Kuinka vahvaa kahvia keitätte?
Mä laitan yleensä puolet poroja. Siis jos kuus kuppia kahvia, niin kolme mittaa poroja.
Kommentit (83)
Moccamaster kahvinkeittimessä vain tuo kallis ja jatkuvasti rikkoutuva mitta jolle vaikea löytää korvaavaa.lisäksi vielä kylmää kahvia.
21 grammaa tummapaahtoisia kahvinporoja pieneen pressopannulliseen. Puoltoista lattekulhollista saa. Vaaleasta paahdosta menee vain maha sekaisin.
6g/1dl vettä, moccamasterilla
Kokonaisia papuja tuoreeltaan itsejauhettuna
Juhlissa en juo ikinä kahvia, se on aina jotain laihaa vaaleapaahtoista :( tulee vaan närästys ja huono olo.
Kahvinkeittimen vettä 6 kuppia niin 6 tasamittaa kahvia ja 1 mitta on 7g.
Tämä on ammattilaisten suositus.
Nykyään olen tarkka kahvinkeittäjät.
En tiedä desi määriä.
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeittimen vettä 6 kuppia niin 6 tasamittaa kahvia ja 1 mitta on 7g.
Tämä on ammattilaisten suositus.
Nykyään olen tarkka kahvinkeittäjät.
En tiedä desi määriä.
Käytetään myös kahvipapua mutta suosin 1 ja 2 paahtoa. Tummat pavut matalahappoisia ja en tykkää.
Ihan sama, mut haluaisin sen kahvin vanukkaan kanssa. -Elli
Keitän aina saman verran kahvia ja laitan kahvia silmämääräisesti vanhasta tottumuksesta. Tulee vahvaa, mut laitan aika paljon maitoa. Ja saludosta tykkään eniten, juhla-mokka maistuu mun suussa kitkerältä. Äitini keittää sellaista laihaa litkua, joka näyttää enemmän teeltä, eikä hän kyllä mun keittämää juo ollenkaan. Maut on monet.
Pieetillä, eli kourallinen kahviporoja ja kannullinen vettä, ja naps.
Minulle ei ole hirveästi merkitystä että onko kahvi vahvaa vai vähemmän vahvaa. Käytä pikakahvia ja tiputtelen kuppiin kahvia fiiliksen mukaan, joskus vahvempaa ja joskus vähemmän vahvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan yleensä puolet poroja. Siis jos kuus kuppia kahvia, niin kolme mittaa poroja.
Kotona juodaan vain mutteripannu-espressoa, ja kahvia laitetaan sen verran kuin pidikkeeseen (suodatinosa?) mahtuu. Työhuoneella on suodatinkahvinkeitin ja siellä 1 mitta kahvia/ kuppi + 1 mitta kannulle.
Laiha kahvi aiheuttaa ihan tolkuttomasti pahaa mieltä.
En koskaan mittaa kahvia, kaadan suoraan pussista ja hyvää on ollut.
Juon murukahvia. N. 1,5tl poroja 3dl mukillista kohti.
Kotonani juon niin vahvaa kahvia, että kahviton työkaverini on jaksanut valittaa asiasta jo kolme kuukautta...
Kahville / Koffille, Jopeix meni kirjoitti:
Niin vahvaa jotta lusikka seisoo kupissa ja maistuu lento-petroolilta ja sanan mukaisesti lento kun se juonnin jälkeen lennäättää vessaan useita kertoja ja perse huutaa Hoosiannaa pari päivää juomisen jälkeen.
Porot ovat kotoisin Moskun Tokasta mutta en jää tulen olemusta sen enempää kommentoimaan kun taas pitää mennä.
Joskus olen pitänyt parin viikon kahvin juonni tauon mutta sitten olen taas laittanut
sumpin pihisemään
ja juonut sitä
mukitolkulla
1 kahvimitta per 1,25dl vettä on oma suhteeni.
Niin vahvaa kahvia että lusikka seisoo.
Kuinka joku ylipäätään viitsi keitellä mitään kahvia? Mulla on käytössä täysautomaatti, nappia painamalla espressot, cappucinot ja lattet pavuista jauhamalla.
Siis hyi hemmetti teitä teenkeittäjiä, mikään ole niin pahaa kuin hailakan värinen kahvi joka maistuu siltä niin kuin kahvinmakuista tiskivettä joisi. Juokaa itse mitä tykkäätte mutta vieraille keittäkää normaalisti, eli mitallinen per kuppi. Ite laitan vielä sen yhden ylimääräisen eli vaikka 6 kuppia vettä ja 7 puruja.