Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etävanhemman maksama koulutustuki, onnistuuko?

Vierailija
17.09.2010 |

Vanhempien elatusvelvollisuus ei päätykään kun lapsi täyttää 18v, vaan vasta sitten kun lapsi pystyy itse elättämään itsensä. Käytännössä siis kun on valmistunut toisen asteen koulutuksesta.

Ihan vain mielenkiinnosta siis kyselen, onko lapsesi saanut koulutustukea etävanhemmaltaan, ja paljonko/kk?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mun mies maksoi tyttärensä vuoden kansanopiston maksun, ja sitten ammattikorkeakoulun aikana 2 eka vuonna 100 e kk. Tytär asui siis omillaan. Sitten muutti poikaystävänsä kanssa yhteen , kävi töissä ja sanoi itse, etti tartte enää maksaa. toki mieheni silloin tällöin edelleen antaa rahaa, vaikka tyrtär on valmistunut ja töissä:-)

Vierailija
2/4 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä etäisä maksoi lukion loppuun 250€ kuussa lapsille.

Lukion jälkenn toinen nuorista periaatteessa pystyi itsensä elättämään, oli kesätöissä, armeijassa ja taas töissä. Tosin asui kotona ja näin minä kuitenkin elätin että pystyi säästämään rahaa opiskelujen alkuun. Katsotaan miten pitkään elää säästämillään rahoilla, opiskelut alkoivat kuun alussa.

Toisen kesätyöt olivat aika kehno palkkaisia ja ei kauheasti ehtinyt tienata ennenkuin aloitti opiskelut heti lukion jälkeen, on sitten tehnyt paljon töitä opiskelujen ohella ja äitinä olen jonkun verran avustanut.

Koen todella raukkamaisena isän luistamisen elatuksesta, ainakin jokainen tuntemani normaali keskiluokkainen ihminen sponssaa lastaan tämän opiskellessa vaikka se ei pakollista olisikaan.

Mutta eiköhän sielä takana aina ole se uusi vaimo joka tietää parhaiten mihin ne rahat laitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies maksoi ihan sovussa, omasta halustaan, lapsen ja äidin kanssa yhdessä keskusteltuaan. Mä pikemminkin kannustan antamaan rahaa muulloinkin, jos tiedän että lapsilla on isompia menoja, mies ei aina itse tajua:-). Itse ansaitsen riittävästi, jotta voin elättää yhteisen lapsemme vaikka yksinkin, jos tarve tulisi.

Vierailija
4/4 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muiden eronneiden kanssa juttelee, samoin tyttäreni on kokenut jutellessaan ystäviensä kanssa jotka tulevat eroperheistä.

Kaikilla ei ole ajattelevia äitipuolia.

Ainakin minä koen että lasteni isä ja äitipuoli ovat unhotaneet mitä on olla nuori ja yrittää kituuttaa vähillä rahoilla, yhteisiä lapsia heillä ei ole ja molemmat hyvä palkkaisessa työssä.

Ihmettelen vaan miksi nuorta ei voi avustaa, kun se jos mikä ei ainakaan tule ex-puolisolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä