.
Nimi on mulle ja miehellekin mieluisa, eli tod. näköisesti sitten se laitetaan.