Kuinka vahvaa kahvia keitätte?
Mä laitan yleensä puolet poroja. Siis jos kuus kuppia kahvia, niin kolme mittaa poroja.
Kommentit (83)
Kyllä ne on kahvinporoja.
Mitallinen per kupillinen niin tulee juotavaa.
vettä yks enemmän kuin kahvia. Eli 4 vettä ja 3 kahvia.
sanoi aina, että kahvijauhoja pittää laettaa enempi ku vettä.
7 kuppiin vettä 7 mitallista kahvinporoja.
Siis enemmän kuin yksi mitallinen kahvinPOROJA kuppia kohden? Thyi!
Itse keitän vieraille suhteessa 1/1, mutta itse pidän laihasta kahvista, jolloin suhde on melkein 1/2 tai vähintään 3/4.
Vanhvaa kahvia ei voi juoda kupillistakaan, mutta laihaa juon usein koko kannullisen. ((Älkääkä vain sanoko, että se on pannu.))
yhtä isoa kuppia kohden.
Inhoan laihaa kahvia, jota useimmat keittävät.
Mä en ole edes tajunnut, että joku voisi keittää muuten ku yhden 1:1. Luulin vaan, että laihan kahvin ystävät laittaa valmiin kahvin sekaan vettä :D blondi mikä blondi.
Mä en ole edes tajunnut, että joku voisi keittää muuten ku yhden 1:1. Luulin vaan, että laihan kahvin ystävät laittaa valmiin kahvin sekaan vettä :D blondi mikä blondi.
Ei yhden 1:1 vaan pelkkä 1:1.
keittää kahvit aina silleen että se laittaa kerran käytettyjen porojen päälle muutaman mitallisen uusia.
keittää kahvit aina silleen että se laittaa kerran käytettyjen porojen päälle muutaman mitallisen uusia.
Keitän itelleni iltapäivällä aamuisista poroista juuri tuolla tavalla kahvit. Tai sitten lämmitän pannun pohjalle jääneet löröt mikrossa.
Itse laitan neljää kupillista kohti viisi tasapäistä mittaa kahvinporoja. Laitan kahviin aika reilusti maitoakin, eli tuollainen teenvärinen litku ei maistuisi miltään.
menee sekaisin liian vahvasta kahvista. Suhde on siis kuusi vettä neljä poroja.
laitan itselleni yhden kahvimitallisen poroja ja yhden teemakupillisen vettä. (se pidempi kuppi, ei pienin)
onkohan vahvaa vai ei, en tiedä.t. möhis
Jos keitän itselleni teemamukillisen kahvia, laitan 4 mitallista kahvinporoja. Yleensä juon kuitenkin espressoa.
Mä laitan yleensä puolet poroja. Siis jos kuus kuppia kahvia, niin kolme mittaa poroja.
Lähentelee tosi laihaa teetä....
Jos keitän suodatinkahvia, niin mitallinen kahvia/ kuppi + yksi mitta pannulle. Tummapaahtoista kahvia.
AP.n kahvi tuntuu niin laihalta, että siitä voi tulla vihaiseksi. Näyttääkö se kupissa teeltä?
1o kupillista vettä ja 4 kukkurallista mittaa puruja.
En tykkää liian vahvasta kahvista.