Kuinka vahvaa kahvia keitätte?
Mä laitan yleensä puolet poroja. Siis jos kuus kuppia kahvia, niin kolme mittaa poroja.
Kommentit (83)
lataan ensin Moccamasterin vesisäiliöön kuutta kupillista vastaavan määrän vettä ja sitten mittaan 5-6 espressomitallista suodattimeen, hieman riippuen siitä onko kahvi tuoretta vai ollut jo avattuna purkissa. Olisikohan tuo kahvimitallinen jotain 8-9 grammaa?
Tero
jota jotkut kutsuvat kahviksi! En saata ymmärtää, miten jonkun suussa sellainen "kahvi" muka maistuisi hyvältä!
Minun kahvini on laadukasta ja tummapaahtoista - kun sitä valmistaa suhteessa iso mitallinen kahvia yhteen kupilliseen vettä, niin tulee erinomaisen hyvää.
Join juuri liian laihaa kahvia ja tuli huono olo- Olin ostanut Robert Pauligia Juhlamokan sijaan ja olisi pitänyt enemmän kahvijauhoja panna keittimeen. Nyhän se tuli testattua. Monesti olen kokenut, että laihasta kahvista tulee huono olo.
Juon aika vahvan kahvin ja sen punaisen maion kanssa.
Hyi helvata miten laihaa kahvia keittelette. Poroja pitää olla joko yksi vettä/yksi puruja, ja laadukkaammissa kahveissa voi pistää enemmänkin puruja.
Mieluummin liian vahvaa kuin liian laihaa, samahan se on juoda vettä.
juoja saa kahvin laimennettua vedellä, mutta vahvemmaksi sitä ei saa millään.
juo itse kahvia, mutta mies keittää niin vahvaa kahvia, että useimpia vieraita irvistyttää - ja vieraille hän keittää laihempaa vieraskahvia ;)
Yleensä juo espressoa.
jota jotkut kutsuvat kahviksi! En saata ymmärtää, miten jonkun suussa sellainen "kahvi" muka maistuisi hyvältä!
Minun kahvini on laadukasta ja tummapaahtoista - kun sitä valmistaa suhteessa iso mitallinen kahvia yhteen kupilliseen vettä, niin tulee erinomaisen hyvää.
laitan itselleni yhden kahvimitallisen poroja ja yhden teemakupillisen vettä. (se pidempi kuppi, ei pienin)
onkohan vahvaa vai ei, en tiedä.
t. möhis
Kolme on tasapäistä ja neljäs vähän kukkurallaan.
Tämä on aika merkittävä tieto:
Laitan kahviin aika reilusti maitoakin
Meillä kaikki juo mustana, joten kahvin ei tarvitse olla vahvaa. Vieraille keitän vahvempaa ja laimennan omaa kupillistani vedellä.
kolminkertaisella annostuksella. taviskahvia en juo ollenkaan, pahaa kuin mikä.
Mä keitän moccamasterilla niin, että kuusi kuppia vettä ja kuusi moccamasterin mittaa kahvia.
Mies keittää niin, että kuuteen kuppiin kolme mittaa (tää on niin kuin teetä jois, ja paska lentää).
Mun pomo keittää niin, että täys pannu vettä ja puruja kaataa vaan pussista silmämääräisesti. Välillä kyseinen sumppi on vielä seissyt vähintään kolmisen tuntia siinä keittimessä ja sekös jos mikä on TERVAA! Mutta ihan juotavaa...
meillä on moccis ja laitan kuten ap eli puolet ja puolet ja hyvää tulee. Mulla on tosi hyvä näppituntuma mitä kahvinkeittoon tulee =)
Mä keitän moccamasterilla niin, että kuusi kuppia vettä ja kuusi moccamasterin mittaa kahvia.
Mies keittää niin, että kuuteen kuppiin kolme mittaa (tää on niin kuin teetä jois, ja paska lentää).
Mun pomo keittää niin, että täys pannu vettä ja puruja kaataa vaan pussista silmämääräisesti. Välillä kyseinen sumppi on vielä seissyt vähintään kolmisen tuntia siinä keittimessä ja sekös jos mikä on TERVAA! Mutta ihan juotavaa...
kahviaan =)
johon laitetaan KAHVIN P O R O J A
Laitan 4-5 todella kukkuraista ruokalusikallista kahvia ja saan siitä noin 0,5 litraa kahvia.
Mies tekee espressoa - pannulla tai keittimellä.
Tekee vahvaa.
Sinun kahvisi vaikuttaa teeltä ( :
Moccamasterin mukana tulee kahvimitta jossa yksi mitta vastaa kahta kuppia
Normimitta (pauligin tai kaupoissa myytävä) on yleisimmin 1:1
Jos oikein haluaa nipottaa, ostakaa vaaka. Vain niin saa aidosti tasalaatuista.
kuuluu annostella enemmän koska se on karkeammin jauhettu ja siitä siksi liukenee vähemmän makua
ja kaadan poroja suodattimeen ihan senhetkisen fiiliksen mukaan eli neljännes siitä suodatinsuppilosta, jos kaipaan laihaa kahvia ja melkein täyteen jos ei tahdo lähteä aamulla käyntiin.. Yleensä keitän iltapäivästä laihempaa kahvia kuin aamulla ja työkaverit saa juoda sitä samaa litkua, jos ovat olleet niin laiskoja etteivät ole jaksaneet itse keitellä ;)
Jos kannussa on muiden keittämää kahvia, ni kelpaa sekin. En ole turhan nuuka, kunhan kahvia riittää..